Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Monique D*

Monique D*

01-08-2014 om 22:16

Slordige kamer op Facebook plaatsen, kan dat?

Ik was op Facebook en zag dat mijn broer de slordige kamer van zijn zoon op Facebook heeft gezet. Dit deed hij omdat hij baalde omdat zijn zoon, ondanks waarschuwingen van hem, zijn kamer niet opruimde.
Hij zal morgen de boel uitmesten en dan weer foto's plaatsen hoe het dan eruit ziet.

Ik heb gezegd dat dit niet kan. Dit gaat te ver. De vriendin van zijn zoon is heel erg boos.

Wat vinden jullie?


dc

dc

01-08-2014 om 22:25

zelfde

Vind het ook niet kunnen.

dc

dc

01-08-2014 om 22:25

zelfde

Vind het ook niet kunnen.

Monique D*

Monique D*

01-08-2014 om 22:28

Hij heeft nu wel zijn kamer opgeruimd..

.. maar dit had echt anders gekund. De foto's staan nu wel op Facebook.

De eigentijdse schandpaal

Je broer zal ten einde raad zijn geweest. Maar ik vind het een erg, erg flauwe actie. Had hij het aangekondigd dit te zullen doen op een afgesproken moment?

Monique D*

Monique D*

01-08-2014 om 23:41

Afspraak

Hij zei dat hij een afspraak met zijn zoon had. Maar ik weet niet of hij bedoelde dat hij zijn kamer op Facebook zou zetten als hij niet zijn kamer op zou ruimen.

Monique D*

Monique D*

02-08-2014 om 00:58

Niet aangekondigd

Hij heeft de foto's op Facebook onaangekondigd geplaatst omdat hij die kamer erg zat was.

Maar ik vind dit niet kunnen. Hij had andere maatregelen kunnen bedenken.

Mijntje

Mijntje

02-08-2014 om 07:30

humor

Ik vind het ergens wel humor. Ik heb de slaapzaal op welpenkamp op Fb gezet: een ontzettend zootje van donald duckjes, slaapzakken en knuffelbeesten. Nu was dit anders, want geen strafregel, maar ik zou mij zomaar kunnen voorstellen een ontzettende puinhoop van mijn zoon op de foto te zetten. Die zou er geen probleem mee hebben. Ik houd niet van die lachende 'kijk ons eens gezellig zijn' foto's namelijk

't hielp wel..

ik ben 't met Mijntje eens, in alle bewoordingen

En...

Wat ga je nu tegen je broer zeggen, dat je het op een internet forum erover hebt gehad dat dat niet kan, een foto van de vieze slaapkamer van je zoon op FB zetten? ))

Barvaux

Barvaux

02-08-2014 om 10:22

vraag

Was het een kamer in het huis van je broer of een studentenkamer? Lagen de playboys, condooms, vieze onderbroeken en van dat spul in het zicht?

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

02-08-2014 om 11:45

nee,...

Ik vind dit echt een zware schending van iemands privacy. Het kan grappig zijn zoals Mijntje zegtalsss het om nieemand persoonlijk gaat of als je je eigen slordigheid te kijk wil zetten. Ik zeeg het wel eens voor de grap tegen mijn zoon bij bepaalde dingen.... maar het echt doeen:nee.

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

02-08-2014 om 11:48

en wat ik zou doen, Monique

Ik zou er een reactie bijzetten: 'Jeetje Neef, wat lijk jij toch op je vader. Helaas hadden we toendertijd geen facebook, maar ai ai ai, wat maakte die gozer er een troep van. En hij beloofde zijn ouderss goude bergen, maar er kwam geen barst van terecht. Hij had het te druk met......'
Veel success

Yura

Yura

04-08-2014 om 16:07

Dreigen

Ik dreig er regelmatig mee als het de spuigaten uit loopt. Ik vind het eigenlijk een stukje eigentijdse puberopvoeding, ik ga gewoon mee met wat hun interesseert (social media). Ik heb het nog nooit hoeven uitvoeren, ik ben ook van jongs af aan een moeder die zelden dreigt, maar als ik het doe voer ik het ook uit, dat weten ze donders goed. En ik ga dit ook uitvoeren. Meestal maak ik een foto en whatsapp die naar zoon en zeg dat als het niet voor zo laat op geruimd is de betreffende foto op facebook staat. Ik zou het niet zonder waarschuwing doen, met waarschuwing vind ik het toch min of meer eigen keus als hij er dan wel staat.

Ad Hombre

Ad Hombre

04-08-2014 om 20:51

Modern warfare

Deze familie gaat helemaal met z'n tijd mee. Ik ben benieuwd waar zoon mee terugslaat!

Monique D*

Monique D*

05-08-2014 om 00:18

Schending privacy

Nee, het is geen studentenkamer, het is bij zijn ouders thuis. Zij hebben hem voor de zoveelste keer gezegd dat hij zijn kamer moest opruimen en dat deed hij maar niet.

Die zoon (mijn neef) zag er de lol niet van in. Hij heeft wel de kamer met tegenzin opgeruimd en is gelijk met zijn vriendin de nacht bij haar ouders door gaan brengen.

Zijn kamer was een grote puinhoop en was vol met kleren die in de was moesten en andere rotzooi. Je kon de vloer niet zien. Nee, ik heb geen blaadjes van Playboy en condooms gezien.
Mijn zoon is ook slordig, maar je ziet alleen een onopgemaakt bed en snippers op de grond. Als zijn wasmand gaat overstromen brengt hij het zelf naar beneden. Vergeleken met de kamer van zijn neef ziet zijn kamer er wel netjes uit.

Ik vind het ook een zware schending van zijn privacy. Zeker hoe het onaangekondigd is gebeurd. Dat heb ik mijn broer ook gezegd. Hij zei dat het niet zo'n charmante actie was, maar dat het wel effectief was geweest. Ja, dat klopt, maar het had ook anders gekund.

Mijn broer was vroeger erg netjes. Ik was juist vreselijk slordig op mijn kamer en mijn moeder kwam eens in de zoveel tijd binnen en gooide alles, maar dan ook echt alles in vuilniszakken. Met als gevolg dat ik de papieren, etc. geen uitvissen die ik nog moest bewaren...
Er was toen geen Facebook, maar al was het er wel, dan zou mijn moeder nooit een foto hiervan maken en dit aan de wereld vertonen. Zij zou haar kinderen nooit zo voor schut zetten, daar schaamt zij zich teveel voor. Zij neemt het juist voor ons op naar de buitenwereld toe.

Druif

Druif

05-08-2014 om 13:48

Laatste zin

'Zij neemt het juist voor ons op naar de buitenwereld toe.'
Inderdaad. Zo' 'n ouder wil ik zijn. Niet zo eentje die de privacy van haar kinderen schendt, om een punt te maken.

Hoe zou je het vinden als je kinderen dat zelf zouden doen? We hebben allemaal wel gênante momenten en eigenschappen die we niet met anderen willen delen.

Wat je niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Mijntje

Mijntje

05-08-2014 om 14:31

Druif

Maar ik vind een niet opgeruimde kamer eigenlijk helemaal niet genant. Dat is het verschil. En mijn kind zich er ook totaal niet voor zou generen, dus opvoedkundig zou dit niet werken
Ben het wel met je eens dat dreigen met wat dan ook geen schoonheidsprijs verdient.

net voorgelegd

hier aan mijn zoon en zijn vriendin: die lachen en vinden 't ook goede zet. Hoezo, onaangekondigd? vader had al paar keer gewaarschuwd schrijf je in je beginstuk ...

Lucerna

Lucerna

05-08-2014 om 16:24

Nee

Ik zou dat nooit doen en ik zou me eraan storen als ik het bij iemand anders op facebook zag. Maar weinig kans, want ik heb zelf geen facebook.

Lucerna

Lucerna

05-08-2014 om 16:26

en mijn kinderen

Reageren vrijwel tegelijkertijd: "nee, natúúrlijk niet!!! Dat doe je toch niet!!!"

Mijntje

Mijntje

05-08-2014 om 16:57

kleine toelichting

Als ik zo'n foto zou plaatsen, dan zou het niet zijn om mijn zoon te kakken te zetten. Meer als antropologische studie Ik vind het wel een leuk idee: 'voor' en 'na'.

Barvaux

Barvaux

05-08-2014 om 17:11

mijn puber

Mijn puber moest wel lachen maar dat is vooral omdat bij hem altijd alleen het stof zichtbaar is (zwarte meubels) en omdat hij weet dat het bij zijn jongere broer een stuk erger is (maar dan nog ligt er amper wat op de grond).

Toen ik hem duidelijk vroeg of dit nu done of not done is gaf hij toe dat je dit niet zonder waarschuwing mag doen als ouder. Je loopt inderdaad de kans dat je kind iets op facebook gaat zetten wat jij niet wil. Houd je vuile was binnen en zorg dat er niet over een paar jaar nog die kamer boven komt als iemand gaat googelen op de naam van je kind.

Monique D*

Monique D*

05-08-2014 om 21:46

Zoon heeft het ouderlijk huis verlaten

Dit was natuurlijk te verwachten.
Hij voelde zich belachelijk gemaakt en voor schut gezet.

Wij zullen zien hoe dit afloopt.

Ellen69

Ellen69

05-08-2014 om 22:16

Afspraak

Wij hebben thuis een afspraak met elkaar, er komen geen foto's van onszelf of kamer oid op facebook/ergens anders zonder dat diegene waar het om gaat het ermee eens is.

Voor je het weet sta je er zelf ook op, als je net even met open mond op de bank ligt

Ellen69

Ellen69

05-08-2014 om 22:18

Ohjee

Hij is weg, zie ik nu. Wat een nare situatie, hopelijk kunnen ze het uitpraten!

amk

amk

05-08-2014 om 22:39

echt niet

zelfs aan mijn 8 jarige vraag ik of ik een foto van haar of iets van haar mag plaatsen, ook vraag ik toestemming aan ouders van eventuele vriendinnen die er op staan.

Ik vind het idee op zich wel grappig, maar zulke foto's blijven je achtervolgen. Internet is een beter archief dan wat dan ook.

rikkie

rikkie

06-08-2014 om 00:29

waard

Het verhaal zal ongetwijfeld groter zijn.

Bespottelijk vind ik het om als vader je zoon zo voor schut te zetten. Kun je echt niet maken. Hij is nu vertrokken. Is dat het waard geweest?

Voordeel is dat de kamer nu opgeruimd blijft. Je broer blij??

Mijntje

Mijntje

06-08-2014 om 07:49

meer

Ja dan was er veel meer aan de hand.

Monique D*

Monique D*

11-08-2014 om 17:02

Vader en zoon hadden wel vaak mot met elkaar

Maar dan nog vind ik dat je een grens overschrijdt als je foto's gaat plaatsen op een openbaar netwerk.

ciy

ciy

11-08-2014 om 17:25

zou het niet doen

Ik geloof dat ik dat bij mijn dochter niet had moeten proberen, die was laaiend geworden. Dan ben ik eerder voor de alles in een vuilniszak methode.
Zoon reageert net heel nuchter, vroeg het hem net: Waarom zou ik dat erg vinden, net of ik de enige ben.

Over die open mond, de dochter van een collega doet dat dus. Alle foto's zie je voorbij komen, ik zou daar echt niet om kunnen lachen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.