Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

miranda

miranda

07-06-2017 om 09:19

solutie

Ik heb solutie en een rolletje bandenplakkers nodig. Maar sinds de halfords weg is en ook de lokale fietsenmaker gestopt is, weet ik niet waar ik zoiets kan kopen. Wie heeft een idee?

V@@s

V@@s

07-06-2017 om 09:22

supermarkt

of action.

miranda

miranda

07-06-2017 om 09:24

supermarkt?

Verkopen ze dat gewoon bij de AH?

V@@s

V@@s

07-06-2017 om 09:25

blokker

Bol.com

miranda

miranda

07-06-2017 om 09:37

liever niet online

Vanwege de verzendkosten voor zoiets kleins. Dus de blokker verkoopt het ook? Dan zal ik vanmiddag naar het winkelcentrum 10 km verderop gaan, daar zit geloof ik een kleine blokker en een ah.

Niny

Niny

07-06-2017 om 10:24

Hema?

Bij ons verkoopt de HEMA van die blikjes met bandenplakspul voor 5 euro.https://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-kantoor/fietsen/fietsreparatie/bandenplakset-(41133002)?variant=41133002

Miranda

In onze stad is de Halfords weer open gegaan. Misschien bij jou ergens in de buurt ook?
En anders inderdaad Hema.

V@@s

V@@s

07-06-2017 om 11:06

maar de supermarkt hier dus ook

middelgrote AH hier in de buurt in elk geval wel. En Solow en andere budgetwinkels hebben vaak ook bandenplakspul.

Fiorucci

Fiorucci

07-06-2017 om 11:28

Hema, Albert Heijn, So Low, sommige Blokkers

Tijgeroog

Tijgeroog

07-06-2017 om 11:47

Jumbo

Jumbo verkoopt het ook. Volgens de webshop bij de kantoorartikelen.
Dus ik verwacht dat je het bij de meeste supermarkten wel kan krijgen.

Buren

Je kunt ook terecht bij een gamma of een praxis. Zelf zou ik even bij de buren aanbellen ipv 10 km om voor wat solutie.

miranda

miranda

07-06-2017 om 15:21

bouwmarkt

Ik moest bij de bouwmarkt zijn en daar hadden ze een vrij uitgebreide afdeling fietsreparatie. Ik heb solutie en bandenpleister (wist niet dat t zo heette) gevonden. Ik meende me wel te herinneren dat dat eerder een stuk goedkoper was. Ik was 5,25 kwijt voor een tubetje solutie en een stukje bandenpleister.

Pennestreek

Pennestreek

07-06-2017 om 17:23

Altijd nog goedkoper dan de fietsenmaker

je band laten plakken!

miranda

miranda

07-06-2017 om 17:53

zeker

Daarom hebben we onze kinderen leren bandenplakken. Dochter is nu bezig te plakken met de nieuwe solutie en pleister.

rode krullenbol

rode krullenbol

07-06-2017 om 19:03

Ter info

Er zijn nog maar weinig fietsenmakers die banden plakken. Tegenwoordig vervangen zij meestal meteen de hele binnenband.

Vogel

Vogel

07-06-2017 om 20:29

Ambacht!

Dat hele bandenplakken raakt er gewoon uit. Banden zijn ook zelden lek meer. Ik herinner me van mijn middelbare schooltijd eindloze bandenplaksessies op de meest onmogelijke plekken. Tegenwoordig is het echt een uitzondering als ik eens lek rijd. En ik fiets echt niet minder.
Oudste heeft het ook pas op zijn zestiende geleerd. Eerder was niet nodig denk ik nu.

Plakspul zou ik inderdaad bij de Hema of bij onze ouderwetse fietsenmaker kopen. (De fietsenmaker die kleine klusjes zoals het vervangen van een zadel of lostikken van een vastzittend stuur gratis doet. Goud waard!)

hier wordt nog geplakt

Amsterdamse fietsenmakers zijn vziw nog altijd bereid om desgevraagd banden te plakken. En gelukkig maar. In de tijd dat er op mijn fiets twee zitjes zaten en die dus niet goed op de kop gezet kon worden heb ik m toch een paar keer weggebracht om een band te laten plakken. En die werd dan ook geplakt, niet vervangen.De fietsenmaker verkoopt trouwens vziw ook plakkers en solutie. Maar normaal gesproken ga ik inderdaad naar de Hema voor dat werk.

Maar inderdaad, lekken komen veel minder voor dan vroeger. Betere banden, kennelijk. Niet alles was vroeger beter

Groeten,

Temet

Hier niet plakken

Behalve omafiets van dochter is alles electrisch en dat is zelf bijna niet te doen met de voorband en zeker niet met de achterband..dus we gaan naar de fietsenmaker als we een keer lek rijden. Al hebben we zgn antilekbanden erom laten leggen toen de laatste keer mn band steeds zacht werd. Dat is wel wennen want je hebt t idee dat ie wegslipt onder t rijden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.