Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

slaapmatje voor kind, is een goedkope goed genoeg?

Zoon (bijna 9) zit sinds kort op scouting. Binnenkort gaat de groep ergens overnachten en dan is een slaapmatje nodig. Ik heb nog wel een oud luchtbed liggen, maar dan moet hij dat weer gaan oppompen (met de handpomp), da's ook niet handig, dus moeten we maar zo'n slaapmatje aanschaffen. Zal hij t.z.t. ook nodig hebben voor het kamp in groep 8.

Wij zijn geen kampeerders dus ik heb geen verstand van slaapmatjes. Is voor een lichtgebouwd kind de goedkoopste variant van Perry of Decathlon goed genoeg, of kunnen we beter een duurdere aanschaffen? Het gebruik zal beperkt blijven tot af en toe een uitje met de scouting en een paar dagen weg in groep 8 (en in elk geval dat laatste tzt ook voor zusje). En misschien een zomerkamp van de scouting, maar dat staat nog te bezien.

Advies, ervaring, iemand?

Groeten,

Temet

amk

amk

30-09-2014 om 11:11

begin met een goedkope

van bv de decathlon. Als het extremer gaat worden wil hij vanzelf een andere.

Ik ben een groot Thermarest fan, maar dochterlief slaapt toch echt nog op 1 van de Vrijbuiter (zaandam ook de moeite waard om even langs te gaan)

Dochter (is kleintje) heeft zo iets: http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen/selfinflating-matten/vrijbuiter-outdoor-puebla/

amk

amk

30-09-2014 om 11:11

overigens

slapen alle logees hier ook op bij ons.

Mijntje

Mijntje

30-09-2014 om 11:17

als amk

Wij hebben voor onze welp ook ongeveer zo een als amk. Hij kan hem zelf opblazen en het is meer voor zijn formaat.
Het is wel fijn als je zo'n matje klein kan opvouwen want voor zo'n week welpenkamp ging toch wel een grote tas mee.
Hier ook bijna een weekend!

niet zo comfortabel

Ik vind die slaapmatjes niet zo comfortabel.