Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

03-09-2011 om 20:43

Slaapzak, waar te koop?

Oudste gaat deze week op kamp met school en kwam net met de mededeling dat ze dan een slaapzak nodig heeft. Als overtuigd niet-kampeerder heb ik geen idee waar ik zoiets kan kopen (behalve dan een peperdure outdoorzaak).
Weet iemand waar ik een heel betaalbare (max 25 euro?) slaapzak kan kopen? Zou het heel gek zijn om haar een laken en dekbed mee te geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bristol

Wij hebben vorig jaar er èèn gehaald bij de bristol,voor 19 euro.
(maar ik zou kijken of je er 1 kan lenen,er zijn toch vast mensen in je omgeving die er wel een hebben?)

Vic

Een heel dierbare herinnering van mij is dat mijn moeder bij zo'n gelegenheid (kamp in 5VWO) een HEEL warme slaapzak heeft gekocht. Die ik nog steeds heb. Nou ja, ik wil niet larmoyant zijn maar het is een gelegenheid om te zorgen dat je dochter bij alle gelegenheden de komende jaren dat ze in lullige kampeerboerderijen en bij onvriendelijke logeeradressen toch in een lekker fijn warm bedje ligt.

Meer to the point: het moet geen probleem zijn om voor een redelijk bedrag te slagen bij een winkel als Perry Sport of de Vrijbuiter of een andere kampeerwinkel. Denk ook aan winkels niet voor lichtgewicht kampeerders maar gewoon voor campinggangers met caravan enzo, de slaapzak die jij koopt hoeft niet superlicht te zijn. zoiets als dit: http://www.kampeercentrumdejong.nl/

maar lenen is misschien praktischer als je haast hebt... of marktplaats en dan nog ff wassen...

Hema?

Ik heb ooit eens in een steenkoude kampeerboerderij als een van de weinigen goed geslapen door de onverslaanbare combinatie van een flanellen pijama en een ordinaire Hema-slaapzak. Meer dan een paar tientjes (in guldens) kan die nooit gekost hebben, ons bint zunnig.
Bristol is voor dit soort dingen inderdaad ook geen gek idee.

Groeten,

Temet

Marie

Marie

03-09-2011 om 21:49

Dekbed mee?

Hallo
Als onze meiden op kamp gaan en ze slapen in gewone bedden, nemen ze altijd gewoon hun eigen dekbed mee. Dat neemt net zo veel ruimte in als een slaapzak, maar slaapt gewoon veel lekkerder en het scheelt ook nog eens de aanschaf van een slaapzak.
Het enigste waar je dan om moet denken is dat hij een hoeslaken voor om het matras meeneemt.
Dus als hij ook op kamp in een gewoon bed slaapt is een dekbed mee wellicht ook een oplossing.
succes

Vic

Vic

03-09-2011 om 22:04

Hema?

Die heb ik op 5 minuten loopafstand, dus dat zou ideaal zijn. Hebben die ook slaapzakken?
Of een tuincentrum? Daar ga ik morgen heen om nog een mand voor op haar fiets te kopen.

Marit

Marit

03-09-2011 om 22:31

Decathlon

In allerlei kwaliteiten en prijzen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maria

Maria

04-09-2011 om 01:22

Xenos!

En nog goedkoop ook. 10 euro, 15 euro en 25 euro, de ene kleiner oprolbaar, de andere wat groter, een andere weer wat warmer. Ideaal.

Merel

Merel

04-09-2011 om 02:19

Ook hema

Wij hebben ze ook bij de hema gekocht, met tevens een slaapmatrasje erbij. Prima spul hoor van de Hema!

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2011 om 07:31

Hema,maar...

Ik weet niet of ze die nu nog hebben bij Hema, zo aan het eind van de zomer. Bristol zeker wel.

Vera*

Vera*

04-09-2011 om 11:00

Bristol

Ze hebben bij de Bristol slaapzakken die iets van 32 euro kosten en een aantal jaar terug als beste getest zijn. Ik heb ze gekocht hier voor de kinderen en ze slapen er al jaren goed (en warm) in. Het model is de Bristol Hiker Logarno.
Ook als niet-kampeerder zul jij of je kinderen vaker een slaapzak nodig hebben voor kamp of logeerpartijtjes.

Vera

Vic

Vic

04-09-2011 om 12:27

Bristol

Ik ga morgen even de dichtstbijzijnde Bristol bellen of ze slaapzakken hebben. Als het dan moet, heb ik liever een eigen slaapzak. Lenen vind ik niet prettig, een beetje 'viezig'. Ze kunnen volgens mij niet altijd gewassen worden en ik denk niet dat mensen ze elke keer naar de stomerij brengen.

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2011 om 13:59

Vic

Ja hoor, vrijwel alle slaapzakken kunnen gewassen worden. Daar is niks vies aan.

e.j.

e.j.

04-09-2011 om 15:21

Investeren in iets goeds

net als rodebeuk, denk er eens over om te toch wat te investeren. Je dochter gaat nog wel vaker een slaapzak nodig hebben en niks is zo lekker als een goede warme slaapzak en niks is zo vervelend als een te koud flutding.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor type kind het is, de oudste hier had echt veel warmte nodig om lekker te kunnen slapen maar voor de jongste hoefde dat minder.
En wassen is meestal geen probleem hoor. Je hoeft dat echt niet na ieder eigen gebruik te doen. Luchten volstaat ook als ze er niet mee in de modder hebben gerold.

Kan jaaaaren mee

Wij hebben onlangs een ruim 35 jaar oude slaapzak weggegooid. Had man meegekregen toen hij uit huis ging. Na jaren als slaapzak te zijn gebruikt, heeft hij dienst gedaan bij het bouwen van hutten binnenshuis, later ook buitenshuis. Weer later om op te liggen zonnen ( lekker zacht) en nu dus naar de stortplaats gebracht. RIP slaapzak :o)

Vera*

Vera*

05-09-2011 om 08:59

Lakenzak

Hier gebruiken ze (=de kinderen) altijd een lakenzak in hun slaapzak. De lakenzak is zo gewassen en dat doe ik bij de zomerkampeervakantie ook wel tussendoor nog wel een keer. Ik vind het ook lekker fris als iemand anders in 'onze' slaapzak gaat slapen.

Vera

Ruzie

Ik heb altijd ruzie met een lakenzak en heb deze weggedaan :o). Ik heb logeerkinderen weleens in een dekbed overtrek laten slapen en slaapzak erover, net wat ruimer.

Vic

Vic

05-09-2011 om 22:30

Luchtbed, ook bristol?

Ze heeft ook nog een luchtbed nodig. Ook bij Bristol? Wat voor soort bedoelen ze dan. Gewoon zo'n opblaasgeval of moet het een of ander luxe kampeerding zijn? Oh ja, en als het dan niet door gaat vanwege het weer, staat het voor 11 uur 's morgens op de website. En of we de kinderen om 13.00 uur 's middags naar het kampeerterrein kunnen brengen... Haha ik had toch echt begrepen dat er op het v.o. niets aan ouders werd gevraagd. Ik heb het hier drukker mee dan met mijn basisschoolkind.

Wehkamp

bij heb ik laatst 3 opblaas matrassen en een dikke slaapzak gekocht, goedkoop en goed.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

06-09-2011 om 10:28

Of blokker

Daar hebben ze van die dikke luchtbedden voor zo'n 10 euro... moet je er wel ook een pomp bij aanschaffen!

amk

amk

06-09-2011 om 10:35

Kan allebei

zo'n opblaas geval isoleert alleen een stuk minder, dus een sneller koud.

een zelf inflateble is tegenwoordig ook niet zo duur meer. Ik vind ze persoonlijk ook een stuk lekkerder liggen. Met een gewoon luchtbed heb je toch altijd weer de hobbels en bobbels van het compartimenten systeem.
Ander voordeel als ze lek zijn lig je ook nog wel redelijk. Dat kun je bij een luchtbed wel vergeten.

Vic

Je "liefde" voor kamperen straaaalt van je berichtje :o)

Vic

Vic

06-09-2011 om 21:44

Gaat vast niet door

Ik ga morgenmiddag op pad voor een luchtbed, slaapzak en regenpak. Volgens mij is de kans ongeveer 90% dat het niet door gaat, want het is hier giga pokkeweer met de hele dag regen. Dochter is gisteren en vandaag compleet verregend op school en thuis aangekomen, dus zo'n regenpak is geen overbodige luxe. Daar denkt dochter anders over, die laat zich liever natregenen (volgens mij heb ik vroeger ook slechts 1 keer dat pak aan gehad, maar hadden mijn ouders toch gelijk

Vic

Vic

07-09-2011 om 21:17

Gevonden!

Ik heb vanmiddag bij Bristol een slaapzak, luchtbed en regenpak gekocht. Dochter was nogal teleurgesteld dat er alleen maar donkerblauwe slaapzakken waren en ik niet nog tig andere winkels in wilde. Ook met het geel met blauwe regenpak was ze niet heel gelukkig ('dat ga ik écht niet aantrekken'). Ze hadden geen zelfopblaasbare matrasjes, dus ik hoop dat er nog iemand een pompje meeneemt. En hopen dat het weer meewerkt.

Vic

Vic

10-09-2011 om 14:39

Hoe het was

Het is uiteindelijk toch doorgegaan! Dat was 's morgens nog wel wat hectisch want dochter dacht afgesproken te hebben dat de vriendin van haar vader haar zou brengen. Die kon ze vervolgens niet bereiken en toen ik belde bleek mijn ex van niets te weten. Hij moest werken (heeft een Heel Belangrijke Baan), en zijn vriendin kon ook niet want de baby moest net op dat moment slapen (?). Uiteindelijk heb ik via een klasgenoot nog een lift kunnen regelen (dat alles vanaf mijn onbelangrijke suffige baantje). Nou ja, dat is natuurlijk allemaal off-topic, maar dan ben ik het maar even kwijt
Dochter heeft het prima naar haar zin gehad en heel lekker geslapen op haar luchtbed. Haar klasgenootjes met zelfopblaasbare matjes waren zelfs jaloers, want zij lagen een stuk minder comfortabel. Ik heb me nog verbaasd over de dikte van de slaapzak. Het gebrek aan dikte eigenlijk. Ik had er een genomen waarop stond vanaf 5 graden, maar het was een heel dun gevalletje. Volgens dochter was hij heerlijk warm, dus ook dat is allemaal goed gegaan. Ik zou bijna zin krijgen in kamperen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.