Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

26-12-2011 om 16:34

Snel en makkelijk kersttoetje gezocht

De aardbeien zijn zwaar beschimmeld, mijn kersttoetje gaat niet door. ASS-kind heeft het zwaar en wij dus ook. Ik zoek een makkelijk, lekker, snel en verbluffend kerstrecept voor vijf personen.
Wat ik in huis heb: lange vingers, pakje boter, slagroom, gelatine, bloem, suiker, cacao, eieren, citroenijs, rijst en dessertrijst, 1/2 liter melk, griekse yoghurt, mandarijnen, gemalen amandelen, marsepein en dadels.
Ik heb even nul komma niks inspiratie , wie weet raad?
Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

26-12-2011 om 16:54

Grand dessert improvisato

Eh... marspepein ergens mee kleuren, de lange vingers besprenkelen met drank, daarna inrollen in uitgerolde marsepein. In borrelglaasjes mengsel van griekse yoghurt met honing (suiker kan ook) doen, garneren met geroosterde gehakte amandelen. Op bord zetten. Ernaast die lange vinger in marsepein, toef slagroom, bolletje ijs, garneren met gras of een ander groen blaadje (kersttak met lintje). Misschien heb je nog ergens een kerstchocolaadje. Klaar. Zeg maar dat het geimproviseerd is maar uit een goed hart komt...

Vera*

Vera*

26-12-2011 om 16:58

Webchef

ik heb bij webchef gezocht op slagroom, cacao en eieren en kreeg een boel mogelijkheden. Wie weet zit er iets bij voor je.
En anders maak je een grand dessert met citroenijs, slagroom, een kleine bakje warme rijstepap en lange vingers erbij voor de sier. Misschien kun je van de marsepein nog kerststerretjes uitsteken of uitsnijden en eventueel bestrooien met wat cacao. De mandarijnen kun je ontvellen (?) en dan voor de kleur/versiering er bij op het bord leggen, eventueel met nog een chocolade kerstkransje/boompje oid.
Succes ermee.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

26-12-2011 om 18:40

Het wordt:

Blanc manger met marsepein. Ben benieuwd, het staat nu in koffiekopjes af te koelen.

Rosa van der Zanden

Petr@

Petr@

26-12-2011 om 19:01

Klinkt goed!

Eet smakelijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.