Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ishtar

ishtar

27-10-2011 om 10:01

Slowcooker

Nou kom ik hierboven een slowcooker als advies tegen, voor stoofpotjes ed. Omdat ik het vervelend vond om dingen op het gas te laten staan als ik er niet ben, en ik daarmee (regelmatig) wel erg beperkt wordt in de keuze voor eten, ben ik eens gaan kijken naar slowcookers. Maar ik kom op het internet maar weinig ervaringen tegen. Lastig kiezen dus.
Zijn er hier bezitters van een slowcooker die hun ervaringen willen delen?
Welke heb je, wat kan die, wat is handig (en wat overbodig)en natuurlijk: ben je er tevreden mee (lees: zou je er weer een kopen of gebruik je hem eigenlijk toch niet(zo vaak als je van plan was))

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Archief

Ik heb ooit eens een draadje geopend over dit onderwerp, als je slowcooker in het archief invoert kom je dat misschien nog tegen. Ik besloot uiteindelijk er geen een aan te schaffen. Belangrijkste argumenten: 1) veel te groot en 2) Cobi, keukengadgetfreak pur sang vond het niks. Als zij het al niks vindt, kan het niks zijn

Groeten,

Temet

ishtar

ishtar

27-10-2011 om 11:01

Dank temet

ik heb je draadje gevonden.

Brianna F

Brianna F

27-10-2011 om 12:07

Tja

Ik zweer erbij. Hij staat in het hoekje van de aanrecht en omdat ik 'm zeker 3 keer per week gebruik, mag hij daar blijven staan.
Het ding verbruikt niet meer energie dan een koelkast. iets in de oven zetten en dan weggaan lijkt me niet echt safe, plus het feit dat je dan toch wel meer stroom verbruikt.
Het vlees wordt heerlijk mals, de erwtensoep romig en ik maak er ook rostischotels en zelfs pudding en cake in. de mogelijkheden zijn onbeperkt.

ishtar

ishtar

27-10-2011 om 12:30

Brianna

wat voor een heb je?

Brianna F

Brianna F

27-10-2011 om 13:32

Ishtar

Ik heb een bestron van 6,5 liter

Koelkast brianna f

http://www.verbeteruwhuurwoning.nl/apparaten-kopen-en-gebruiken/koelkasten-en-vriezers:
"Van het totale elektriciteitsverbruik in een gemiddeld huishouden gaat zo'n zeventien procent naar koelkasten en vriezers."

Jouw opmerking dat de slowcooker een vergelijkbaar energieverbruik heeft als een koelkast lijkt me nou niet bepaald een extra motivatie om zo'n ding aan te schaffen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Morphy richards

Ik heb er ook 1 en ik vind het zo handig en lekker.
Ik heb een Morphy Richards (6,5) liter.
Voor het dagelijks gebruik vind ik deze eigenlijk iets te groot. Maar voor soepen, suddervlees en spaghetti sauzen ed. is deze grote perfect. Ik maak dan wel gelijk voor meerdere porties en vries het dan in.
S'ochtends voordat ik naar mijn werk vertrek, gooi ik alles in de pan. Als ik terug kom is het klaar en ruikt het heerlijk in huis. Mijn tante maakt er complete maaltijden in. Vlees, groente en aardappelen tegelijk in de pan. Haar man komt s'avonds even tussendoor thuis om te eten terwijl zij aan het werk is. Hij hoeft het alleen nog maar uit de pan te scheppen.
Wat ik prettig vind aan deze pan is dat de groente mooi heel blijft, wel gaar maar niet stukgekookt.
Ik ga binnenkort ook voor een kleinere variant. Meer voor het dagelijks gebruik. Ik heb de mijne gekocht op Amazon.co.uk
Ik was voor mijn huidige pan nog onder de 40 euro kwijt incl. verzendkosten. En ze hebben heel veel keus. Ik moest er overigens wel een nieuwe passende stekker aanzetten.

Triple: ff rekenen

Volgens mij heeft Brianna het over verbruik per uur, niet per jaar!
Een koelkast staat 24/7 aan, dat is een heel ander verhaal dan een slow cooker die zes uur staat te slow cooken.

Rodebeuk

Dat snap ik natuurlijk ook wel dat zo'n cooker niet 24/7 aanstaat. Maar waarom dan de vergelijking met een koelkast? Vergelijk dan met het energieverbruik van een uur gasfornuis of een uur oven.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Oven vs slowcooker

Heb het zelf even uitgezocht: een grote slowcooker heeft een vermogen van ca 320 W. Een beetje oven heeft al gauw een vermogen van 3000 W. Een oven verbruikt dus 10x zoveel stroom als een slowcooker. Als de oven op een lage temperatuur staat zal het verschil wat kleiner worden, maar de cooker wint!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Oven vs slowcooker.

Als het vermogen van een oven 10 keer zo groot is van een slowcooker, dan verbruikt 10 uur slowcooken dus evenveel energie als 1 uur oven.

Tja. dan blijft er weinig 'winst' over, maar hoef je dus ook niet bezorgd te zijn dat je met een hele dag slowcooken een energieslurpende kooktechniek gebruikt tov 'gewoon' de oven een uurtje aan.

ishtar

ishtar

29-10-2011 om 22:44

Bedankt

voor de input!

Brenda

Welke type heb je dan precies?

Ze hebben echt heel veel keus op amazon zeg...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.