Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Okie Dokie

Okie Dokie

28-03-2015 om 12:45

smeuïge babyhapjes vissmaak

Mijn dementerende schoonmoeder kan zo langzamerhand niet meer kauwen. Ze lijkt niet meer te snappen hoe dat moet. En alle hardere stukjes uit haar eten fruttelt ze eruit en spuugt ze weg. Zij hield erg van vis: paling, makreel enz. Zou ik van vis een goed smeuïg babyHapje kunnen maken?
Het moet dan aangelengd worden met iets van vocht. Water zal het te flauw maken misschien, maar andere dingen beïnvloed de smaak misschien te veel?
Wie weet hoe je dat kan maken?

Noet

Noet

28-03-2015 om 13:02

simpel

neem de gewenste vis en een blender of staafmixer.
Eventueel een drup neutrale olie erbij.

Tine Winkel

Tine Winkel

28-03-2015 om 13:22

of visbouillon

om het wat te verdunnen?

bieb63

bieb63

28-03-2015 om 14:37

kan je best wat lekkers van maken

Vis (gekookte kabeljauw, gerookt paling, zalm enz enz) blenderen met een beetje mayo en beetje room/melk erdoor en evt. kruiden.

blender

of met de staafmixer en dan een heel klein beetje bouillon erbij?

Citroensap

Ik zou idd de vis zelf blenderen met een drupje olie/visbouillon, eventueel een piepklein beetje zout en wat druppels citroensap. Dat haalt de smaak ook wat op. Niet te veel natuurlijk!

Hanne.

Hanne.

30-03-2015 om 10:01

mousse

Ik zou zoeken naar recepten voor vismousse. Weet dat ik met kerst mousse had temaakt. Uit de boodschappen of allerhande oid. Dat was in feite gepureerde vis met kruiden en iets van zure room geloof ik. Maar de smaak was 100% vis.

Okie Dokie

Okie Dokie

30-03-2015 om 11:06

oké jongens

Wat een tips! Iedereen bedankt. We gaan eens even lekker kokkerellen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.