Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Spel: escape room. Wie heeft dit?

Wij hebben vrijdag avond pakjes avond.

Nu doe ik vaak elk jaar een gezinsspel erbij en dit keer dacht ik aan de escape room.

Nu heb ik gelezen dat het voor 16+ is.

Kan iemand me uitleggen waarom dit zo is?

Ook las ik dat er 4 scenario's zijn om te spelen. .

Betekent dat wanneer je ze alle 4 gespeeld hebt het niet meer leuk is en het wachten is op een uitbreiding?

Wie heeft dit spel en kan me wat wijzer maken?

Groetjes, k.Oekje

mama van twee

mama van twee

12-12-2016 om 23:28

Zoon heeft het gekregen

voor Sinterklaas. Hij is 15. We hebben 1 scenario gespeeld (man, zoon, dochter van 11 en ik). Ik vind het zelf wel een leuk spel, maar je moet wel van puzzels oplossen en logisch (door) denken houden. Voor dochter van 11 was het te moeilijk. Voor zoon van 15 niet; hij wist het meeste op te lossen (maar is ook al eens naar echte escape room geweest).
Per scenario moet je 3x een code vinden. Dus als je een scenario gespeeld hebt, kun je het in feite niet nog een keer spelen, want je weet de code (of i.i.g. hoe je de puzzel op moet lossen). Dan is de spanning er dus af. Misschien als je het dan een jaar of zo laat liggen, je het weer vergeten bent... maar anders.
Heb het spel met flinke korting kunnen kopen dus dat scheelt wel. Vond het anders wel duur voor maar 4x kunnen spelen eigenlijk. Maar we hebben wel lol gehad.

sw4

sw4

13-12-2016 om 08:48

getwijfeld

Ik heb getwijfeld of ik het zou kopen, maar het uiteindelijk niet gedaan. Veel geld voor een spel dat je maar vier keer kunt spelen. Wij zijn wel echt fan van escaperooms trouwens. Heb er voor mijn jongste een gemaakt voor een feestje. Was echt een succes!

Triva

Triva

13-12-2016 om 16:14

ik verwacht

dat zo'n spel het goed gaat doen op marktplaats dus met dat in je achterhoofd kun je het doen.

k. oekje

k. oekje

14-12-2016 om 18:43 Topicstarter

Bedankt! En wie is de mol ervaringen?

Jullie reacties hebben me de knoop doen doorhakken.

Idd, ik wacht wel op mp.

Dat het spel 4x gespeeld kan worden staat me tegen. En het gaat om veel geld dus doen we het maar niet.

Heeft een van jullie ook ervaring met het wie is de mol spel?

Dan zou ik m eens ui moeten pakken

Wij hebben m gewonnen maar hij zit nog dicht haha.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.