Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Snijbonen

Als ik snijbonen in ruitjes gesneden wil wokken, zal ik ze dan eerst voorkoken? Of is dat niet nodig?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

25-06-2012 om 21:10

Denk het wel

tenminste, ik zou het doen.

Wokken duurt als het goed is maar een paar minuten. In die tijd zijn de bonen echt niet gaar, en rauwe snijbonen zijn niet lekker.

Koken dus, maar minder wat lang dan je normaal zou doen.

Groeten,

Temet

Roosje Katoen

Roosje Katoen

25-06-2012 om 21:42

Rauwe snijbonen

zijn wel lekker, vind ik althans. Hangt dus van je smaak af of je ze eerst wilt koken, als je van knapperig houdt zou ik ze gelijk wokken.

Oude Wijn

Oude Wijn

26-06-2012 om 11:01

Blancheren

Ruim kokend water met een beetje zout, stukjes boon erbij, zodra de zaak weer aan de kook komt hooguit een minuut laten koken, vervolgens met een schuimspaan in koud water overdoen en in een vergiet laten uitlekken. Groente blijft op die manier knapperig, mooi fris van kleur en uitstekend wokbaar.

Lara

Ik doe het op oude wijns methode en dan zonder zout. Ik vind vlees zonder zout niet lekker, maar groenten kook ik nooit met zout. (En pasta ook niet ondanks de uitdrukkelijke kookvoorschriften).

Nee hoor, niet koken

Toevallig vanavond nog gegeten: snijbonen met woknoedels. Snijbonen en paprika wokken, hamblokjes erbij en scheut woksaus. Ik wok ze gewoon rauw hoor, gaat prima en duurt ook niet zo lang.

Inge M

Inge M

27-06-2012 om 11:02

Even in de magnetron

Ik zet broccoli, snijbonen of sperciebonen altijd even in de magnetron (als alternatief voor blancheren). Rauw kan ook maar de kooktijd bij het wokken is nogal wisselend daarbij. Vind ik niet prettig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.