Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cobi

cobi

18-08-2011 om 17:31

Speld in een hooiberg?

Ik heb halflang haar dat ik het liefste draag door een grote pluk van voren te pakken en die een beetje bollend naar achter weg te steken met een grote rechte sierspeld.

Vroeger had ik die in alle kleuren van de regenboog, maar helaas zie je ze tegenwoordig alleen nog maar in het bruin of zwart. Vind ik een beetje saai. Die dingen hebben niet het eeuwige leven, het mechaniekje gaat na verloop van tijd stuk, en ik ben door mijn voorraad heen.

De laatste jaren was er al moeizaam aan te komen, maar nu heeft zelfs Bijou Brigitte ze niet meer. Weet iemand waar ze nog te koop zijn. Met googelen kreeg ik ook nal niks boven water. Toen ze nog echt in de mode waren had je een grote kraam op de ALbert Cuijp met alleen maar spelden, maar ja die zal er wel niet meer zijn.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

18-08-2011 om 17:43

Bedoel je

die met een klikmechaniekje waartussen je haar komt vast zitten. Waarvan de ene helft onder je haar schuift en dan aan de ene zijkant de de helften op elkaar klikt, om los te maken knijp je aan de zijkant en het springt los. Ik heb net een gemarmerde paarse gekocht en een paar roodbruine/ zwarte strepen / vlekken gekocht. Ik weet dat er ieg ook zilverkleurige, goedkleurige ed waren maar hoe het zit met bv rood weet ik niet. Kruidvat en Carrefour ( belgische supermarkt)

Fiorucci

Fiorucci

18-08-2011 om 18:20

Cobi

Als het diegene zijn die neteret bedoeld, die heb je nog wel bij kruidvat en etos, maar vrij saaie kleuren.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

18-08-2011 om 21:12

Hema?

Volgens mij zag ik ze van de week nog bij de Hema, wel in saaie kleuren maar goed.

mar

mar

18-08-2011 om 21:24

Speld

Het is inderdaad een speld
Ik gebruik die dingen ook en ze zijn inderdaad bijna niet te vinden in een leuke kleur. Heel af en toe komt je er eens een tegen bij een sieradenwinkeltje, DA e.d.

Zo'n ding heet trouwens een patentspeld. Als je er op googled kom je er wel wat tegen.

Merel

Merel

18-08-2011 om 22:52

Crea ja

Ik zou een aantal neutrale dan maar kopen, vroeger gebruikte ik ze ook en toen hadden ze inderdaad heel veel soorten.
Je kunt er natuurlijk eentje lakken met een leuke kleur nagellak. Of er kraaltjes o.i.d. op lijmen (met zo'n lijmpistool, dat gaat lekker snel en zit goed stevig)

Vic

Vic

18-08-2011 om 22:57

Ja crea

Dat heb ik vroeger ook wel gedaan. Lakken met nagellak of met een spuitbus zilverkleurige verf.

Bij h&m?

Heb je al gekeken bij H&M? Daar haalt dochter (13 maar erg dik haar, dus grote spelden nodig) wel eens van die spelden. Vorig jaar heeft ze er 3 in 3 kleuren roze gekocht....(donker, licht en felroze, hahaha).
Maar die doen het nog en ze heeft ook nog gele in 3 gradaties van nog een jaar eerder.
Bij de Hema hebben ze ze ook vaak,maar dan wat saaier (wit,zwart of met glittertjes moet toch wel lukken?).
En kijk vooral op de kinder/tienerafdelingen.
groeten albana

rosa

rosa

19-08-2011 om 10:19

Google afbeeldingen

Als je patentspeld gebruikt en dan zoekt in google afbeeldingen kom je misschien verder?

Ik lees vlijtig mee

Ik vind de keus ook zo beperkt geworden... Handig om te weten dat het "patentspeld" heet

Nog een speld

Heb ffe gegoogled. Leuk om te weten dat dit een patentspeld heet. Maar in de jaren tachtig/begin negentig (?) hadden veel meisjes (waaronder ik) zo'n hele platte, zilverkleurige speld waarmee je je haar naar achteren vanaf je voorhoofd vastzette. Ik heb er geloof ik zelfs nog een liggen in de rommella. Hoe noem je zo'n speld, weet iemand dat?

En Cobi, om de een of andere reden had ik me jou totaal niet voorgesteld met een patentspeld.

Chris

Fiorucci

Fiorucci

19-08-2011 om 14:36

En wokkels

Ik had jarenlang van die wokkelelastieken, die ik om een staart toch leuker vindt staan dan een stiekje. Is ook bijna niet meer aan te komen.

Massi Nissa

Massi Nissa

19-08-2011 om 17:15

Fio

Ik ben ook een trouwe wokkelelastiekfan en ik vind ze gek genoeg vaak in grote supermarkten.
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

19-08-2011 om 18:17

Massi

helaas, alleen C1000 alhier verkoopt nog haarproducten, geen wokkels. AH is er al mee gestopt. Als ik online zoek naar haaraccessoires, vind ik vrijwel alleen bruidsartikelen.

Op de markt?

Hier stond (ik weet niet of ie er nog steeds is) op de markt altijd een kraam met dat soort dingen, zowel patentspelden als van die froezels (zo noemen wij die altijd) vind je daar in overvloed.

e.j.

e.j.

19-08-2011 om 19:47

Wokkelen

Zo'n wokkel kun je vrij simpel zelf maken met de naaimachine. Zoek een geschikt stukje stof met een leuke kleur of dessin, gewone katoen is prima. Naai er een tunneltje van met de gewenste breedte en laat een stukje open aan 1 kant. Rijg daar een een eindje gewoon onderbroekenelastiek door, wat korter dan de tunnel, en naai vast tot een cirkel. Openingetje met de hand dichtnaaien en voila een wokkel.

Rosase

Rosase

19-08-2011 om 22:08

Ik ook niet cobi

Al eens bij Claire's gekeken. Daar hebben ze er ook nog wel wat van dat soort spelden. Vorig jaar nog een mooie voor mijn dochter gekocht.

En ik heb er nog een heleboel in de la liggen. Ik ben namelijk overgestapt op de klemmen, en die heb je wel in leuke kleurtjes.

Biene M.

Biene M.

20-08-2011 om 08:28

Etsy

Willen jullie alleen een kleurtje, of echt iets wilds? http://www.etsy.com/search/handmade?ref=auto&q=hair+barette&view_type=gallery&ship_to=NL

Fiorucci

Fiorucci

20-08-2011 om 10:21

Wild?

Zo wild is dat toch niet? )
Maar wat een prijzen zeg.

Valkyre

Valkyre

20-08-2011 om 10:48

Fio

Op Etsy staan voornamelijk handgemaakte spullen. Vandaar de prijzen...

Jeetje, wokkels en patentspelden - wel een beetje nineties/eighties! Maar dat schijnt weer helemaal hip te zijn

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

20-08-2011 om 12:47

Valkyre

Absoluut, heel retro..)
Maar alleen een elastiekje in een staart vind ik zo saai.

Valkyre

Valkyre

23-08-2011 om 00:53

Fio

En een Grace Kelly rol? Dat deed ik toen ik lang haar had in een handomdraai...

Of een staart of knot met bloem, of asymmetrisch los met een mooie speld boven 1 oor. Of of of...

Goh, ik denk dat ik 't maar weer eens laat groeien!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

23-08-2011 om 07:00

Valkyre

Ja toch? ik trek me niks aan van de regel dat lang haar not done is boven je 40e..

Wilma

Wilma

23-08-2011 om 11:38

Elastiekje saai

Járen terug (ik ben natuurlijk ook al honderd) deden we een sjaaltje om een elastiekje, als je een staart had. Dan is een elastiekje niet saai. En als patentspelden (kende 't hele woord niet, maar heb hier ook een zwarte) weer kunnen, dan kan een sjaaltje om een elastiekje ook wel weer.

Merel

Merel

23-08-2011 om 12:04

Heel lang geleden

Oh ja toen wikkelde ik ook wel eens een soort van leren veter om het elastiekje heen, dat vond ik leuk staan, of een pluk eigen haar, is ook altijd mooi.
Je had trouwens een paar jaar geleden haarelastiek van een pluk haar, maar dat gaf dan geen glad effect maar een soort rare krul, heb er nooit wat in gezien. Je had toen ook een soor banaanvormige speld en iets wat ze dan voordeden op markten waardoor je je haar in een soort rare lus kon knopen. (maar dat vond ik dus allemaal niets)
Ik stel voor dat de trend van de patentspeld maar weer eens moet herleven, alles komt en gaat toch in een cyclus van een aantal jaren, die patentspeld is echt 20 jaar weggeweest.

Fiorucci

Fiorucci

23-08-2011 om 15:40

Wilma

Maar je kent me..ik ben niet zo van de sjaaltjes. Dt past niet bij me, wel bij jou!)

Valkyre

Valkyre

23-08-2011 om 23:58

Fio

Ik ben nog geen 40, en ik trek me sowieso niks van de haarmode aan. Ik had een pony toen 't totaal niet hip was, toen lang haar in was (hippielook) had ik een pixie cut, en andersom. Ik heb nooit lang hetzelfde kapsel (of dezelfde kleur) - het verveelt me zo gauw!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Cobi!

Toevallig is het morgen markt, ik beloof niks maar áls ik toevallig in het centrum kom ga ik voor je kijken. Moet er wel bij zeggen dat de markt hier steeds minder leuk wordt. Grote lege plekken in elke rij. Maar misschien heeft dat aan de vakantie gelegen, of aan het weer.

Fiorucci

Fiorucci

24-08-2011 om 06:54

Valkyre

Herkenbaar, ik trek me ook niks aan van mode. En al helemaal niet kwa haarstijl. Ik heb het lang, en rood, rood heb ik het al jaren, maar de nuance wijzigt nogal eens.

Wilma

Wilma

24-08-2011 om 11:18

Fio

Een leuke zwarte kan best !

LOL

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.