Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

01-12-2010 om 09:46

Spel met sinterklaas

Wij zijn dit jaar met z'n 3-en met sinterklaas: papa, mama en kind . In plaats van een berg(je) pakjes uitpakken dachten we aan een spel waarbij je als je iets gehaald hebt een pakje mag uitzoeken. Of zal ik de pakjes verstoppen?

Iemand ideeën?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb

Bij Etos heb ik het sinterklaasspel gekocht voor een paar euro. Zit een dobbelsteen en 4 poppetjes bij. Als je op een bepaald plaatje komt mag je of een cadeau voor jezelf pakken, voor een ander of zelf kiezen wat je doet. Lijkt me leuk en simpel genoeg voor vooral de jongste.

Chippie

Chippie

01-12-2010 om 12:15

Spel...

Lijkt me best lastig voor een zesjarige. Niet het spel, maar wel om de rust te bewaren.

Wij doen meestal wel een speurtocht door het huis. Dus het grootste cadeau verstop je ergens in huis en onderin de zak ligt een envelopje met de eerste aanwijzing bv "kijk op de wc". Op de wc ligt een briefje met "kijk in de wasmand op zolder" etc. Hier nog altijd een groot succes.

Annet

Annet

01-12-2010 om 15:33

Dobbelsteen werkt ook goed

Bijvoorbeeld
1= drinken inschenken
2= snoepje uitdelen
3= cadeautje voor een ander pakken
4= sinterklaasliedje zingen
5= pietenmuts opzetten tot de volgende beurt
6= cadeautje voor jezelf pakken

Deze voorbeelden kun je naar eigen wens aanpassen.
Ik vind een spel voor een 6-jarige goed te doen. Zeker als er geen andere kinderen bij zijn.

Ganzenbord

Elke keer als je op het plaatje van een gans komt, mag je een pakje uitzoeken voor een ander! Het werkt hier erg leuk, we gaan het dit jaar weer zo doen.

mar

mar

02-12-2010 om 09:33

Spel

wij hebben het vorig jaar met een dobbelsteen gedaan, zo ongeveer als Annet. Dat was omdat we het met familie vierden en we wilden voorkomen dat die kinderen zich gelijk op de pakjes storten.
Dit jaar spelen we het Sintspel uit het boek "het jaar rond" omdat we maar met zijn drieën zijn en het aantal pakjes te overzien is. Dat spel is een soort ganzenbord.

Educare heeft ook een leuk sintspel. Ik weet niet of ze het nog hebben en het is natuurlijk kort dag. www.educare.nl

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

02-12-2010 om 11:26

Bedankt

We gaan met de dobbelsteen gooien, en onderin de zak een briefje voor het laatste grote kado wat toch niet in de zak past. Zoon kan net lezen, dus hij mag de speurtocht helemaal zelf doen. Leuk.

Dan doen we het 's ochtends, dan kan hij 's middags nog met z'n nieuwe speelgoed spelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.