Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

26-08-2018 om 21:04

Sokken, bamboe?

Dochter heeft snel zweetvoeten (ondanks goede sneakers). Ze heeft (veel) nieuwe sokken nodig dus ik dacht zoveel mogelijk katoen erin. Maar toen kreeg ik advies om bamboesokken te kopen dat zou minder zweten?

Wie heeft ervaring met bamboesokken? Hoe bevalt dat? De links die google geeft zijn naar mijn idee gesponsord dus die negeer ik, liever praktijktips hier.

Ik zag ook sokken met 95 of 98 procent katoen. Kan ik ook proberen. Ik denk in de winter misschien wel fijner, behalve zweetvoeten in schoenen heeft ze ook gauw last van koude voeten als ze in huis op alleen sokken loopt (en houdt niet van pantoffels).

Graag jullie sokkenervaringen!

Tijgeroog

Tijgeroog

26-08-2018 om 21:11

Winter

Ik heb van die hele dikke sokken, die draag ik in de winter. Helpt goed tegen koude voeten, en voelt niet als sloffen(want daar heb ik ook een hekel aan)

Half a twin

Half a twin

26-08-2018 om 21:29

Thuis koude voeten voorkomen

Na een dag in schoenen en dus zweetvoeten bij thuiskomst schoenen en sokken uit en droge schone sokken aan. Eventueel voeten wassen.
Opdrogende zweetsokken en voeten onttrekken warmte aan de voeten.
Man hier had hetzelfde probleem en is na jaren tobben eindelijk overtuigd van mijn verhaal.

Pirata

Pirata

26-08-2018 om 22:03

Geen idee

Ik heb bamboe sokken. Ze zitten heerlijk maar ik heb sowieso geen last van zweetvoeten.
Voor koude voeten: probeer de goedkope badstof slofjes van Ikea eens. Ik ben ook geen slofferd maar voor deze maak ik een uitzondering.

Angela67

Angela67

26-08-2018 om 22:32

drogen langzaam

zie titel. bij ons hangt de was aan de lijn in het wasmachinehok en in de winter moeten ze echt ernaast hangen willen ze binnen 24 uur droog zijn.
Ik had een fikse stapel gekocht, maar zal dat niet nogmaals doen. Volgens de gebruikers hier thuis zitten ze ook niet echt beter dan andere sokken.
gr Angela

Anonymized User

Anonymized User

27-08-2018 om 11:23

soksloffen

Zoon loopt thuis op soksloffen. 100 procent katoen, deze gaan over de normale sokken.

Sawo

Sawo

27-08-2018 om 11:35

niet enthousiast

Ik heb ook bamboe sokken en vind ze lekker zitten alleen worden ze snel dun en vormloos. Voor in huis kan ik smartwool sokken aanraden. We hebben ze gekocht bij de bever. Wel duur maar ze zitten heerlijk en ook in huis kan je er lekker op lopen.

koude voeten

Dikke sokken passen niet in mijn gewone schoenen. Voor de winter gebruik ik dunne sokken vd Hema van wol met ik meen polyester. Duidelijk warmer dan katoen.
Soms moet ik uitwijken naar de kleinste herenmaat, effen zwarte sokken voor vrouwen zijn er niet altijd.

Groeten,

Temet

bij zeeman

setje 'sneakersokken' van bamboe gekocht. Zitten lekker, blijven goed in de was, snel droog. En ik heb geen koude voeten

Guppie

Guppie

02-09-2018 om 19:46

Leren schoenen

ademen beter.
Je hebt wel twee verschillende dingen met zweetvoeten; het zweten op zich en stinkende voeten. Dat laatste heeft te maken met verzuring van het lichaam. Overmatig zweten kan te maken hebben met tekorten aan voedingsstoffen en met insulineresistentie.

Guppie

Guppie

02-09-2018 om 19:52

Salie

helpt de transpiratie te verminderen.

salie

..maar alleen bij wassende maan, toch?

On topic: ik heb bamboe sokken gehad, maar vind dat ze veel te snel slijten.

Wolfan

Wolfan

03-09-2018 om 14:12

Wol

Dunne wol met katoen of zijde voor de zomer, iets dikkere wol met katoen voor de winter. Pure wol als het echt koud is. Ik zweer erbij. Je moet ze wel op het wolprogramma wassen, maar ik heb nooit meer stinkvoeten en nooit meer koude voeten. Ik draag in de winter mijn sokken soms zelfs meerdere dagen (niet verder vertellen!) en nog steeds stinken ze niet.

grappig (ot)

Soms lees ik wel eens postings zonder te zien van wie ze afkomstig zijn. Zo ook met #10, en aangekomen bij het verhaal over de verzuring van het lichaam en de tekorten aan voedingsstoffen denk ik "Guppie zeker weer?" - en jawel.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.