Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ava

Ava

20-07-2017 om 18:52

Spel voor buitenlands gezelsschap

Over een paar weken gaan wij naar vrienden in Oostenrijk. Daar komen ook andere vrienden langs uit Kroatië en Engeland. Iedereen heeft kinderen (leeftijden: 11 (3x), 10, 8 en 4) maar de kinderen spreken elkaars taal niet of nauwelijks.

Nu dacht ik erover wat ik dit jaar voor kleinigheid zou meenemen voor de kinderen. Voorheen waren dat boekjes of frutsels, lego en kleurpotloden enzo. Voor de jongsten kan dat nog wel maar daar kom ik niet mee weg voor die van 11 en 10. Misschien zou een spel wel leuk zijn dat vrij simpel is en waarbij je niet (veel) met elkaar hoeft te praten maar waar de oudsten zich in elk geval mee kunnen vermaken.

Met een blik op onze spelletjeskast kom ik niet ver, onze spelletjes draaien allemaal om overleg of hebben een enorme gebruiksaanwijzing.

Wie heeft een idee? Het mag iets zijn voor binnen, voor buiten, op tafel, op de grond, kort of lang .. zolang het onderhoudend is en er zonder begeleiding gespeeld kan worden.

Triva

Triva

20-07-2017 om 18:57

zoveel

Je kunt zoveel kiezen, het gaat niet om het feit of ze veel moeten praten maar of er een handleiding bij zit in de goede taal of dat je die kunt googlen.

Een leuk spel is bijv super5 (lijkt een beetje op pesten en 21en maar je hebt vijf levens) In het doosje wat ik heb zit een Engelse, Duitse en Franse handleiding.

Anja

Anja

20-07-2017 om 19:08

Halli galli

Is bekend in verschillende landen.
Geen ingewikkelde spelregels.

Gaat om snelheid

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

20-07-2017 om 19:13

Uno

Kaartspel

specht

specht

20-07-2017 om 19:55

allerlei

Memory voor de jongsten,badminton,frisbee,tafeltennis, (voet)bal, waterballonnen,

Lynna

Lynna

20-07-2017 om 20:38

Blokus

Werd hier ook vaak met dyslectische vriendjes gespeeld (toevallig hadden ze daar een paar van). Ik vind het nog steeds een leuk spel om te doen.

Paddington

Paddington

21-07-2017 om 10:42

Kubb

lekker buiten bezig.
Skipbo is ook erg leuk. Iedereen die tot 13 kan tellen, kan meedoen.

Marie

Marie

21-07-2017 om 12:06

Rummicub

Rummicub kunnen in elk geval de oudsten samen spelen.

Trouwens in 1976 ofzo heb ik dat geleerd van Canadeze achterneven/nichten, maar dan met een kaartspel (toen was rummicub nog niet uitgevonden). Al naar gelang het aantal spelers deden we dat 1 of meer kaartspellen.

Toen Rummicub op de markt kwam, had ik gelijk zoiets van: he, dat ken ik. Was wel grappig. Had het al heel lang niet meer gespeeld.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-07-2017 om 20:23

Block out

Wij hebben Block out in huis. Heel lollig. Jenga valt in dezelfde categorie en kent iedereen.

Maar die 11 jarigen hebben vast iets van een beeldscherm bij zich. Grote kans dat ze daar het drukst mee zijn

Jasmijn

Jasmijn

22-07-2017 om 13:05

Twister

Twister is nog niet genoemd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.