Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chrissie

Chrissie

10-08-2012 om 14:20

Sleutel gestolen

Ondanks heel goed opletten is afgelopen week de portemonnee van mijn man gerold in de metro. De schade valt relatief mee, 5 euro contant, id kaarten van de kinderen, rijbewijs en bankpas. We zijn nu terug en alles aan het regelen voor vervanging e.d.
Maar ik zit nog met 1 probleem, ook de huissleutel zat er in... Moet ik nu ook al onze sloten gaan vervangen?? Een aantal maanden geleden is er bij kennissen van ons ingebroken nadat de sleutelbos van hun dochter op school gestolen is. Nu zit ik in dubio, ik weet dat onze sleutel ver weg in Parijs gestolen is, maar er is wel te traceren waar we wonen door naam en gegevens op de pasjes.
Is het overdreven om alle sloten te vervangen of is het beter om het zekere voor het onzekere te nemen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou ze wel vervangen

Ik zou de sloten vervangen, hebben we in een vergelijkbare situatie ook al eens gedaan.
Ik voelde me niet veilig thuis zonder dat te doen.

Ook

Die afstand is voor een crimineel zo te overbruggen als ze een adres en sleutel hebben. Ik zou meteen een ander slot regelen.

Moontje

Moontje

10-08-2012 om 19:09

Of omruilen

Als het alleen om de voordeursleutel gaat, zou je ook nog een slot kunnen omruilen? Als dat mogelijk is tenminste hoor, wij hebben bijvoorbeeld in de schuur (stenen schuur) een ander slot, maar je kunt van buitenaf niet bij die deur komen (alleen binnendoor) dus zou je de cilinder van de schuurdeur kunnen omruilen met die van de voordeur. Het wisselen van een cilinder is heel makkelijk om zelf te doen in ieder geval.

Tirza G.

Tirza G.

10-08-2012 om 19:39

Adres?

Weet je zeker dat er een adres staat op de dingen die jij nu kwijt bent?
Op bankpasjes staat het in elk geval niet en op je rijbewijs ook niet.

Tirza

Rafelkap

Rafelkap

10-08-2012 om 19:59

Naam

Er staat weliswaar geen adres op bankpasjes, maar wel een naam en op een rijbewijs een woonplaats. Als je Jansen heet of een andere veel voorkomende naam wordt het lastig maar anders zou ik mij ook prettiger voelen met nieuwe sloten.

Chrissie

Chrissie

10-08-2012 om 20:06

Geen adres

Nee, het adres staat er inderdaad niet op. Maar wel de naam van mijn man en de stad waar het rijbewijs is afgegeven. En via zijn naam is op internet makkelijk te achterhalen wie hij is en dus ook via de telefoongidsvermelding die we nog hebben is zo ons adres te vinden.
Ik heb vanmiddag de politie gevraagd wat zij er van vonden en hij vond het toch wel verstandig om de sloten te vervangen. Dus ik denk dat we het maar gaan doen.
Het gaat trouwens om 5 sloten, waarvan 3 van het woonhuis. We hebben overal dezelfde sloten. Het gaat ruim 400 euro kosten! Wat een geld.

Verzekering?

Wat een narigheid!
Zou je iets aan een evt (reis-) verzekering kunnen hebben wat betreft die 400 euro?

Anonix

Anonix

10-08-2012 om 23:18

Wij..

Wij hebben een keer sloten omgeruild met mijn ouders toen er iets dergelijks was gebeurd. Dat scheelde aardig wat geld, maar moet wel kunnen natuurlijk.

Ik zou ze in elk geval vervangen.

Tijgeroog

Tijgeroog

10-08-2012 om 23:38

Veel geld

Hier hebben we laatst ook de sloten vervangen, maar ik was veel minder geld kwijt. Ik heb bij de hornbach huismerk sloten gekocht, en dAt scheelde veel geld. Evenveel sterren als de Axa sloten die ernaast lagen, maar maar een derde van de prijs ofzo. Ik geloof dat ik minder dan vijftig euro voor drie sloten kwijt was.
Het beslag, dat we toen ook vervangen hebben, was veel duurder. Maar dat kunnen jullie natuurlijk laten zitten.

Verzekering!

Bel je verzekering..grote kans dat dat van je reisverzekering (heb je die?)af kan. Of je huisverzekering...gewoon bellen!
Mijn portemonaie is ooit gestolen op het werk en daar zat ook een huissleutel in. Omdat ik niet de enige was (nog 2 anderen waren bestolen) hoorde ik van hén dat ze het meeste vergoed kregen. En dus gemeld en vergoed gekregen, de verzekering begon zélf over het slot. Die zitten natuurlijk ook niet te wachten op een leeg gestolen huis want dan moet óók die verzekering weer uitkeren aan ons (dezelfde agentschap). Bij ons betrof het maar 1 slot (garagedeur), dus dat was wel minder, maar ik had meer geld bij me omdat we dat weekend weg zouden gaan, had voor het werk net gepind.
groeten albana

Chrissie

Chrissie

11-08-2012 om 12:48

Verzekering...

We hebben al een formulier ingevuld en verstuurd. Maar ik heb ook nog gebeld met de reisverzekering (ANWB/Unigarant) en volgens degene die ik sprak krijgen we niks vergoed... Geen kosten van nieuwe pasjes of rijbewijs en ook niet de vervanging van de sloten.
De kosten van nieuwe pasjes zijn ook heel behoorlijk. Als je id-kaarten kwijt bent (bijv. door diefstal) moet je bij de aanvraag van nieuwe kaarten een extra bedrag betalen, dat komt in totaal dus neer op 60 euro per kaart! Ik vind het vooral raar dat we die kosten niet vergoed krijgen, dat is toch specifiek iets wat je mee moet nemen als je op reis gaat.
De kosten van de sloten liggen hier hoger o.a. doordat we kunststof deuren hebben, die zijn dikker. En daardoor zijn de sloten dubbel zo duur... Maar ik zal dat nog via de inboedelverzekering proberen.

nathalie

nathalie

11-08-2012 om 13:46

Nou albana

bij een vergoeding voor inbraak ligt de nadruk volgens de verzekeringen meestal op 'braak'. Als iemand met jouw sleutel gewoon je deur openmaakt en je huis leeghaalt wordt dat dan niet vergoed, ook al was die sleutel gestolen.
Zuur Chrissie, hopelijk kun je nog iets van je onkosten vergoed krijgen.

Inboedelverzekering

Onze dochter verloor in haar vakantie in Amerika haar koffer (viel van een pick up truck....). Het valt onder de inboedelverzekering en niet onder de reisverzekering. Nog geen uiteindelijk bericht, een lijst van alle spullen met ouderdom/ nieuwwaarde en foto's/ kassabonnen als eigendoms bewijs moesten worden opgestuurd. Heb wel even moeten praten omdat ze geen bewijs van de aangifte had, US police was helemaaaaal niet ge-interesseerd, zolang er geen dooien vallen in Texas, komen ze niet in actie ...

??? nathalie

Ik had het over vervanging van de sloten door de verzekering omdat die portemonee is gestolen! Zodat inbraak niét kan gebeuren.
Beter lezen dus.
groeten albana

Ik las dat ook zo

Als ze zonder braaksporen dingen uit je huis halen, is dat geen inbraak (maar insluiping, geloof ik). En meestal ben je daartegen niet verzekerd.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-08-2012 om 19:53

Ja nou

Ik ken wel iemand die, iets ander verhaal, wel nieuwe sloten van de verzekering kreeg om erger te voorkomen.

Was ingebroken en de sleutels, inclusief autosleutels, zijn gestolen. Verzekeringen vergoeden allebei nieuwe sloten.

Valt altijd te proberen toch om het via de verzekering te spelen.

Het was 'gevolgschade'

Als ik het me goed herinner noemden ze het 'gevolgschade' de verzekering dus. Sorry als ik onduidelijk was. Maar er was dus niet ingebroken bij ons thuis. Het was om te vóorkomen dat er zou worden ingebroken De kosten voor een nieuw rijbewijs, nieuwe bankpassen en dus dat slot vielen allemaal onder de 'gevolgschade' van die portemonee.
groeten albana

Albana, dat snap ik wel

Dat die sloten gevolgschade zijn, snap ik. Netjes van ze om het te vergoeden. Maar als de sloten niet vervangen waren en kwade geesten met behulp van die sleutels binnen waren gekomen, was dat dus géén inbraak geweest, maar insluiping. Daar zou de verzekering niets hoeven vergoeden, bij de meeste polissen.

ilsepilse

ilsepilse

17-08-2012 om 14:14

Dure sloten

je hebt toch al een slotblokje voor 30 euro bij de gamma ?
ik zou idd ook de sloten vervangen, zoonlief is vorig jaar ook zijn portemonee id metro in London gestolen, id , bankpasje etc gestolen, een nieuw ID zou 40 euro + 30 euro vermissingskosten kosten..
omdat ik nog belgische nationaliteit heb en zij ook nog id ambassade ingeschreven staan kon ik belgische id's aangevraagd bij de ambassade : 17euro per pasje !!
waarom moet het in Ndl dan 40 euro of meer kosten ?? en ze zijn hier niet eens electronisch ??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.