Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kokkie

Kokkie

26-08-2016 om 10:12

Spoedvraag pastasalade

Ik heb nog nooit pastasalade gemaakt.

En vraag me af, kan je het ook maken van spaghetti?

Snij je die dan vast in stukjes.

We hebben nogal veel spaghetti over dus wil die graag 'hergebruiken'.

Tot slot: wat doen jullie zoal door de pastasalade? Zowel de ingrediënten (groenten etc) als de "saus" om het smeuïg te maken.

En ik ben ook zeer geïnteresseerd in vegetarische varianten.

Taruh

Taruh

26-08-2016 om 10:18

ja kan

mits je er al wel een drupje olie door gedaan hebt tegen het plakken.

wat er door:
Ik ben van de basic dus mijn favoriet is doperwtjes en peper en verder niets.
Dochter heeft er dan nog graag olijven bij. Maar je kunt er natuurlijk zalm of tonijn uit blik door doen, of gerookte zalm snippers en wat crème fraiche, mais, blokjes oude kaas, net wat jullie lekker vinden.

Ook gegrilde paprika, feta, mini blokjes komkommer en wat olijfolie gaan goed samen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

26-08-2016 om 10:31

Spaghetti

Spaghetti vinden wij onhandig eten, maar het zal vast lukken. Momenteel is bij ons de pastasalade met tomaat, mozzarella, spekjes en basilicum favoriet. Daar doe ik geen extra saus bij.
Ook lekker: zongedroogde tomaatjes, rode ui, spinazie, spekjes en mozzarella. Dressing is de olie van de tomaatjes.
Verder heb ik allerlei vissige varianten met tonijn en ansjovis en de groente waar ik op dat moment zin in heb.

Tango

Tango

26-08-2016 om 11:05

Snijden

Ik zou de spaghetti inderdaad snijden, anders eet het erg lastig.
Wij doen er altijd een blikje tonijn door en verder gewoon wat ik in huis heb. Komkommer, tomaat, ei, kaas etc. Beetje yoghurt en mayo erdoor en wat kruiden. Heerlijk makkelijk. Denk dat ik vanmiddag ook maar ga maken.

Thursday Next

Thursday Next

26-08-2016 om 12:06

hier

is favoriet:
komkommer, ruccola, tomaat, augurk of zilveruitjes, gerookte zalm. En pasta natuurlijk.
Als saus avocado geprakt, bakje zure room, honing, peper en citroensap.

Triva

Triva

26-08-2016 om 12:27

Het

zal best kunnen maar breek het dan vantevoren.

Ik heb het liefst grotere stukken pasta, dus bijv Penne en dan niet te lang koken want je wilt niet dat het stuk gaat.

Hier gaat er van alles in: mais, sperziebonen, augurk, uit, cherrytomaatjes, tonijn, ham, gerookte kip, gebakken krieltjes. Als saus hebben wij meestal honingmosterdsaus.

Jasmijn

Jasmijn

26-08-2016 om 12:42

met ketchup

Helemaal niet culinair, maar ik vind mijn pasta salade (wokkelpasta met paprika, augurk, zilveruitjes, stukjes salami, stukjes kaas) het lekkerst met ketchup erop. (ik maak al een dressing met olie, azijn, zout en peper, dat zit er al doorheen) en dan op mijn bord nog ketchup erover, heerlijke combi.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

26-08-2016 om 12:49

Simpel

Ik kreeg laatst op een feestje een heel traditionele simpele pastasalade, maar wel erg lekker. Met blokjes ham, kaas, ei, tomaat, komkommer en een uitje. Alles heel fijn gesneden door de witte macaroni, met volgens mij verder alleen mayo, peper en zout erdoor.

makreel salade

courgette/rode ui/evt paprika in stukjes snijden even bakken in wat olie, van het vuur halen,gerookte makreel schoonmaken en erdoor doen, mais erdoor en wat kleine stukjes tomaat. Dan de pasta erdoor( ik pak meestal van die wokkeltjes) en kruiden: ik pak meestal wat ik nog heb liggen , knoflookpoeder,italiaanse kruiden en wat peper. Er kan wat honing mosterd saus door als t is afgekoeld maar t hoeft niet.

dochter heeft graag deze

pasta koken, pesto erdoor, wat kipstukjes bakken en als je t serveert wat stukjes mozzarella erdoor.

Jesse_1

Jesse_1

26-08-2016 om 12:57

Jasmijn

"wokkelpasta met paprika, augurk, zilveruitjes, stukjes salami, stukjes kaas"
Klinkt als mijn favo-salade, alleen doe ik er nog stukjes tomaat door

Als dressing doe ik er naturel sladressing door (kant-en-klaar).

Magalí

Magalí

26-08-2016 om 13:41

Variërend

Spaghetti zou ik inderdaad van te voren in stukjes breken. Lange, koude slierten lijken mij niet lekker en niet praktisch!

Ik varieer nogal met wat er in de pastasalade gaat. Tomaatjes, komkommer, zilveruitjes, augurkjes, gedroogde tomaat, paprika, bosuitjes, sugarsnaps (kort gekookt), peultjes (kort gekookt), olijven in diverse varianten, rucola.

Verder tonijn, of gebakken stukjes kip (kun je ook kruiden), uitgebakken spekreepjes, uitgebakken chorizo, hamblokjes.

Meestal doe ik er ook nog een paar eetlepels rode of groene pesto door. Of ik maak zelf een dressing van yoghurt, frietsaus en kerriepoeder.

40er

40er

26-08-2016 om 13:56

Grotere pasta

Ik neem ook grotere pasta, gewoon omdat ik dat fijner vind in de salade. Mijn koelkast beslist vaak wat er door komt, restje dit, restje dat.
Hem, eens kijken wat ik nog heb staan aan restjes.... het is wel salade weer --

Tango

Tango

26-08-2016 om 17:14

Hier staat ie in de koelkast

Vanmiddag maar meteen aan de slag gegaan. Ik heb van die wokkelmacaroni gebruikt en verder ging erin:
blikje tonijn, stukjes geitenkaas, een halve avocado, yoghurt, mayonaise, tomaat, paprika, ui, ei en komkommer. Beetje zout, peper en provencaalse kruiden erdoor en oh ja, nog een restje ijsbergsla.
Volgens mij gaat het heerlijk smaken en ik hoef de keuken niet meer in. Hoewel.....zoon houdt niet van pastasalade en krijgt nog een hamburger maar die is zo gebakken.

Kokkie

Kokkie

26-08-2016 om 21:12

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties. De spaghetti heb ik gesneden (was al gekookt, restant), en dankzij jullie tips van alles doorheen gedaan. Heerlijk.

En ook nog inspiratie voor andere keren.

Lekker zo met dit weer!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.