Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

28-09-2017 om 13:42

Spiegel en opdekdeur?

De nieuwe paxkast is mooi maar zonder spiegeldeur (want die viel tegen). Geen plek op de muur voor een grote spiegel.. dan maar op de deur?

Schroeven heeft geen zin, de deur is hol. Zo'n overhangsysteem werkt volgens mij niet bij opdekdeuren. En manlief is geen voorstander van plakken op de deur.

Iemand tips of ideeen?

Vogel

Vogel

28-09-2017 om 16:05

Hollewandplug?

Ik zeg maar wat hoor, heb er niet zo'n verstand van. En misschien hebben ze bij Ikea zelf nog een geniale tip?

Doenja

Doenja

28-09-2017 om 16:38

lint en dopjes

Je kunt de spiegel ook aan een lint aan de deur hangen, lint spijker je bovenop de deur vast. En dan plak je kleine viltjes achter de spiegel tegen het krassen. Of van die plak bolletjes die geen vlekken achter laten.
Ik snap wel wat je man bedoelt; hij wil ooit de spiegel weg kunnen halen en dat er dan niks te zien is aan de deur. Maar zo werkt het niet vind ik in het leven en in huizen. Ik heb ooit 10 jaar gewoond in een huis waar niets aan de muur mocht hangen want dat was zonde van de gaten.
Als het mijn deur was, dan plakte ik de spiegel met dubbelzijdige tape op de achterkant van de deur. Heb je jaaaaaren plezier van. Je kunt niet alles laten met het idee, stel ooit wil ik het anders. Dan moet je de hele dag in bed blijven liggen met de dekens over je hoofd

Triva

Triva

28-09-2017 om 16:42

Hij zou wel willen schroeven maar niet willen plakken?

Een lintje aan de deur met een spiegel is een beetje vreemd, dat werkt niet bij een deur die open moet.

Een plakspiegel is gewoon de enige en beste optie.

Doenja

Doenja

28-09-2017 om 17:48

Triva

Een spiegel met een lint hang je op door het lint bovenOP de deur vast te spijkeren. (Punaises werken t beste)Dus niet boven de deurpost. Nee dat gaat niet nee hahaha

Jasmijn

Jasmijn

28-09-2017 om 17:51

en anders plakken op de pax deur

en anders plakken op de pax-deur?

Triva

Triva

28-09-2017 om 17:51

Doenja

Ja hallo, zo dom ben ik niet (en het staat er ook niet, ik heb het niet over deurpost).

Ten eerste ken ik de dikte van de deur van de paxkast en alleen al het zwaaien bij het open en dicht doen in combinatie met een spiegel aan een lintje werkt gewoon niet.

Punaise? Het is geen minispiegeltje vermoed ik wat ze er op willen hebben, als je het over een spiegeldeur hebt verwacht ik dat ze wel wat groters willen.

Jasmijn

Jasmijn

28-09-2017 om 17:55

even een extra vraagje

Ik schrijf net plakken op de pax deur omdat ik begreep dat je de spiegel nu toch op de gewone deur wilde hebben? Daarom mijn optie om dan toch maar iets op de pax deur te plakken. De gewone kamerdeur is idd hol en dat lijkt me niet echt kunnen.
Hoe groot wil je de spiegel hebben trouwens?

Ik zou zelf inderdaad gewoon plakken met montage kit, heb je toch weer járen plezier van. Als je ooit gaat verhuizen dan laat je die spiegel gewoon zitten of je koopt een nieuwe opdekdeur, mocht het niet mooi eraf gaan.

Doenja

Doenja

28-09-2017 om 18:30

Ja maar Triva

Ik begreep dat het op de slaapkamerdeur was. Niet op de deur van de paxkast!

Triva

Triva

28-09-2017 om 18:50

oja

dat kan ook nog inderdaad.

Toch neem ik aan dat het een grote spiegel moet zijn en nee die laat je niet los aan een deur hangen, constant die zwaai, geen goed plan (zowel paxdeur als slaapkamerdeur).

Als inderdaad slaapkamerdeur bedoeld werd: waarom geen plakspiegel op paxdeur, die kun je zo vervangen.

plakspiegel

Hier al jaren een goedkope plakspiegel van Xenos. Aan de binnenkant van de deur van de wasmachinekast (die uitkomt op de overloop), dus wie zichzelf in zijn/haar nieuwe outfit wil bewonderen moet even die kast opentrekken. Ik had wat twijfels en enige zorg dat die spiegel misschien spontaan zou loslaten, maar hij hangt al een paar jaar prima, en dat voor een paar euro. Voor dat geld krijg je overigens kunststof, geen glas, maar dat vind ik alleen maar prettig.

Als de paxkast openslaande deuren heeft ( je kan kiezen, toch?) dan kan je een spiegel aan de binnenkant van de kastdeur plakken, daar storen eventuele plakresten niet (bovendien kom je dan jezelf niet steeds tegen in de slaapkamer, maar da's natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur)

Groeten,

Temet

Lou

Lou

29-09-2017 om 10:25

Toch plakken

Ik zou toch plakken. En dan vooral waar je het zelf het handigste vindt. Op de kamerdeur, op de buitenkant van de kastdeur of op de binnenkant van de kastdeur. Of nog ergens anders. Ga nou vooral niet denken aan plakresten over tien jaar.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-09-2017 om 10:33

Plakken

Hier ook een geplakte spiegel op een van de slaapkamers. Hangt er al jaren. Op mijn eigen kamer heb ik een grote spiegel aan de muur (als een 'schilderij'), en we hebben ook nog een staande spiegel. Opties te over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.