Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Smac?

Ik heb een blikje smac gekregen en heb geen idee wat ik ermee kan/moet doen! Iemand lekkere suggesties? Heb zelfs geen idee van de smaak...

Jons

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

25-12-2012 om 11:54

Jons

Mijn moeder gooide vroeger stukjes smac in de macaronisaus, smaakte prima..)

lisbeth

lisbeth

25-12-2012 om 12:41

Koude schotel

Wij maken altijd een koude schotel van gekookt eitje, rode bietjes, asperges uit blik, aardappelsalade en smac

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mix

mix

25-12-2012 om 13:54

Opbakken

en evt op brood, zalig!

mix

mix

25-12-2012 om 13:55

De smaak is die van....

boterhammenworst, de goedkope uit blik

Inderdaad

Vet en zout, maar best te doen in macaroni oid. Jaren niet gegeten trouwens!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vic

Vic

25-12-2012 om 14:40

Kijk hier

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spam_(vlees)
In Amerika heet het spam, en de benaming voor ongewenste post is daaraan ontleend Mijn moeder deed het vroeger ook door de macaroni.

Inderdaad boterhamworstachtig

doet me echt aan vroeger denken op de camping want dan ging het standaard door de macaroni.
Broerlief wilde vroeger nog wel eens tosti maken van boterhamworst( en dat was best lekker)wie weet kan er dat ook mee. Je kunt het nml ook bakken.

Roerbakei met smac

Smac in kleine blokjes snijden en in de pan samen met een ei en roerbakken maar. Hier favoriet.

Maar inderdaad, Smac als blokjes in de macaroni is wel de bekendste. Sommigen bakken het ook in plakken voor op de boterham.

Ik ben geen fan, huisgenoten wel

Rafelkap

Rafelkap

25-12-2012 om 18:18

Creme fraiche

Al jaren niet meer gezien, maar ik heb het wel eens door de macaroni gedaan, met groenten en creme fraiche. Kleine kinderen waren er dol op.
Zat zeker in het kerstpakket

Oef

Ik weet dat het niet past een gegeven paard in de bek te kijken, maar ik ben geneigd een uitzondering te maken voor smac.

En sinds het lezen van de je openingsposting heb ik dus de schreeuwende stem van Terry Jones in mijn hoofd, van de "Spam"sketch van Monty Python.

Ik ken het inderdaad ook nog van heel vroeger, inderdaad in de macaroni. Niet alles was vroeger beter...

Groeten,

Temet

Tango

Tango

25-12-2012 om 21:31

Camping

Wij aten dat inderdaad ook op de camping door de macaroni. Ik vond het eerlijk gezegd niet lekker. Thuis deed mijn moeder er ham door, maar ja dat bleef natuurlijk niet goed in de warmte, dus daarom op de camping Smac. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je zoiets kado doet aan iemand, w.s. zat het in het kerstpakket van de gever en lustte hij/zij het ook niet.

jons

jons

26-12-2012 om 00:59 Topicstarter

Gulle gever

was een organisatie die pakketten samenstelt voor mensen die niet veel hebben, heel erg lief en goed bedoeld dus. Maar ja, die Smac, wat ik daar nog mee ga doen? Waarschijnlijk toch maar gewoon afscheid van nemen? De suggesties klinken me nog niet heel erg lekker in de oren (mond)...

Jons

Lekker!

Smac ik blokjes snijden en bakken met een uitje, blik tomatenpuree erbij en pakje soepgroente en bouillonblokje. Gekookte elleboogjesmacaroni erdoor. Zo maakte mijn moeder vroeger macaroni, het enige eten dat ik als slechte eter graag at en zelfs een tweede bord van wilde.
Heerlijk, met zoete ketchup en geraspte oude kaas er over, ik maak het zelf ook nog een enkele keer.

liora

liora

26-12-2012 om 08:29

Jons

Geef het dan door aan iemand die er wel blij mee is, niet weggooien toch? Maar ik neem aan dat je dat bedoelde.

Gewoon proberen?

waarom probeer je het niet gewoon, misschien vind je het wel lekker? Zolang je het niet zelf geproefd hebt blijft het toch gissen

Rafelkap

Rafelkap

26-12-2012 om 11:57

Kat

Je kan het altijd nog aan de kat geven In zo'n blikje ziet het er inderdaad wel zo uit.
In kleine stukjes, met paprika/tomaten/uimengsel met pasta, met of zonder creme fraiche of geraspte kaas is het prima te eten.

Fiorucci

Fiorucci

26-12-2012 om 12:08

Rafelkap

Nee, varkensvlees is helemaal niet goed voor katten. Rauw kan het een virus bevatten wat dodelijk is voor katten. En verwerkt, zoals smac, is het veel en veel te zout.

Kliko i.p.v. kat

Gewoon proberen, misschien vind je het wel zo lekker dat je het vaker asnschaft. En smaakt het niet...is het cht zo'n ramp om devrestanten van een blikje dat iets meer dan een euo kost aan de kliko te voeren?

Rafelkap

Rafelkap

26-12-2012 om 16:10

Ok: niet voeren aan de kat

oke Fio en dirksmama: het ziet er wel uit als kattenvoer maar ik houd wel erg van katten
Jons, als je het niet aandurft kan je er misschien iemand anders gelukkig mee maken?

(Janneke67)

(Janneke67)

26-12-2012 om 16:37

Broodje koos

Verzinsel van mijn man, maar erg lekker....

Uitje fruiten, knoflook erbij, blokjes smac erbij en champignons en als laatste tomaten erbij en scheut ketjap....lekker laten pruttelen en bij brood eten!
Zoooooo lekker.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

26-12-2012 om 21:51

Kaasschaaf

Met de kaasschaaf plakken snijden en een boterham mee beleggen, plakjes augurk er op...
En ik zie dat de macaroni met Smac ook al is langsgekomen
Het is geen chateaubriant, maar het is best te hachelen, vooral met flink wat ketchup en mosterd
Ik zou het niet aan de kat geven. Te zout...

Merel

Merel

27-12-2012 om 11:44

Kinderen

Ik zie al meerdere opties voorbij komen. Zelf zou ik inderdaad smac niet meer kopen, maar als ik het in mijn kerstpakket zou vinden zou ik het wel opmaken, zo erg is het nou ook weer niet. En kinderen vinden het inderdaad al snel lekker, wij thuis in ieder geval wel, in de macaroni, of met de kaasschaaf op brood. Dus wel proberen Jons, anders kan je nooit meepraten over Smac in de toekomst

amk

amk

27-12-2012 om 12:27

Campingfood

ik heb het altijd mee naar de camping, het hoeft niet in de koelkast en dat is wel zo handig. Je hebt het ook in een hamvariant, die is net iets lekkerder.
Maar smac door de pasta met een bij elkaar geraapte saus in de categorie: het-is-warm-dus-niet-miepen-lekker-eten-doen-we-morgen-weer is smac een goede vorm van iets dat op vlees lijkt.

Hier

bij ons thuis werd het vroeger in plakjes gesneden (kaasschaaf), goed gebakken en dan op brood. was lekker als je in de winter koud thuis kwam tussen de middag van school.

ongebakken, alleen opgewarmd...ik moet er niet aan denken!!

zo ongeveer 1 keer per jaar koop ik eens een blikje, pure nostalgie

Als reserve

Ik heb altijd een blikje smac in huis....een 'voor het geval dat....' blikje. Ja door de macaroni...Misschien dat we het 1 keer per jaar eten. Echt lekker vind ik het zelf niet...het is eetbaar laten we het daar maar op houden. Met de saus enzo is het goed te doen.
De kinderen en man vinden het prima...ik ben denk ik de pietlut wat dat betreft.
groeten albana

Hier ook

als reserve in de caravan en het komt altijd wel een keertje van pas. Het heet hier trouwesn "Spam" :o)

Puck

Puck

07-01-2013 om 12:08

Uitbakken

Smac kun je net als spekjes prima uitbakken tot krokante blokjes voor door de macaroni.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.