Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Spoedje: Deel slagroom vervangen door creme fraiche?

In afwachting van een heugelijk telefoontje (hopen we dan maar ) wil vandaag nog even snel een taart bakken. Alleen heb ik maar een kwart liter slagroom in huis, en geen halve. Zou ik een deel kunnen vervangen door een gelijke hoeveelheid creme fraiche? En kun je dat opkloppen?

volgens mij niet

Dat opkloppen dan, vervangen kan natuurlijk wel, maar zo luchtig als slagroom gaat 'm niet worden vrees ik.
Spannend! Wordt hij vanmiddag gebeld? Vriendin van zoon is nu eindelijk op haar 20e geslaagd voor VWO.

kenfan

kenfan

16-06-2016 om 15:07 Topicstarter

Silone

Het had zoveel spoed dat ik niet op het antwoord kon wachten. Het werd idd nogal compact, maar dat is met een paar lepels melk opgelost. Keukenvriend staat nog steeds voor niets.

Hij kan vanaf NU gebeld worden. Als hij het gehaald heeft - wschl wel - wordt dit de eerste die zonder vertraging het diploma haalt op het nivo waarin hij ingestroomd.

En?

Heeft hij het gehaald? En hoe was de taart?

feesttaart of troosttaart?

Oh die ga ik onthouden voor galgje: troosttaart, lekker veel t's. Maar eh slagroom, creme fraise, whatever...feestje?

kenfan

kenfan

17-06-2016 om 17:20 Topicstarter

Partypie

Diploma is binnen met vlag en klein wimpeltje. Het harde werken van de laatste maanden heeft geresulteerd in mooie cijfers voor het CSE.
Taart is echt lekker geworden, tikkie zuur door de creme fraiche, maar dat combineert juist goed met de aardbeien.

Van harte

gefeliciteerd dan

ha!

Gefeliciteerd voor grote S. (denk ik?) Mjummie, zo maar hier ook een aardbeitaart in de koelkast, met slagroom dat wel...

Tonny

Tonny

18-06-2016 om 01:03

Heerlijk!!

Gefeliciteerd!! Zo mooi he, geslaagd-feestjes )

kenfan

kenfan

18-06-2016 om 12:30 Topicstarter

Bedankt

voor de felicitaties. En het is idd grote S. Kleine S heeft nog drie jaar te gaan. En dan is dat hoofdstuk ook weer afgesloten.
Men, wat vliegt de tijd. Het lijkt als de dag van gisteren dat grote S met zijn klasgenootjes van groep 8 schouder aan schouder Cohens Halleluja stond te molesteren (Afscheid neeeh-mun, afscheid neeh-mun).

Tonny

Tonny

18-06-2016 om 14:23

tjonge, nog drie jaar

houd je ogen open en mis geen minuut. Het is bizar hoe snel de tijd verglijdt.

Ik zou niet perse vijftien jaar terug willen om die hele fase nog eens te doen, maar het is wel heel gek dat het allemaal zo snel voorbij is gegaan en wij nu samen dichtbij de zestig zitten. Oef!!
Onze kinderen hebben nu het leven wat wij ooit hadden. Iets plezierigs opbouwen, ploeterend en plannen makend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.