Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

20-01-2013 om 13:56

Spatel waar stukjes vanaf komen

Ik gebruik van dat zwarte kunsstof keukengerei; waaronder een zwarte spatel. Ik merk dat er aan de rand van de spatel losse stukjes zwart kunsstof gaan zitten. Een soort rulletjes die in het eten kunnen komen. Hebbemn jullie dat ook? Het lijkt me namelijk nogal ongezond als je dat binnenkrijgt. Kun je dat voorkomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

20-01-2013 om 14:34

Je kunt toch ook een houten spatel gebruiken?

Ook gehad

Alles met ijzer in combinatie met plastic ging bij mij loslaten. Ook dingen die nooit in een hete pan terecht kwamen. Bij mij kwam het door de vaatwasser. Ik heb alles in de vuilnisbak gegooid en gebruik alleen nog hout en rvs. Ik weet niet of het schadelijk is om binnen te krijgen maar het idee alleen al vond ik niet fris. Net zoals koekepannen waarvan de bodem loslaat. Weg ermee.

koentje

koentje

21-01-2013 om 10:58

Maar, kom op.....

die dingen zijn bedoeld om ermee in pannen rond te spatelen, het kan toch niet zo zijn dat het normaal is dat je er een beetje van mee-eet???☺

Petr@

Petr@

21-01-2013 om 18:52

Is dat zo?

Ik gebruik de plastic spatels juist om beslagkommen mee leeg te schrapen of zaken door elkaar heen te spatelen.

Zacht en hard

Volgens mij heeft draadstartster het over zo'n harde kunststof spatel. Daar komen na verloop van tijd inderdaad van die harde stukjes aan. Ik vermoed eigenlijk dat het meer restanten van aangebrand eten zijnen niet dat er stukjes van de spatel zelf af vallen. In elk geval is het voor mij een teken om de spatel te vervangen.
Spatels voor beslagkommen zijn buigzaam en bij mijn weten ook niet geschikt om in pannen mee aan de slag te gaan.\
n@nny

Te heet geworden?

Ik had dat met een kunststof spatel die te heet geworden was doordat ik hem in de pan had laten staan, daar kunnen ze niet tegen en worden ze broos van

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.