Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

wintersporter

wintersporter

16-02-2012 om 16:32

Spoed: parkeren station utrecht - woerden

Zaterdag vertrekken we met de trein naar Duitsland. Helaas zijn er werkzaamheden tussen Bodegraven en Woerden en worden daar bussen in gezet. Dit levert een vertraging op die we niet kunnen gebruiken, want dan missen we de aansluitende internationale trein in Utrecht. Vroeger weggaan kan niet, omdat we al de eerste trein zouden nemen.
Ons idee is nu om met de auto te gaan en ergens te parkeren. Vraag is alleen waar. Woerden heeft een P+R naast het station, maar ik vraag mij af of het veilig is om daar je auto neer te zetten een week lang. Utrecht heeft een transferium, maar daar ben ik niet bekend mee.
Wie heeft goede ideeën en parkeertips? Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet met de auto naar utrecht

Ik zou niet met de auto naar Utrecht gaan; de eerste tram vanuit het transferium gaat pas om half 7 - dat is denk ik te laat voor je. Parkeren voor een week bij het Centraal Station: moet je echt te veel geld hebben.
Ik zou dus proberen of een buurman / -vrouw je kan brengen (naar Utrecht CS of naar Woerden - da's waarschijnlijk makkelijker te bereiken met de auto), of anders een taxi nemen. Of toch de auto bij P&R Woerden neerzetten - maar ik heb geen idee hoe veilig dat is.

wintersporter

wintersporter

16-02-2012 om 17:50

Vertrektijd trein

De trein vertrekt rond half 8 's ochtends, dus die tram zou wel lukken. Dat het centrum van Utrecht niet te betalen is hadden we al een keer eerder ondervonden toen we echt in het centrum moesten parkeren.

Is dat transferium veilig? Ik las wel dat het 's nachts dicht is, maar is het dan ook niet toegankelijk voor vandalen e.d.?

De optie buurman/buurvrouw vervalt en ouders wonen allemaal te ver weg.

andere wintersporter

andere wintersporter

16-02-2012 om 21:02

Transferium

Transferium westraven in Utrecht is bewaakt en tussen 1.00 en 5.00 afgesloten. Bewaakt wil natuurlijk niet zeggen dat ze altijd alle auto's die er staan in beeld hebben, en afgesloten wil niet zeggen dat er geen voetgangers langs de slagboom kunnen lopen. Maar dat dat geldt voor iedere willekeurige woonwijk waar je je auto zet, er kan altijd een vandaal langskomen ergens.
Want dat kun je ook nog doen natuurlijk als je dat een veiliger gevoel vindt, je zet je auto in de woonwijk één halte voor het transferium en stapt daar op de tram. De tram vanaf halte Zuilenstein van 6.32 is om 6.50 in Utrecht, de tram van 6.47 om 7.01.

wintersporter

wintersporter

17-02-2012 om 15:20

Transferium

Ik denk dat het dan toch het transferium wordt. Het transferium klinkt wel zo veilig dat ik niet het idee heb dat er allerlei beschonken uitgaanspubliek zich uitleeft op de auto's. Ik heb eigenlijk geen zin om in een onbekende woonwijk nog een plek te gaan zoeken. Het is toch al zo'n gedoe door die spoorwerkzaamheden. De afgelopen jaren was het elke keer raak als wij met de trein naar het buitenland gingen. .

andere wintersporter

andere wintersporter

17-02-2012 om 16:40

Oeps

Het transferium lijkt mij ook veilig genoeg, maar... het gaat op zaterdag pas om 7.00 open. Dan wordt het wel stressen om je trein te halen denk ik. Bovendien kost het 4,50 per dag, al is dat wel te overzien.
http://www.transferiumparkeren.nl/utrecht/westraven
Die woonwijk als alternatief is niet echt moeilijk. Neem vanaf de A12 afslag 16 naar Nieuwegein, de A.C. Verhoefweg. Dan de tweede afslag naar links, richting Zuilenstein, dit is de Symfonielaan. Je ziet dan aan je rechterkant de tramhalte. Ga daar de wijk in en parkeer je auto vlakbij de halte, b.v. op de Paukenlaan.
Kijk maar op google maps, dan zie je het zo.

Ik zou

de auto gratis parkeren bij station zuilen of station overvecht. In 2 min zit je met de trein op het station.

Je kunt ook nog de auto in mijn wijk zetten en met de bus 5 haltes naar het station gaan.

wintersporter

wintersporter

17-02-2012 om 21:48

Jaarbeurs

Na een tip van een collega hebben we maar besloten op het Jaarbeursparkeerterrein te gaan staan. Pal naast het station, dus minimaal gesleep met de bagage. Wel vrij prijzig, maar de taxi naar Woerden bleek ook al 75 euro te kosten. En hoe het op de terugweg is met de werkzaamheden weten we ook niet, dus de auto is toch wel handig.
Volgende keer plannen we een trein later, kunnen we in ieder geval bij het transferium terecht.
Bedankt allemaal voor alle tips. En een fijne vakantie (thuis of verder weg)

Guinevere

Guinevere

17-02-2012 om 21:56

Tja

Tja, daar zou ik zelf mijn auto nou niet willen achterlaten. Kijk maar eens naar de hoeveelheid glasbrokjes die je daar verspreid over de grond aantreft. In die parkeergarage daar zelf een keer slachtoffer geworden van een ingetikte ruit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.