Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dalarna

Dalarna

24-12-2013 om 16:06

Spoedgeval: wat moet ik met peulen en worteltjes?

Ik moest vandaag werken en de mannen hebben het kerstavondmenu bij elkaar gezocht omdat mijn vader zo komt eten.

Ze hebben zakjes met wortelen en peulen bij elkaar maar ik weet niet wat ik daar mee moet doen. Ik houd niet van peulen (gelukkig hebben ze ook aan mij gedacht) en ik weet niet of ik de inhoud nog moet koken. Op de verpakking staat dat het gewassen is en zo gebruikt kan worden. Ja wortel kun je rauw eten maar wat moet ik met die peulen? Die moet je toch koken? En zo ja hoe lang?

Annet

Annet

24-12-2013 om 16:10

5-7 min

Hoe en hoelang moet je peultjes koken?
Snijd de puntjes van beide kanten van de peultjes af
Was de groente grondig af zodat er geen aarde meer op zit
Doe de peultjes in de pan en voeg een klein scheutje water toe
Laat de peultjes 5 – 7 minuten koken, de groente moet een beetje knapperig blijven
Giet de groente af
Voeg een klontje boter toe en serveer direct op een bord

Ik vind stomen lekkerder

Sindbads vrouw

Sindbads vrouw

24-12-2013 om 16:10

Wat je er mee moet

De inhoud van het zakje in een pannetje met een beetje water en zout, en dan ongeveer 20 inten koken.
Afgieten, klontje boter erdoor.

Eet smakelijk!

Wat

Wat

24-12-2013 om 16:41

gewoon wokken in een koekenpan. Peultjes vol ornaat erin, worteltjes in dunne plakjes (denk aan gebruik van een kaasschaaf).
Gewoon lekker omroeren met wat zout, peper, ketjap manis, evt. beetje sambal en beetje honing. Heerlijk en binnen 10 min klaar.

Dalarna

Dalarna

24-12-2013 om 22:42

Bedankt

Bedankt voor de snelle reacties, ik vond het zo'n rare combinatie van groenten. De een moet langer koken dan de ander (ik houd niet van harde gekookte wortels: ze moeten of rauw of een klein beetje zacht geserveerd worden als je het mij vraagt)...

Uiteindelijk is het best wel gelukt, de peultjes waren te lang gekookt en de wortels aan de korte kant maar het ging allemaal schoon op dus dat zat alsnog wel goed!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.