Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

06-09-2011 om 21:13

Spijkerbroeken in lengtematen

Ik ben nodig toe aan wat nieuwe spijkerbroeken. Meestal koop ik ze bij Miss Etam. Maar de laatste tijd slaag ik er niet meer omdat de meeste broeken te lang zijn. Ik ben maar 1.59 m. en heb dus vrij korte benen. Wie weet een leuk en betaalbaar adres voor een spijkerbroek met niet te lange pijpen? Ik kocht ook wel eens van die drie-kwart broeken, gaat best met laarzen eronder. Maar volgens mij zie je die ook niet meer voor de winter tegenwoordig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

C&a?

C&A heeft ook broeken in verschillende lengtematen. Zelfde soort prijzen als bij Miss Etam.

groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-09-2011 om 21:54

Otto

Ik ben ook klein en ik koop mijn broeken tegenwoordig altijd bij otto. Daar hebben ze spijkerbroeken in lengtematen.
Ik heb korte slanke benen en daarboven zit een behoorlijke buik. Een lastig model, want als het bij de taille past slobberen de pijpen. Ik draag nu meestal broeken van Arizona. Die blijven ook lang mooi.

Dendy

Lengte 28 inch

ik kocht vroeger freesoul broeken, helaas zijn ze niet meer hier te krijgen (haat haat, iemand een tip ?) en die heb je in lengte maat 28.

MAAR ik koop dus gewoon de juiste broek en dan laat ik ze gewoon voor nog geen tientje keurig perfect inkorten bij een naaiateliertje, dus geen probleem, gewoon eens proberen, doen ze de hele dag.

Fiorucci

Fiorucci

07-09-2011 om 06:57

Maar

heeft Miss Etam die korte maten niet meer?? Stom zeg.
C&A heeft ze, maar Wehkamp/Otto/Neckermann ook, de zgn. K-maten.

Tango

Tango

07-09-2011 om 09:12

Dank

Ik ga even bij C&A neuzen. Meestal nog betaalbaarder dan Miss Etam. Zal bij Miss Etam nog even navragen of ze nog korte maten hebben, maar kon ze de laatste keren niet vinden.

Korter maken

Ik maak broeken ook vrijwel altijd zelf korter. Bij spijkerbroeken zet ik het afgeknipte randje er opnieuw aan en dan zie je vrijwel niet dat de broek is ingekort.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-09-2011 om 13:38

Maar van inkorten

wordt een broek niet altijd mooier. Zeker als er veel afgaat is het model eruit.

Tango

Tango

07-09-2011 om 15:39

Gevonden!

Toch bij Miss Etam. Achterin de winkel hadden ze een rek met spijkerbroeken in verschillende lengtes. Ook 28 cm. (dus Manda, misschien ook even gaan kijken). Twee soorten modellen. Uiteindelijk vond ik de goedkoopste nog het mooiste en was ik 24,95 kwijt voor deze broek. Bij C&A ook nog gekeken, maar daar vond ik ze veel minder mooi.
Korter maken kan ik zelf niet (ben totaal niet handig met een naaimachine). Moet ik dan aan mijn moeder gaan vragen die dat wel kan. Ook vind ik dit vaak ten koste gaan van het model. Tangoman laat zijn broeken wel altijd korter maken. Zijn moeder deed dat eerst altijd, nu brengt hij ze weg of laat mijn moeder het doen. Iemand nog een tip voor herenbroeken in lengtematen (spijkerbroekmaat 36 of 38 en dan lengte 30 volgens mij)? Zou ik dan wel weer handiger en mooier vinden als hij ze ook in de goede lengte kan kopen.

Marlou H.

Marlou H.

07-09-2011 om 19:11

Hihi tango

Dat is klein, lengtemaat 28 cm!!

Recht

Ja dat korter laten maken gaat eigenlijk alleen goed bij broeken met rechte pijpen. Da's waar.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Moontje

Moontje

12-09-2011 om 20:06

Huh?

Ik liep van de wk. een keer door de Miss Etam en zag daar rekken met "extra lang" en "kort".... misschien bij een grotere vestiging? Dit was in DB.
Bij een echte spijkerbroekenwinkel die goed gesorteerd is kun je ook kortere lengtematen kopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.