Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vesta

Vesta

08-06-2017 om 20:22

spoedje: fondant op nog warme taart?

Morgen schoolreis en training en daarna door naar haar vader.

Ofwel: moeten we morgen heel vroeg op om de fondant op de dan helemaal afgekoelde worteltaart te doen of kan die er nu al op terwijl de taart nog lauw is?

40er

40er

08-06-2017 om 20:29

Vroeg op

Warme/lauwe taart is geen succes

Vesta

Vesta

08-06-2017 om 20:34

ok,

mmmm, jammer, nou dan gaan we de taart een handje helpen. Er is nog een plankje leeg in de koelkast. Liever wat later naar bed dan vroeg op is hier het standpunt.

maar als je nou eens...

Was je wat artistieks van plan met die fondant? Ik ken worteltaart eigenlijk vooral met "cream cheese frosting" en dat smeer je in plaats van lastige gedoe met fondant rollen etc. Dus ik zou zeggen: bereid zo'n smeersel voor, dat smeer je er dan morgenochtend in een oogwenk op, want dat hoeft niet glad, dat moet er juist leuk rustiek uitzien.

Roomkaas, boter, poedersuiker en een beetje geraspte sinaasappelschil, als ik het wel heb. Nog lekkerder dan fondant ook

Groeten,

Temet

Vesta

Vesta

09-06-2017 om 23:07

niet lekker

wij vinden dat gedoe met die kaas niet lekker, en het moest wat arteristiekerigs worden want verjaardagstaart voor stiefmoeder.

Maar het is helemaal gelukt. Kind blij, stiefmoeder ook blij want we hebben rekening gehouden met al haar allergieen en deze kan ze dus eten. Daarom ook smaakloze fondant en geen marsepein (dat vind ik nooit mooi, dus we grijpen sneller naar de fondant)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.