Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Arawen

Arawen

08-02-2013 om 10:13

Spoedvraag; carnavalsoptocht als leek

Ik ben geboren en getogen in het zuiden des lands, maar woon als sinds volwassen leeftijd in het 'noorden van het midden'. In een plaats waar carnaval echt geheel onopgemerkt aan voorbij trekt. Mijn kinders hebben dan ook nooit is van carnaval meegemaakt. En ben ik al jaren van plan ze eens mee te nemen naar mijn ouderlijk huis, om ze de 'roots' van hun moeder mee te laten maken. Maar het kwam er nooit van.
Tot dit jaar. Morgen ga ik met jongste zoon van 13 naar de carnavalsoptocht, vanuit de bejaardenflat van mijn moeder. Nu kan ik me herinneren dat het publiek bij zo'n optocht ook 'in stijl' is. Dus dikke jas, maar toch ook nog op z'n minst rare bril/gekke pruik. En ik heb echt niks thuis en ook geen tijd meer om voor morgen iets te kopen. Op moeder's bejaardenflat zal ook niks liggen..
Vandaar mijn hulpvraag; 'moet' ik alsnog iets regelen? Wie heeft er dan een idee wat ik thuis gewoon uit de kast zou kunnen trekken? Wil graag zoon de echte carnavalssfeer laten meekrijgen.. en ik ben er te lang uit om nog zo snel inspiratie te krijgen..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

08-02-2013 om 11:16

Ter plekke?

Kun Jennifer bij je moeder in de buurt nog even wat kopen. Ik woon in het zuiden en hier in de buurt zijn massa's winkels die met carnavalstijd een hoop spullen verkopen. Dus pakken, maar ook hoedjes, sjaals etc. Als het kan een uurtje eerder gaan en zo'n winkel in duiken is leuk om vast in de sfeer te komen. En ook de blokken en de v&d hebben wel wat liggen.
Kijk hier ook eens, lang niet alle winkels staan erop, maar het is een goed begin. http://www.carnavalskleren.com/

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-02-2013 om 13:06

Is niet verplicht....

En anders een gekke hoed of bril? Heb je geen hup holland hup spullen meer liggen? Zo'n grote oranje bril in de vorm van twee bierglazen, ofzo?

Apart trouwens. Is er bij jullie ook niks te koop bij de Blokker? Hier valt er echt niet te ontkomen aan Carnavalmeuk.

Sjansje

Sjansje

09-02-2013 om 00:46

Niet nodig, wel leuk

Ik kom uit Midden-Limburg, en hier kijken ook veel niet-verkleedde mensen naar de optocht. Anderen hebben alleen een hoed of boa, weer anderen zijn geschmienkt en dan heb je er ook nog die in vol ornaat gaan. Wat je ook doet, opvallen zul je waarschijnlijk niet
Maar als je je zoon wilt laten proeven van de carnaval, is verkleden natuurlijk wel erg leuk.
Het is denk ik ook wel een verschil waar jouw "zuiden" is.
Bij ons voeren de carnavalskleuren (rood-geel-groen) de boventoon. En is de kleding vrij uitbundig, met pruiken, hoeden (eventueel met verlichting) schmienk, boa's, brillen enz enz.
Maar ook zie je boerenkielen, tuinbroeken, dorustruien.
Hier hebben de meeste winkels een uitgebreidt assortiment, denk aan bv V & D, Blokker, Marskramer, Hema, Kruidvat, speelgoedwinkels.
Voor alleen optocht kijken zou ik gewoon wat eerder vertekken en even een boa, hoed/muts/pet en gekke bril kopen. Eventueel wat schmienk en klaar zijn jullie.
Heerlijk, morgen begint het voor ons ook, ik heb er zin in!!!

Bril, gekke muts

En een beetje schmink doet wonderen.
Bijv. hartje met lipstift op de wangen.
Piraat, zakdoek op het hoofd en met kohlpotlood snor en baard tekenen.
En idd. van de oranje gekte, misschien heb je hier nog iets van.
Gr Rymcke die net terug is van dagje ut witte hoés in noord limburg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.