Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Beertje

Beertje

27-11-2010 om 16:32

Spoed; hoe werkt het regelen van het water bij de dulco gusto?

Vandaag een Dolce Gusto gekregen ! Ben er super blij mee maar -hoewel het apparaat gebruksvriendelijk- schijnt te zijn, snap ik niks van het "water regelen". Voor iedere smaak heb je weer een andere hoeveelheid water nodig. Als je een volle tank heb en je drukt op start, blijft het net zolang lopen totdat de tank leeg is?! Of kun je dit ergens regelen? Ook heel onhandig: geen maataanduiding op de watertank zodat je precies bv 120 ml water er in kunt doen. Iemand een oplossing?

Dan nog een vraag: als je cappuchino maakt (erg grappig: je moet er dus 2 cups voor gebruiken: koffie en melk, maar dat wist ik niet dus mijn moeder kreeg een hele beker melk en ik een beker koffie hahaha!), doe je eerst water voor de koffie er in en dan nog een apart water voor de melk?! Vind dit wel erg omslachtig trouwens.

Wie helpt mij uit de Dolce Gusto brand

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

27-11-2010 om 17:46

Ervaring!

Ha beertje,
Je moet om te beginnen even kijken op de dozen koffie die je hebt, hoeveel water er bij een cupje hoort.
Bij espresso is dat natuurlijk veel minder dan bij een Lungo.
Je vult de tank dus volledig, en weet aan je kopje/glas of je de juiste hoeveelheid hebt.

Er zijn bijbehorende kopjes/glazen van de Dolce Gusto te koop, maar even zelf je kopjes nameten werkt ook prima
Het is dus wel van belang dat je de juiste hoeveelheid water gebruikt, passend bij het cupje.
En ja, zodra je de knop op tappen zet blijft hij tappen tot jij hem weer uitzet Kwestie van erbij blijven dus!
Bij Cappuccino gebruik je eerste de melkcup, daarna vul je je beker aan met het koffiecupje, ook daarvan staan de hoeveelheden op de doos.
Even goed lezen, en je hebt echt heerlijke koffiesoorten!

Beertje

Beertje

27-11-2010 om 18:22

Ben er nu helemaal uit!

Hoi Minet,

Bedankt voor de uitleg; ik snap het nu helemaal en het is idd niet zo ingewikkeld als dat ik dacht

Lekkere koffie hoor!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.