Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mari39

mari39

15-09-2013 om 19:31

soft shell jas warm genoeg?

Ik ben op zoek naar een herfstjas, voor wandelen en op de fiets. Ik twijfel aan een softshell, zoals model florien van de anwb of een soortgelijk model van c en a. Ik vraag me alleen af of het warm genoeg is, tot zeg een graad of 10. Voor daaronder heb ik een heerlijk warme jas. Heeft iemand ervaring met softshell jassen?

Tante Tiny

Tante Tiny

15-09-2013 om 21:17

Heel prettig, softshell

Zeker met bewegen zoals met wandelen of fietsen is softshell geweldig materiaal. Winddicht, redelijk waterdicht en niet snel te warm.

Marie

Marie

15-09-2013 om 23:13

ja hoor

die jas van de ANWB is sowieso warm genoeg, vooral omdat het een wat langer model is. En mocht het al net niet warm genoeg zijn, trek je toch een dun vestje eronder aan? Zelf ben ik heel tevreden met mijn softshelljack.

mari39

mari39

16-09-2013 om 12:19

Ik ga het er maar eens er op wagen. Van de week naar de stad. Dankvoor de reacties

Puck

Puck

17-09-2013 om 10:58

Verschrikkelijk spul

Ik ben absoluut geen fan van soft shell. Ik vind het nog meer zweterig dan een plastic regenpak. Echt waardeloos wat mij betreft.

Aldi?

Iemand ervaring met die jassen van Adi of Lidl?

Tante Tiny

Tante Tiny

24-09-2013 om 20:15

Wel Wibra

Toevallig geen ervaring met Lidl of Aldi in softshell jassen. Wel met andere jassen van deze winkels. Die zijn prima in orde.
Hier wel ervaring met een softshell jack van de Wibra. Goed jack dat intensief gebruikt wordt!

mari39

mari39

24-09-2013 om 20:21

gekocht

Die van de c en a. Wat langer model en ook getailleerd. Dus ziet er ook leuk uit. Bevalt prima, moet ik zeggen.Waar ik later achter kwam, is dat de mouwen geen winddichte sluiting hebben, en dat is wel nodig. Dus heb ik er zelf maar 2 boorden in genaaid van boordstof. Helemaal perfect nu!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.