Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

P

P

09-11-2011 om 11:58

Soort boom/struik

Wie weet hoe deze boom/struik heet?

http://www.mijnalbum.nl/Album=XOEOUDBL

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
M

M

09-11-2011 om 13:16

Fluweelboom

100% zeker

Brianna F

Brianna F

09-11-2011 om 18:16

Doe het niet

Mijn buurman heeft zo'n boom in de tuin. Ik ben de hele zomer bezig om de uitlopers uit mijn tuin te trekken. Er loopt een gigantisch wortelstelsel van die boom onder mijn borders en gras. Ik heb ooit eens zo hard getrokken dat ik het hele gras door ben gegaan met een wortel totdat deze muurvast zat onder het terras. Als ik 2 weken niks doe staat de stek al een halve meter hoog. Bamboe staat bekent om woekeren, maar deze kan er ook wat van.
Maar kom, ik ga nog maar eens wat bladeren en rode vruchten rapen uit mijn tuin. De boom staat ook nog eens op de erfgrens en het meeste valt bij mij in de tuin en border.

Brianna F

Brianna F

09-11-2011 om 19:46

Tja

Daar heb ik niks in te vertellen, in het snoeigedrag van de buren. Roundup is een idee, maar die hele boom mag van mij tegen de vlakte, want 2/3 deel groeit bij mij in de tuin.

Prachtig

Ik vind het ook een prachtige boom. Ik had er een in de voortuin maar die is verwijderd vanwege dat vreselijke gewoeker!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Woeker idd

Je moet er de ruimte voor hebben. Vééééél ruimte.

Helaas beantwoordt deze boom weer aan die aloude biologische wet... voor niets gaat de zon op. Ieder voordeel heb zijn nadeel enzovoort.

In ons rijtjeshuizenwijkje zie je ook veel uitlopers idd of heel rare snoeigevallen omdat dat ding binnen de kortste keren over de schutting piept en dan halen mensen de helft eraf. Hij groeit heel apart, kwa boomarchitectuur, iedere tak gaat weer in 2en de breedte in. Wel slim voor een woekeraar natuurlijk. Maar daardoor kan je hem niet elegant en subtiel een kant op sturen. Hij pakt altijd de andere kant erbij.

Mooi blad

Niet helemaal zo spectaculair kwa kleurenverloop maar wel erg mooi spetterend en aanhoudend rood en geel is de Amberboom, liquidamber nogwat. Schit-te-rend rood zonder gewoeker.

Maar dat palet van de fluweelboom... om te smullen .

Amberboom

Rodebeuk, een liquidambar wordt wel groot. Lijkt me geen boom voor een gewone tuin.
Hier in de buurt staan ze op sommige plekken langs de straat. Een lust voor het oog (zeker nu het steeds maar niet hard waait en alles dus lekker aan boom blijft zitten)

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.