Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Slowcooker en recepten

Wie heeft er ervaring met een slowcooker? Weet dat er hier al eerder over gepraat is maar is al weer lang geleden. Hebben de mensen die er over twijfelden er inmiddels een of net als ik toch nog niet.
Ik denk (hoop) dat ik er een voor mijn verjaardag krijg. Wat maken jullie er allemaal in klaar?

hier niet gedaan

Ik ben er destijds een draadje over gestart en daar kwamen toen heel verschillende reacties op. Ik heb destijds zo'n ding uiteindelijk niet aangeschaft. Het bezwaar dat ik zelf al had gezien was dat het een bakbeest van een ding is. Miriam Lavell wees erop dat een slowcooker eigenlijk niet heel anders werkt dan iets aan de kook brengen en het dan in een hooikist of lage oven zetten. En Cobi - destijds toch de onbetwiste keukengadgetkoningin van OOL - zag er niets in.
Ik kwam bovendien uiteindelijk tot de conclusie dat het apparaat geen oplossing was voor dat waar ik een oplossing voor zocht. Mijn idee was: je zet m 's ochtends aan, en 's avonds staat het eten dampend op je te wachten. Dat zal ook ongetwijfeld, maar voordat je dat ding aanzet moet je er eerst van alles indoen. En voordat je dat erin doet, moet je het eerst schoonmaken en snijden etc. En die tijd, die heb ik 's ochtends niet.

Dus ik ga voort op de ingeslagen weg: ik maak stoofschotels etc in grotere hoeveelheden op dagen/avonden dat ik wel tijd heb (net van de Sint een grotere braadpan gekregen en daar woensdag voor drie keer stoofpot in gemaakt), ik vries het overschot in en warm dat later op. Feitelijk staat dan ook het eten op je te wachten aan het eind van de dag, het dampt alleen pas na hulp van de magnetron.

Maar goed, dat zijn mijn overwegingen. Ik weet van mijn draadje van destijds dat er ook mensen waren die erg enthousiast waren over zo'n ding. Hopelijk melden die zich ook nog.

Groeten,

Temet

Ciska22

Ciska22

11-01-2014 om 15:30 Topicstarter

Gekregen!

Ik heb inderdaad een slowcooker gekregen en morgen eten we kip uit het pannetje (zoals het heet op internet).
Verder dus geen mensen die een slowcooker gebruiken??

Brianna F

Brianna F

11-01-2014 om 15:42

enthousiast

Ik heb een slowcooker en maak er heel veel in. Het probleem van alles snijden en erin doen kun je opvangen door het de avond van te voren alvast zover klaar te maken dat je 'm alleen nog maar aan hoeft te zetten 's ochtends. Of je laat 'm 's nachts aan en hebt de volgende ochtend een stoofschotel die je alleen hoeft op te warmen 's avonds.
Kijk eens op FB, daar bestaat een slowcookergroep waar heel veel recepten gepost worden, die allemaal ook uitgeprobeerd zijn en waar lezers aanvullingen of verbeteringen voor geven. Ik haal er heel veel vanaf.

Jessica O

Jessica O

11-01-2014 om 18:46

hier ook

Een slowcooker, heerlijk ding! Of 's avonds alles klaar maken en er 's ochtends in doen, of pakketje uit de vriezer halen en die erin doen.
Hier vinden we een aardappel in folie heerlijk. Kip erbij, of chili en laat maar gaan dat ding.
Gebruik hem zomers ook. Hoef ik met dat warme weer niet te koken!
Ik ga ook ff zoeken naar die fb groep!
Pluk zelf nog wel een recepten van pinterest, ook veel te vinden.

Ciska22

Ciska22

11-01-2014 om 19:19 Topicstarter

Leuke tip!

Ben erg actief op Facebook dus die groep ga ik ook op zoeken.
Voor morgen maken we kip in de pan. Met groente en zo en kipfilet. ben heel benieuwd..

Ciska22

Ciska22

11-01-2014 om 19:20 Topicstarter

Brianna

Welke groep is het? Er staan er meerdere als ik ga zoeken..

Jessica O

Jessica O

11-01-2014 om 19:46

ciska

Haha, dat had ik dus ook. Die ik zie zijn volgens mij ook nog allemaal in het Engels, ik had op een Nederlandse gehoopt

Ciska22

Ciska22

12-01-2014 om 09:23 Topicstarter

Jessica

Er staan ook Nederlandse groepen bij hoor. Eerst krijg je een aantal pagina's over slowcooking. Die zijn in het Engels. Daaronder krijg je de groepen.
Ik ga mijn pannetje maar eens even vullen voor vanavond!

Brianna F

Brianna F

12-01-2014 om 11:08

naam groep

De slowcookers

Jasmijn

Jasmijn

12-01-2014 om 13:30

pinterest

Ik zie er vaak iets over op pinterest. Denk dat het in de USA wel een wat vaker gebruikt ding is. Wat ik vaak zie is dat mensen pakketten maken voor in de slowcooker. Dus een soort van 'vooruit werken" als je toch aan het snijden bent dan voor een paar dagen iets klaar maken, allemaal in zakjes invriezen, en dat ligt dan klaar voor de slowcooker, zo heb je niet het probleem wat Temet beschrijft, dat je alles in de ochtend moet voorbereiden als je dat niet zou willen (of er geen tijd voor hebt)

Jessica O

Jessica O

12-01-2014 om 14:21

brianna

Ik had hem inmiddels gevonden
Yoghurt word de volgende test!

Ciska22

Ciska22

12-01-2014 om 17:13 Topicstarter

Ben er ook!

Yoghurt lijkt me een uitdaging. Is me nog even een stap te ver!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.