Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MerelR

MerelR

07-09-2016 om 22:19

Spiraalsnijder

Ik ben op zoek naar een spiraalsnijder, dus zo een die spaghettislierten van courgette of wortels maakt. Echter er zijn nogal wat verschillende types op de markt dus wie heeft goede ervaringen met een bepaald soort model?

Juno

Juno

07-09-2016 om 23:17

Lurch super spirali

Ik heb de lurch super spirali, een zwart-wit plastic ding. Ik vind hem wat goedkoop tonen voor het geld dat hij kostte. Slierten maken gaat perfect, die aardappeldingen op een stokje krijg ik niet onder de knie.
Nadeel is dat je écht enorm lange slierten maakt en dat je vrij veel afval hebt. De plastic pinnetjes vind ik wat zwak als je serieus aardappels of wortel wil spiralizen maar komkommer of courgette is geen enkel probleem.
Voordeel vind ik het snel en makkelijk schoonmaken, makkelijk wisselen van snijplaten. Dat plastic komt bij het schoonmaken juist weer goed van pas want het kan zo onder de kraan. De slierten worden goed gesneden, het wordt niet papperig.
Het is ook leuk om te doen en persoonlijk hou ik wel van meterslange komkommerslierten.

MerelR

MerelR

08-09-2016 om 22:38

Juno

Dankjewel, wel een groot ding zeg!
Zijn er nog meer ervaringsdeskundigen?

Deze

https://www.bol.com/nl/p/lurch-spirali/9200000015483851/?suggestionType=browse

Ik heb er eigenlijk alleen nog maar courgettespaghetti mee gemaakt maar dat gaat als een tierelier. Er past een hele courgette tussen, hij blijft goed zitten en hij draait licht. Meterslange slierten kan je er van maken. Het ding heeft zuignappen waarmee hij goed vast op je aanrecht blijft staan en is best makkelijk schoon te maken.

skik

Juno

Juno

09-09-2016 om 00:22

Niet zo heel groot.

Valt mee hoor, volgens mij een net iets andere uitvoering dan die van Sik. Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/lurch-super-spirali/9200000036314052/?Referrer=ADVNLGOO002028-G-11304707733-S-221522871207-9200000036314052
Er bestaan ook handspiralizers, daar heb ik ook naar gekeken maar die zijn voor mij niet door de keuring gekomen. Ik weet niet meer waarom.

Brianna F

Brianna F

09-09-2016 om 08:15

Spirelli

Ik gebruik hem al een jaar of wat, ideaal ding.

Ellen69

Ellen69

17-09-2016 om 15:17

Handspiraalsnijder

IK heb hem bij Bol.com gekocht, voor 21 euro als ik het goed heb.
Maakt meterslange slierten van wortel en courgette in twee verschillende groottes. Ik vind het een prima ding.

bieb63

bieb63

18-09-2016 om 14:29

Lente

Nee, die ken/heb ik niet. Lijkt mij in principe hetzelfde als die in mijn link (wel ca. 10 euro goedkoper die van jou). Alleen denk ik dat die van mij wel hanteerbaarder is, makkelijker vasthouden en grip.

bieb63

bieb63

18-09-2016 om 14:29

Lente

Nee, die ken/heb ik niet. Lijkt mij in principe hetzelfde als die in mijn link (wel ca. 10 euro goedkoper die van jou). Alleen denk ik dat die van mij wel hanteerbaarder is, makkelijker vasthouden en grip.

rode krullenbol

rode krullenbol

19-09-2016 om 21:15

Ik zou zeggen ...

Leg de kwestie eens voor aan Taras Kulakov, aka de Crazy Russian Life Hacker op YouTube!

kookonbenul

kookonbenul

21-09-2016 om 14:40

en dan?

dan maak je een spiraallange slinger van je wortel of courgette - en wat doe je daar dan mee?

Juno

Juno

21-09-2016 om 16:05

Opeten

Nee dat is te flauw. Maar voor het mondgevoel is het wel lekker om weer eens iets anders te hebben. Ik heb een vnd ik, heerlijk recept van youtube geplukt waarbij ook veel door die spiraalsnijder gaat. Als ik rustig aan doe met de koolhydraten maak ik ook weleens courgetteslierten die ik als pasta gebruik. En sliertige komkommersalade met wat citroen is hier ook een favoriet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.