Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mari39

Mari39

19-03-2017 om 22:48

Smart casual wat doe ik aan?

Begin april heb ik een feest smart casual. Van dress codes Word ik altijd beetje kriegel want weet nooit zo goed wat aan te doen.
Ik zat zelf te denken aan donkerblauw jurkje met driekwart mouw. Heb ik toen gekocht met blauwgrijs vest. Maar welke schoenen?
Ik heb enkellaarsjes met hak,maar vind ik een beetje winters. Ik heb ze in donkerblauw, lichtergrijs, en in taupe/bruin. Meestal heb ik er dan een donkerblauwe panty bij. Ik vind het ook een beetje saai en om eerlijk te zeggen, mijn voeten in hakken is een bar slechte combi.
Ik zat zelf te denken aan een platte veterschoen, maar welke kleur is dan leuk (beetje voorjaars is wel leuk) en met welke kleur panty?
Ik ben niet zo van het zwart, en ik heb smalle voeten dus instappers zijn mij vaak te wijd. Iemand ideeen?

Kaaskopje

Kaaskopje

19-03-2017 om 23:13

Roze

Een modekleur van nu is roze. Zou het blauw van de jurk bij een roze vest passen en daarbij blauwe platte veterschoenen o.i.d.? En de huidkleurige panty.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-03-2017 om 23:32

Prima

Ik heb ook jurken met driekwart mouwen. Die draag ik zonder vestje, maar soms vind ik een sjaaltje wel leuk voor wat kleur. Platte veterschoen lijkt me leuk, bruin of blauw, en dan een panty met een leuk patroontje.

Ach,

Smart casual is een heel fijne dress code. Ze bedoelen gewoon ' kom niet in je favoriete afgedragen spijkerbroek, maar je hoeft ook niet in vol ornaat op te draven' . Prima toch? soms weet je gewoon niet helemaal wat er van je verwacht wordt qua kleren, en niets is zo lullig als ergens zwaar over- of underdressed binnenkomen..toch? En zo'n dress code betekent niet dat je nu opeens extra hard moet nadenken over wat je aandoet. Het maakt de keuze alleen maar makkelijker.

Ingrid ( jurkje lijkt me prima, en als je nieuwe schoenen erbij wilt dan koop je gewoon wat jij leuk bindt, niet wat je denkt dat smart casual ,is..,)

Zon

Zon

20-03-2017 om 08:29

vreemd

Ik vind smart casual een vreemde dresscode voor een feest. Dit is vaak de zakelijke dresscode voor congressen e.d. Maar goed, ze bedoelen inderdaad netjes maar kennelijk niet feestelijk. Jurkje lijkt me helemaal prima.

Mari39

Mari39

20-03-2017 om 11:45

maar

sneakers bedoelen ze denk ik niet? Ik vind het niet erg om schoenen te kopen, heb toch nog iets nodig maar ik zou het jammer vinden als ik iets koop wat ik verder niet draag.
Roze is een leuke kleur, maar niet voor mij vrees ik Kaaskopje. Past echt niet bij mijn gezicht, zie ik er heel ziek uit!!!

Tango

Tango

20-03-2017 om 16:42

Sneakers

Tegenwoordig kan dat toch onder een jurkje? Alle jonge meiden doen dat ook. Is in ieder geval casual. Het zou mijn keuze overigens niet zijn hoor, maar een beetje nette sneaker zou dus moeten kunnen denk ik.
Enkellaarjes begin april moet ook nog kunnen hoor. Vind ik niet heel winters. Hooguit niet doen als het opeens 25 graden is, maar dan doe je een leuk sandaaltje o.i.d. Of draag je dat nooit?
Platte veterschoenen zou ik zelf dan weer nooit aantrekken, maar ieder zijn eigen idee natuurlijk.
En het jurkje kan je ook feestelijker maken met een mooie ketting o.i.d. Huidkleurige panty's vind ik persoonlijk niet zo mooi. Zou eerder zwart doen met inderdaad een leuk patroontje er in.

Lou

Lou

20-03-2017 om 18:20

Niets nieuws

Als je zin hebt om iets nieuws te kopen, doe dat dan vooral maar voor deze gelegenheid hoeft het niet. Jurkje met vestje, panty in de kleur waar je je fijn bij voelt en enkellaarsjes vormen bij elkaar een prachtig smart casual geheel.

(Ik houd totaal niet van huidkleurige panty's en ook al niet van platte veterschoenen, maar als dat voor jou fijn zit en goed voelt, vooral doen.)

Caesar

Caesar

20-03-2017 om 19:02

Geen sneakers

Als smart casual de dresscode is, dan beter geen sneakers denk ik.
Deze website vindt dat ook:
http://www.dresscode.nl/dresscodes/smart-casual/

Mari39

Mari39

20-03-2017 om 19:07

Nieuwe schoenen

Gekocht, dblauw. Veterschoen. Pikolinos vera. Mijn voeten vwerden meteen heel gelukkig in dezze schoenen en ik vind ze zelf erg leuk. Met dblauw jurkje en dblauwe panty. En een vestje en klaar is klaartje.
Misschien kom ik nog een mooie ketting tegen ergens.

Dank voor de tips

Zon

Zon

20-03-2017 om 21:08

precies

Zoals Caesar zegt: smart casual heeft niets met casual te maken, het is vooral zakelijk. Daarom vind ik het ook een rare dresscode voor een feest. Geen sneakers dus. Google maar dan zie je voorbeelden.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2017 om 10:16

Mari

Nou ja, dan doe je er een kleur bij die wel bij je huidtint past . Het plaatje wat je schetste komt op mij wat saai over. Blauw-grijs-donkere benen. Een vestje die de boel wat opfleurt lijkt mij leuk. Veterschoenen kunnen wel, sneakers niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2017 om 10:18

Oh...

je bent al naar de winkel geweest. Vanuit mijn positie zou ik ook gekeken hebben naar wat ik al heb en wat echt anders moet. Dus als het vestje en de jurk leuk genoeg zijn, heb je groot gelijk. En fijn dat je zulke lekkere schoenen gevonden hebt .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.