Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wilgenroosje

Wilgenroosje

15-06-2017 om 12:17

Smoothies invriezen

Als ik van bevroren fruit smoothies maak, zullen die dan ingevroren kunnen worden? Normaal gesproken kun je dingen geen 2 keer invriezen, maar zou het ook niet kunnen als ik het bevroren fruit in de blender doe, even blender en meteen daarna een deel invries?

Half a twin

Half a twin

15-06-2017 om 12:41

ja hoor dat zou ik gerust doen

Ik maak regelmatig "tomatenpuree" waar ik dan ter vergroting van de smaak wat (zelf ingevroren) andere groenten doorheen doe zoals wortel en bleekselderij. Uit de vriezer in de pan, blenderen en weer in de vriezer. Na blenderen merk je toch niet dat het fruit slapper is geworden.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

15-06-2017 om 19:19

Half a twin...

Bedankt voor je reactie.

Zal het geen kwaad kunnen dat het tussendoor niet verhit wordt? Ik kan er op internet niets van vinden en ben geneigd het erop te wagen, maar toch twijfel ik een beetje. Gebakken gehaktballen van ontdooid gehakt doe ik wel weer in de vriezer, maar dat is tijdens de bereiding door en door verhit. Jouw groente ook als ik het goed begrijp. Dit fruit ontdooit, wordt geblenderd en gaat weer terug.

Nou ja, desnoods moet ik de eerste zelf maar drinken...dan merk ik het vanzelf.

Half a twin

Half a twin

15-06-2017 om 19:39

hoe warm wordt de smoothie?

Als je bang bent voor bacteriën, dat zal wel mee vallen. Die groeien tussen de 30 graden en 50 graden het snelst. Als je alles op koelkast temperatuur houdt zo tussen 4 en 7 graden kan er volgwns mij niet zoveel gebeuren.
Door de zon was het vandaag 25 graden in mijn keuken, als het fruit die temperatuur heeft bij de start en dan door het blenderen nog wat warmer wordt kom je in de gevaren zone.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

15-06-2017 om 19:47

Bevroren

Het fruit gaat bevroren door de blender. Wat uitgeperste sinaasappel/griekse yoghurt/havermout/plons melk/bol ijs o.i.d. erbij en dan meteen de vriezer weer in. Het blijft dus best koud. Het zou inderdaad moeten kunnen dan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.