Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Slaapzakken voor camperen

Ik heb nog een paar slaapzakken nodig voor het kamperen. Welke kunnen jullie aanraden? Waar kan ik ze het beste kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

11-05-2011 om 17:32

Liat

Het hangt er vanaf in welke temperaturen je denkt te gaan slapen in deze slaapzakken. Er is nogal wat te koop, als ik jou was zou ik naar een grote kampeerzaak gaan om je te laten voorlichten, maar weet je nu zeker dat je altijd in warme nachten zult slapen, dan is een slaapzak bij Bristol of Scapino vandaan uitstekend.
Dan is nog de vraag: ga je met de auto, met de fiets, of backpacken? Het volume van de slaapzak kan enorm verschillen, dus hou ook daarmee rekening.

Biene M.

Biene M.

11-05-2011 om 17:32

Waar ga je heen?

Het hangt nogal van de temperatuur daar af wat je nodig hebt. Wij nemen naar Italië alleen lakens mee, mijn dochter een dunne slaapzak van € 15,-.

Rembrand

Rembrand

11-05-2011 om 19:27

Nomad

Hoi Liat,
Wij kamperen soms in warme landen en soms in koud landen ( of halverwege een berghelling waar het s'nachts flink kan afkoelen).
Wij hebben Nomad slaapzakken.
Die bevallen ons goed.
M.

An

An

11-05-2011 om 19:30

Aldi

Mijn zoon heeft vorig jaar de slaapzak van de ALDI gekregen. Prima ding, lekker warm. Het is zo'n mummiegeval. Bij ons was het behoorlijk koud 's nachts. Aankomende zaterdag weer in de aanbieding en dan koop ik er een voor mijn jongste. Mijn oudste heeft een nomad branco (ofzo) Deze pluist enorm aan de binnenkant en was veel duurder natuurlijk. Wel leuk om er een dagje uit van te maken. Obelink of de vrijbuiter of zo.
Groet, An

amk

amk

11-05-2011 om 20:07

Ben je een koukleum of niet

want ik heb een luxe variant die uit meerdere lagen bestaat die je zelf aan elkaar kunt ritsen naar behoefte.
Ooit gekocht bij de Perrysport.
Van mijn vorige slaapzak vond ik het vooral erg prettig dat er bij het voeteneind een zak zat zodat ik mijn sokken lekker warm kon houden en mijn ijsklompjes niet tegen elkaar hoefden te liggen.

Mijn slaapzakken zijn altijd met een comfort temp van -5 tot +25 En dan gebeurt het nog wel dat ik in Noorwegen er een deken overheen leg of zo.

Annet

Annet

11-05-2011 om 20:32

Afhankelijk van plek en persoon

Wij hebben voor de kinderen ultra light slaapzakken van Decathlon. http://www.decathlon.nl/nettools/allsearch.search?siteId=11555379&language=NL&text=Slaapzak&central=10&store=256&orderBy=score&elementPerPage=16&content=FP-mosai&page=2

Oudste is kouwelijk. Zij heeft de S10 ultralight. Daarnaast gebruikt ze bij koud weer ook een fleece slaapzak van Xenos. Ideale dingen voor erbij.
Jongste is warmbloedig. Hij heeft de s15 ultralight. Daar gebruikt hij nooit iets bij en ligt er meestal half uit omdat hij het warm heeft.

Het handige van deze slaapzakken is dat ze heel weinig ruimte innemen. Dat is handig op vakantie maar ook voor logeerpartijen en kamp tussendoor.

sjalot

sjalot

11-05-2011 om 21:54

Perry sport

Wij hebben slaapzakken van Wildebeast, het huismerk van Perry Sport. Een topmerk zal misschien beter/lichter/warmer zijn maar voor ons voldoet het. Er is veel keus, bij elke soort slaapzak staat duidelijk aangegeven voor welke temperatuur het geschikt is, hoe zwaar hij is enz.
http://www.perrysport.nl/outdoor/slapen/slaapzakken
Een voordeel van naar de winkel gaan (tov internet-bestelling) is dat je het materiaal en de dikte kunt voelen.

Ook perry

wildebeats slaapzakken, gelet op warmte, volume en gewicht, omdat we op fietsvakantie gingen. Dezen kunnen tot heel kleine pakjes gemaakt worden.
Voor de kinderen, die het altijd warm hebben, hebben we goedkope mummie-slaapzakken gekocht. Ik heb van beiden een stuk afgeknipt van onderen en het weer dichtgenaaid. Wat niet gebruikt wordt hoef je ook niet mee te slepen.

Margriet*

Margriet*

12-05-2011 om 08:43

Ook nomad

maar geen goede ervaringen mee, slaapzak werd erg snel dun.
Daarnaast Fjall Raven, duur maar goed. Zijn alleen wel heel smal dus dat is nog wel een aandachtspunt bij koop. Kijk naar de breedte, zeker voor volwassenen is dit van belang. De Fjall Raven zijn wel prima voor de kinderen.

Decathlon

Kijk eens bij decathlon, is een grote sportzaak met veel kampeerspullen. Zitten in kerkrade (L) en amsterdam bij arena ( en op heel veel plaatsen in frankrijk). Veel keuze en vaak heel goedkoop

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Quechua

is merk van decathlon, echt goede zaak.

die 2-seconds tentjes zijn echt super en niet duur.
Alleen opvouwen moet je even doorhebben, maar dat is ook even een kwestie van op you-tube kijken.
En eraan denken dat een 2 persoonstent voor 1 persoon is, een 3-persoonstent voor 2 personen. Dit is echt waar!

In slaapzak slaap ik nooit ,gooi een dekbedhoes over de losgeritste slaapzak en daaroverheen nog fleecedeken /gewone deken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.