Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lusithania

Lusithania

14-02-2015 om 14:54

Spoed! Wat kan ik aan taart en koek invriezen???????

De vriendinnen van dochter hebben hun cadeautjes gegeven. Als leukigheid hebben ze allemaal zelfgebakken taart(en) en koek(en) meegenomen.
Het is zoveel dat het zonde is om als iedereen misselijk is geworden, weg te gooien.
Wat kan er ingevroren worden?
Het gaat om boterkoek, brownies, gewone koekjes, cake en chocoladetaart o.a.?

best veel

brownies,cake,boterkoek en taart zowiezo. Naderhand rustig laten ontdooien en lekker opeten!

Lusithania

Lusithania

14-02-2015 om 15:08

pffft

Dank je Lilian. Dat is een geruststelling!

bloemetje

bloemetje

14-02-2015 om 15:09

vrijwel alles

Wat je noemt, zou ik allemaal invriezen. Alleen de gewone koekjes zou ik zelf geloof ik niet doen, ik vermoed dat ze hun knapperigheid dan kwijtraken. Cake en taart is geen probleem.

naderhand ( uit de diepvries dan he) mee naar school geven

als pauze hapjes is ook erg leuk. Of meer tegelijk kunnen ze samen smullen van hun kado

Eerst snijden, dan invriezen

Want het is zonde als je een hele cake of taart moet ontdooien voor een stukje.

Ik snijd vaak blokjes en ja, die gaan dan vaak mee als pauzehapje, wat Lilian zegt. Als je ze los invriest kunnen ze zo hop bevroren uit de vriezer in het bakje. Door het hoge vetgehalte ontdooien ze snel.

Lusithania

Lusithania

14-02-2015 om 22:23

diepvries

De taarten zijn per halve de diepvries ingegaan en de brownies waren al in stukken gesneden.
De koekjes en een taartje zijn er nog. Die krijgen wij wel op de komende dagen.
Bedankt voor jullie tips. Ik zou het zo zonde hebben gevonden als ze wegens ouderdom niet meer te eten zouden zijn.

En rodebeuk, bedankt voor je blog. Het zijn inderdaad recepten om van te watertanden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.