Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Soep van pronkbonen - ideeën?

Bij terugkeer van vakantie bleek dat de pronkbonen het ook dit jaar weer goed doen. Er zitten bonen aan die eigenlijk al te ver heen zijn om zo te eten (vorig jaar een keer gedaan, en die waren stug en draderig). Om die reden, en omdat ik groenten sowieso moeilijk bij mijn gezinsleden naar binnen krijg, wil ik er eigenlijk soep van maken.

Iemand enig idee voor goeie kruiderij? Een recept kon ik in mijn kookboeken niet vinden, pronkbonen lijken op snijbonen en noch van pronkbonen, noch van snijbonen wordt normaal gesproken soep gemaakt. Normaal maak ik soep door ui + knof aan te fruiten, daarna groente naar keuze erbij te mikken, daarna bouillon, pruttel pruttel en dan de staafmixer erop. Dat zal ook nu het procedé wel worden, maar wat voor kruiden erbij? Kerrie? Komijn en koriander? Iemand briljante tips?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pfff

geen idee. Maar wij doen er ook vaak uitgebakken spekjes bij. Misschien is dat ook wel lekker om in de soep te doen.....

jutter

jutter

14-08-2012 om 15:03

Bonenkruid?

Vers bonenkruid doet denken aan tijm maar dan wat kruidiger, lijkt mij wel lekker bij de bonensoep. Anders wellicht met wat munt en wat reepjes krokante spek of ham oid.

groet, Jutter

Soep?

Nee van soep zou ik niet zo gauw een recept weten.

Maar wat anderen al zeiden; zowel spekblokjes en bonenkruid zijn lekker bij pronkbonen. (ik heb wel een recept van pronkbonen-prutje voor je, en daar gaat ook spek en bonenkruid in)

Temet

Temet

16-08-2012 om 10:00 Topicstarter

Eerste fiasco

Ik had soep gemaakt en de smaak was niet slecht. Maar maak geen soep van pronkbonen als je die niet eerst van draden hebt ontdaan. Want die draadjes koken niet stuk en komen ook ongeschonden door de staafmixer. De enige oplossing leek de soep door een zeef te gieten, maar daar kwam alleen een dunne vloeistof doorheen, niet de stevige peulvruchtensoep waar ik op had gehoopt.

Fiasco dus. Volgende keer beter, want er komen voorlopig nog wel meer bonen aan...

Groeten

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.