Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Spijkerbroek "ellende"

Mijn dochter, 8 jaar, PDD NOS heeft een afkeer tegen spijkerbroeken. Ze vind ze niet prettig zitten, is er gevoellig voor. Dochter heeft erg veel last van de stijfheid van een spijkerbroek, pas na een paar dagen vind ze een spijkerbroek pas beter zitten. Toch wil ze af en toe een spijkerbroek dragen, ze moeten ook gewassen worden. Ze draagt van die "spijkerleggings." Spijkerbroeken met knoop is een big no no voor haar i.v.m. gevoeligheid.

Nu kreeg ik een tip om de spijkerbroeken met wasverzachter te wassen i.p.v. wasmiddel, dat helpt al wel iets, maar niet genoeg. Weet iemand nog een tip om een spijkerbroek soepeler te maken.

Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

09-12-2012 om 17:14

In de wasdroger?

Kan niet als er stretch inzit.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-12-2012 om 18:23

Azijn?

Je zou kunnen naspoelen met azijn. Of hele andere broeken kopen, met zo'n zachte binnenkant.
Even vijf minuten in de droger en dan op de lijn schijnt ook te helpen. Er bestaan echt hele zachte broeken, misschien overstappen naar een ander merk.

Rosa van der Zanden

Merel

Merel

09-12-2012 om 19:09

Droger en stretch

Ja ik doe ze gewoon in de droger, ook die met stretch. Gaat prima. Ik heb nu pas met een broek, na een jaar ongeveer het probleem dat ie nu wat strakker gaat zitten (en nee ik ben niet dikker geworden, het is alleen bij deze broek, niet bij de anderen die ook stretch zijn Maar ik vermoed wel dat het op een gegeven moment wat krimpen gaat door de droger. Maar goed, na een jaar zijn de broeken van kinderen over het algemeen wel te klein geworden en ik doe mijn wat strakker geworden broek gewoon aan, rekt in de loop van de dag wel weer wat op en het is heel zacht door de droger.

Ander merk

wij voelen altijd aan een broek( ziet er vast heel gek uit hoor, voelen en doorlopen etc)
Cars heeft voor jongens hele zachte broeken, wie weet ook voor meisjes?

(Janneke67)

(Janneke67)

10-12-2012 om 00:27

Levi's

Ik draag tegenwoordig alleen nog maar dit merk! Heerlijk!
De denim is zacht, niet stug, redelijk dun, maar toch sterk! Ik was ze met wasmiddel, en wasverzachter ( robijn) en doe ze niet in de droger...en toch zijn ze hardstikke zacht.
Ga eens met je dochter naar een spijkerbroek winkel, waar ze alleen maar spijkerbroeken verkopen, ik weet zeker dat je daar een goede broek zult vinden!
Groetjes Janneke

lisbeth

lisbeth

10-12-2012 om 07:31

Toch legging achtig

Mijn dochter is ook gevoelig qua huid. Ik heb het heel lang gehouden bij spijkerleggings. Diverse andere merken geprobeerd maar ze verdroeg het niet. Je kunt ze van goedkoop tot duur vinden. Van H&M tot esprit, de laatste zijn net echte spijkerbroeken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hanne.

Hanne.

10-12-2012 om 09:34

Zeeman

Ik ben vorige jaar goed geslaagd bij de zeeman. Het ziet er uit als een spijkerbroek maar is van veel dunnere (en dus soepelere) stof.

Tot nu toe de enige broek die mijn dochter tollereert.

Ik snap het niet

waarom draagt ze dan niet gewoon alleen spijkerleggings ???

Waarom een probleem creeren als de oplossing er naast hangt ?

mix

mix

10-12-2012 om 11:31

Oh ja

voor mij een reden geen stugge broeken te kopen, ik voel me opgesloten en als je bukt dat de stof niet meerekt op het buigen, de knoop in je middel snoert brr

Wat tips van internet:
-op 30 graden wassen, wasverzachter alleen in laatste spoelbeurt
-half kopje azijn op 5 kg wasgoed toevoegen in laatste spoelbeurt. Met een half kopje op dit gewicht zal de geur van azijn niet in het wasgoed trekken. Enige dat ontbreekt is de "frisse wasgeur".
-kort in de droger maar op koude stand (alles zo koud mogelijk doen met een spijkerbroek.
-na het drogen strijken ipv opvouwen en in de kast
-na het dragen alleen het kruis/vlekken even uitwassen zodat ze langer profijt heeft van het zacht zijn van de broek na het dragen
-in een emmer met azijn/wasverzachter en maximaal handwarm water laten staan, centrifugeren, laten drogen en strijken

Pham

Pham

12-12-2012 om 16:01 Topicstarter

Manda rijn

mijn dochter draagt ook alleen maar spijkerleggings. broeken met knoop vind ze echt vreselijk en heeft ze echt last van, dus hoeft ze die van mij ook niet aan.

Probleem is alleen dat ze ook die spijerleggings nog stug vind en ook daar hinder van ondervind, vooral de eerste dag als ze hem aan heeft.

Groetjes Pham

Pham

Pham

12-12-2012 om 16:02 Topicstarter

Reacties

Bedankt voor alle tips.

Hebben jullie nog tips voor wat warmere leggings? nu draagt dochter vrij dunne leggings, heeft vaak koude benen maar neemt dat voor lief. Een maillot onder de legging verdraagt ze niet.

Pham

Tineke

Tineke

12-12-2012 om 16:46

Meer leren verdragen?

Als ze zo gevoelig is, lijkt mij het handiger en constructiever als ze zo zoetjesaan meer leert verdragen. Daar zijn verschillende wegen voor, eentje van flink doorzetten, eentje van therapie. Nieuwe schoenen vind ik altijd vreselijk zitten, maar na een weekje voel ik ze niet meer. Gewoon doorzetten dus. Maar therapie is ook een serieuze optie. Borsteltherapie, druktherapie, een gespecialiceerd fysiotherapeut heeft er wel ervaring mee. Sensorische integratie, dat is volgens mij de term waar je op zou kunnen zoeken.
Succes.

Fiorucci

Fiorucci

12-12-2012 om 18:09

Pham

Mijn dochter draagt thermoleggings van Action. Lekker warm en kost weinig.

Sjansje

Sjansje

12-12-2012 om 21:57

Ook

Onze dochter heeft ook die thermo-leggings van de Action. Zit prima en kost bijna niks.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-12-2012 om 22:34

Hier ook

Leggings van de Action. Heerlijk zacht aan de binnenkant.
Rosa van der Zanden

Jaaaa

Ook hier thermoleggings van de action. Echt een aanrader.
n@nny

Pham, stugge spijkerlegging

Je zou nog kunnen proberen dat je de legging na het drogen eens even flink onder handen neemt, zodat het stugge eraf is, dus flink wringen e.d. en tegen elkaar aan wrijven. Daarmee boots je eigenlijk het eerste gebruik na. Dan kunnen ze gebruiksklaar in de kast!
Groet,
Vonda

Pham

Pham

15-12-2012 om 08:54 Topicstarter

Thanx

voor alle tips. Vanmiddag naar de action!

Pham

mix

mix

17-12-2012 om 23:59

Pham

ik heb een draadje geopend met nog een link voor je erin waar mensen speciaal letten op kleding die bv naad-/labelloos is.
Waarom een nieuw draadje? Omdat er hier misschien door anderen overheen gekeken werd die er ook iets aan zouden kunnen hebben

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.