Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ava

Ava

25-11-2015 om 13:51

Spoed, papier met stenen voor surprise

Vandaag moeten we aan de sintsurprise bginnen. Het wordt een huis met (bak)steen papier aan de buitenkant. Weet iemand waar je dit kan vinden? Vorig jaar ging ik nog naar De Winter voor al het papier en karton maar die is, meen ik, failliet.

Oeps

Had nog niet naar de prijs gekeken...sorry

Christel

Christel

25-11-2015 om 14:07

Boekhandel?

Dat zou mijn eerste gedachte zijn

Pirata

Pirata

25-11-2015 om 14:09

printen

Ik zou een mooi patroontje zoeken op internet en dit printen in de gewenste hoeveelheid.

Mijntje

Mijntje

25-11-2015 om 14:10

printen ?

Kan je niet wat bankstenen papier printen? (google afbeeldingen)

V@@s

V@@s

25-11-2015 om 14:16

V@@s

V@@s

25-11-2015 om 14:25

leuk

Krijg spontaan ideeën voor suprises , nu alleen nog een dakpangenerator vinden.

Ava

Ava

25-11-2015 om 16:40

surprises

Ik vind het elk jaar gedoe en deze drukke periode. Daarbij komt dat 2 uit ons gezin in weekend dat Sinterklaas aankwam jarig zijn. Vorig jaar heb ik de surprises grotendeels in elkaar geflanst en dit jaar wilde ik het eens heel anders doen. Nou, trekken aan een dood paard is misschien wel makkelijker. Sorry, ik moet even klagen.

Anneque, zoiets maar ik denk dat dit ook de echte grootte van een baksteen is.

Pirata en V@@s, goed idee voor volgend jaar, printer inkt is op. Gelijk nieuwe besteld maar dat duurt nog even. We gooien het over een andere boeg: het huis van sinterklaas is natuurlijk van pepernoten gemaakt (inpakpapier met pepernoten erop).

Kom er net achter dat de stiften opgedroogd zijn en in de glitterstiften, gloednieuw, nauwelijks iets zit. Volgens mij komt het er op neer dat ik het dadelijk toch afmaakt, in me eentje.

Henriette123

Henriette123

25-11-2015 om 18:04

Pipo's

Gezien bij Pipo's
Geen idee hoe het kan maar niet elk filiaal van Winters is failliet.

boekhandel/action

of action

Ava

Ik voel me je mee....hier ook combi met verjaardagen (en dus kinderfeestje) en al die surprises. Dacht dat die ellende op het VO wel afgelopen zou zijn, maar nee....brugpieper moet óók weer aan de bak. Zucht.

Ava

Ava

25-11-2015 om 21:06

Anneque

Nee! ik dacht dat t dan wel afgelopen was?
Ach, nog een paar jaar dacht vanmiddag nog.

Jamie

Jamie

25-11-2015 om 21:34

tip

Er zijn zat algemene sintsurprises te bedenken die je al in de herfstvakantie kunt maken: boek van sinterklaas, een stoomboot, een grote spekkie, een grote pepernoot etc. Zo kun je het dus ook nog oplossen

modelbouwzaak

Als je nog ergens een winkel kan vinden waar ze spullen voor modelspoorbanen verkopen is dat ook het adres voor baksteenpapier (benevens dakpanpapier, grastapijtjes voor op tunnels, en miniatuurboompjes).

Laatst in Kampen toevallig weer eens een winkel gezien die dat spul had. Ach, nostalgie...

Vroeger hadden goed gesorteerde speelgoedzaken dat werk vaak wel, maar volgens mij is die tijd voorbij.

Groeten,

Temet (maakt weer eens een stoomboot dit jaar)

Ava

Ava

25-11-2015 om 22:24

eerder beginnen

Eerder beginnen, dat had ik me ook voorgenomen. Maar ik ben niet zo goed in het plannen en ook niet in knutselen. Dat stel ik dus uit en uit en uit. Mijn kinderen hebben dat van beide kanten van de familie, moet ik helaas bekennen.

Misschien moesten we gaan recyclen. Die van vorig jaar bewaren, herstellen en pimpen en klaar.

Ja, die modelbouwzaken, die had je vroeger nog op de gekste plekken. Nu nog nauwelijks: alles gaat per internet. Behalve dat papier! maar dat kan je weer printen, als de inkt niet op is.

Pien

Pien

25-11-2015 om 22:40

Op school

Op mijn werk, een basisschool, hebben we grote vellen met papier met baksteentjesprint en dakpannenprint. Ik weet niet of je nog kinderen op de basisschool hebt, maar wellicht kun je daar vragen of ze zoiets hebben en je het mag gebruiken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.