Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-02-2021 om 12:28
Nou, daar is de sneeuw dan. In de ene regio overvloediger dan in de andere, maar ieders stoepje zal vast bedekt zijn geraakt. Onze buren begonnen gisterenochtend al vrij snel met sneeuwruimen, zoutstrooien, vegen. Daar had ik nog niet eens aan gedacht Heel attent deden ze ook ons stukje stoep. Afijn, paar uur later konden ze weer beginnen.
Hoe ijverig zijn jullie als het op sneeuwruimen aankomt? Ik heb raar genoeg meer oog voor ouders die nu eíndelijk eens de slee van hun kinderen uit de schuur kunnen pakken dan voor andere voetgangers. Rollators komen hier niet voorbij, geen senioren in de straat (nou ja, wij, maar we kunnen nog zonder).
Eigenlijk moet je de sneeuw meteen wegschuiven voordat er iemand op heeft gelopen, dan is het nog makkelijk te doen. Daarna wordt het steken en ploeteren, helemaal als er vorst overheen komt na een momentje dooi.
Zout strooien heb ik eigenlijk een hekel aan, de leefomgeving heeft het al zo zwaar.
10-02-2021 om 19:51
Wij wonen aan een fietspad langs een trottoir. Op het fietspad komt soms een auto van een buur die iets wil uitladen, verder niet. Trottoir is door ons allen plus de zon deels sneeuwvrij, fietspad niet. Daar komen de sleeen voorbij, vrijwel niemand fietst er nu. Maar... er kwam een bestelbus met haast die over het fietspad reed zover hij kon - en kwam toen vast te zitten in de sneeuw!! Buurmannen met scheppen kwamen tevoorschijn ( hoera voor de thuiswerker, even een verzetje) en na veel gedoe kon de haastige bestelbus de route vervolgen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.