Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annet

Annet

23-04-2012 om 21:09

Slappe ovenfrietenen slappe vissticks

Bah, denk je (want vergeten hoe het vorige keer ging) 'lekker, ovenfrieten', komen ze weer als slappe, treurige (wel bruin) hap uit de oven. Ik had de gewone oven aan. Gisteren ook dat ronddraadingetje erbij aangezet (weet niet welke stand dat is), in de hoop dat ze knapperig werden. Niet dus.

Vissticks in de pan is geen succes maar ook vissticks in de oven worden slap. Wat is nou voor beide gerechten een goede tip???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vissticks

Waarom zijn vissticks in de pan geen succes?
Zo maak ik ze zelf altijd. Geen ervaring met vissticke in de oven.
Overigens wel ervaring met mislukte vissticks in de pan, van de euroshoppervariant bleef de paneerlaag voor geen meter zitten. Duurdere vissticks leverden betere resultaten op.

Wel ervaring met ovenfriet. Zoon at ze, waarmee maar weer is aangetoond dat hij geen smaak heeft. Jakkes. Neem dan liever röstirondjes, die zijn uit de oven wel lekker (of aardappels uit de oven, maar dat kost meer tijd).
Maar goed, geen hulp met ovenfriet dus. Hoewel Aviko geloof ik extra knapperige heeft, misschien dat ik die een keer probeer. Maar uiteindelijk zal gewoon gefrituurd wel het lekkerste blijken, vermoed ik.

Groeten,

Temet

Chippie

Chippie

23-04-2012 om 22:01

Hier...

Hier geen vissticks uit de oven. Nooit geprobeerd.

Frieten - ben merk vergeten en heb ze nu niet in diepvriezer - zitten in een donkerblauwe zak met iets in de titel als Crunchy. Zijn in gewone variant en in kreukelvariant. Heteluchtoven goed voorverwarmen op 220 graden en net iets langer dan wat op de verpakking staat (volgens mij hier iets van 45 minuten). Dan zijn ze wel bruin en krokant (natuurlijk niet zo lekker als een echte zak friet...)

Hier

We hebben geen frituurpan en het heeft even wat tijd en moeite gekost maar ik kan friet knapperig krijgen! Ik doe de friet op pizzaplaten, in de oven en dan iets langer dan op de verpakking staat en daarna nog onder de grill. Even schudden/omdraaien tussendoor en daarna smullen.
Vissticks kun je op die manier vast ook knapperig krijgen maar die bak ik het liefst in de pan. Oven ook wel eens gedaan maar minder lekker.

Kreukel

De kreukelfrites van Aviko worden hier erg lekker in de oven!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Gewoon

Gewoon bakpapier eronder.
Probeer maar eens.
groeten albana

Getver, ovenfriet!

Ik zou zeggen...koop een frituur!

Ik vraag me eerlijk gezegd af hoeveel ongezonder gefrituurde frieten in goede vloeibare & verse olie zijn dan ovenfrieten. En dna nog zou ik liever iets minder vaak (of iets minder veel) lekkere frieten eten dan vaker (of meer) bleke ovenfrieten. brbrbr.

Aardappeltjes uit de oven zijn heerlijk trouwens....even voorkoken, in parten & dan met royaal olijfolie, knoflook & rozemarijn in de flink hete oven. Lik ik ook mijn vingers bij af. Maar ok vraag me af of dat nou veel 'gezonder' is dan frieten.

Vissticks zijn hier echt kindervoer. Gelukkig vinden ze ze uit de pan prima, maar eigenlijk zijn die ook lekkerder uit de frituur. Maar ik ga geen separate frituurpan aanschaffen alleen voor vis.

Ingrid

koentje

koentje

24-04-2012 om 11:09

Staat je

oven wel heet genoeg?

guera

guera

24-04-2012 om 11:13

Crunch

Het merk is zeer relevant bij ovenfriet. De gewone ovenfrieten zijn vies en slap. Ik heb de AVIKO crunch ontdekt. Top oven friet. Niet slap, lekker bruin. En ja de oven moet behoorlijk hoog hoor 220 graden.

Vissticks lukken bij mij ook niet in de oven. In de pan beter. Truc. Niet teveel draaien. Hoog vuur

Wat ik ook ontdekt heb is dat de aangegeven tijd, meestal 25 minuten, veel te kort is voor ovenfriet. Ik doe ze er wel 35/40 min in en dan zijn ze lekker knapperig en bruin.

ody

ody

24-04-2012 om 14:36

Vissticks en friet

Gaan hier beide in de oven. Tegelijk in de oven doen en regelmatigkeren. Oven wel heel hoog zetten en op hetelucht stand. Kijk eigenlijk nooit naar hoe lang er op de zak staat maar meer naar wanneer ze knapperig en bruin zijn. Geld ook voor de vissticks, al zijn ze uit de frietpan toch wel gewoon het lekkerste. Wij hebben ook de oven friet van aviko en de vissticks van iglo.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Toevoeging

Toevoeging aan alle goede tips hierboven: bij ovenfriet komt vaak veel vocht vrij die maakt dat ze slap worden. Dat kan je verhelpen door regelmatig omkeren of heel even (10 sec.) tegen het einde van de oventijd de ovendeur helemaal open te zetten zodat het vocht uit de oven kan ontsnappen.

Vissticks

O, ja en vissticks kunnen ook prima uit de oven, maar die van Iglo zijn echt beter. En als ze uit de oven komen, even laten rusten voor je ze serveert. In eerste instantie zijn ze nog slap, maar ze worden vanzelf weer stevig (en ook knapperig).

Guinevere

Guinevere

24-04-2012 om 17:08

Vissticks

Vissticks doe ik altijd in de oven, dat is de enige manier waarop ik het kan. In de pan lukt het me niet.
Gewoon in de oven gooien op de bakplaat, 200 graden, al dan niet hetelucht. Het lukt hier eigenlijk altijd. Wel verwarm ik de oven goed voor. Omdraaien van de vissticks is zelfs niet nodig.
We nemen wel Iglo vissticks, dat gaat het beste. Liefst die van zalm. En ik vind die zelf ook smakelijk.
Patat gaat hier altijd in de frituur, veel lekkerder.

Danitsja

Danitsja

24-04-2012 om 19:55

Grappig

Het eerste wat ik dacht, was: als kinderen vissticks lusten dan maakt de knapperigheid ook niet meer uit.
Hier eten de kinderen nooit vissticks, na eenmaal proberen hadden ze toch liever echte vis.

Ik heb altijd 'ruitjes' van ah eigen merk

Die doen het prima in de combi-oven op stand 'frites'. Vissticks heb ik nooit geprobeerd in de oven. Maar in de pan (beetje olijfolie en boter en dan 6 min op redelijk hoog vuur) lukt altijd prima.
Engeltje

mirreke

mirreke

27-04-2012 om 20:27

Ik doe ovenfriet

altijd in de frituur

mirjam

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.