Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Slaapkamer andere kleur geven

Afgelopen voorjaar zijn we verhuisd. De kinderkamers meteen naar hun smaak ingericht zodat ze zich snel thuis zouden voelen in hun nieuwe huis. Maar nu de rest nog.... Nu de scholen weer zijn begonnen wil ik aan de slag met onze slaapkamer. We hebben er niks mee gedaan sinds de verhuizing behalve bed er in zetten.

De slaapkamer is ca. 3x5 meter, met in een van de lange zijdes grote raampartijen, aan een korte kant vaste kasten met van die sierrandjes en aan de andere korte kant het hoofdeinde van het bed. Tegenover de ramen de deur op ongeveer eenderde van vanuit de kasten. De vloer is een grijsbruinig laminaat, de kastdeuren zijn offwhite, de muren zijn licht beige, bed en beddengoed zijn offwhite, voor de ramen zitten witte verduisterende rolgordijnen en van plafond tot vloer gele (niet fel) overgordijnen. Niet lelijk, maar saai. En omdat de ramen op het oosten zijn 's morgens erg licht.

Iemand inspiratie van wat ik eens ga doen om de boel wat gezelliger / knusser te maken?

Taruh

Taruh

04-09-2016 om 09:33

contrastkleur

op de muur tegenover de ramen een contrastkleur aanbrengen.
En die kleur dan in wat accesoires terug laten komen.

Ik heb een appelgroene muur en die komt terug in het schilderij boven mijn bed en in de hoeslakens.

Magalí

Magalí

04-09-2016 om 09:41

Warme kleuren

Ik zou de muren in een wat donkere, warme kleur verven. Ossenbloedrood of donkerblauw, neigend naar groen (heeft een naam, maar die ben ik kwijt. Is eigenlijk een vrij ouderwetse tint). En dan wel andere gordijnen dan die gele, taupe bijvoorbeeld. Door je lichte bed en kasten wordt het dan toch niet een te donker geheel.

Of juist alles in verschillende wittinten (behalve de vloer), kan ook heel mooi zijn.

Triva

Triva

04-09-2016 om 09:49

als je

alles verder wilt houden zoals het is zou ik een warme oranje/gele tint tegenover de gordijnen doen en verder de muren cremewit houden (beige?)

lele

lele

04-09-2016 om 09:56 Topicstarter

Veranderen

Misschien niet duidelijk genoeg... De kastdeuren moeten hetzelfde blijven en de vloer wil ik laten liggen omdat die doorloopt ver de hele verdieping. Voor de rest kan/mag alles veranderd. Bedombouw (nu offwhite leer), gordijnen, muurverf.. Alleen wil ik mijn witte beddegoed houden, ik hou van het hotel-gevoel dat dat op roept.

Triva

Triva

04-09-2016 om 10:02

kun je de

overgordijnen verven wellicht? Toch zonde om daar na een paar maanden al weer wat nieuws voor te kopen? Zoja: welke kleur zou je willen, dan begin je vanaf daar.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-09-2016 om 10:20

Grijs

Ik hou niet van 50tintengrijsinterieurs, maar grijs is wel een kleur waarmee je een ruimte meteen een andere sfeer geeft. En het past overal bij.

Ik heb de muren van onze keuken schelpenzandgrijs geschildert. Keuken zelf is tamelijk simpel, berken en vanille. Maar ziet er nu behoorlijk gelikt uit.

Wissewas

Wissewas

04-09-2016 om 11:14

rust

Het is je slaapkamer. Eigenlijk "moet" die rust uitstralen.
Ik ga altijd voor witte muren om die rust te creeeren en vul dan aan met een enkel stuk her en der met de hoofd/accentkleur om de sfeer te bereiken die ik wil. Dat zou kunnen als in een hoofdkleur in de gordijnen, evt kussentjes, een showdeken. Verder zou ik er persoonlijk heel weinig aan doen. Een gordijn dat verduistert zou dat ook moeten doen, ik zou de verandering eerder daar insteken en dan kiezen voor iets donkerders met een goed functionerende verduisterende zijde.

Triva

Triva

04-09-2016 om 11:37

rust

krijg je echt niet alleen door witte muren. Daarbij is mijn kamer zo donker als ik ga slapen dat ik het verschil niet zou zien tussen wit en zwart en vervolgens doe ik mijn ogen dicht Ik vind dat een slaapkamer overdag er best vrolijk en druk uit mag zien.

Tonny

Tonny

04-09-2016 om 12:05

Gordijnen verven? Pas op...

Lang niet alle stof is hiervoor geschikt. Ik heb onlangs geheel tevergeefs een tinnerje textiel verf en een pak zout in het milieu geloosd...

Witte muren voor rust...

Zo saai....vooral als de deuren en kozijnen ook wit zijn.....
Maar alles mag, smaken verschillen.

Wil

Mijn slaapkamermuren zijn wit, mijn ladekasten zijn wit, mijn lamp is wit, mijn gordijnen zijn wit, mijn bed is wit evenals mijn beddengoed. Ik houd wel van die psychiatrische inrichtingachtige sereniteit dat al dat wit uitstraalt. De slaapkamers van dochter en zoon zijn ook met uitsluitend witte muren, textiel en meubels.

skik

Skik.

Maar dat klinkt wel lekker bewust en consequent. Je hebt toch niet één gekleurd kussentje op bed liggen met een bijpassend kaarsje op nachtkastje en één vrolijk kunstwerk in een handig formaatje aan de muur?
Dat leidt zo de aandacht af van al dat goed doorgevoerde wit

Li

Li

04-09-2016 om 13:04

lindegroen

vind ik altijd mooi, en goed te combineren met blauwe dekbedden of zo. Leuk om over na te denken, hier hangen na 15 jaar zelfs nog de saaie gordijnen van de vorig bewoners. Maar ja, we hadden het meteen zo druk en je slaapt er alleen maar. Maar ooit....

Wil

Nee. Het enige dat niet wit is in mijn slaapkamer zijn mijn kleren, ik heb wegens schuine daken en het daarmee gepaarde gebrek aan ruimte voor gewone kledingkasten van die kledingrekken staan. Maar mijn kleding is zonder uitzondering effen van kleur en voornamelijk wit, grijs, beige, grijs, donkerblauw en zwart. En het hangt op kleur. Nog steeds behoorlijk zen dus. Oh, wacht, in een witte pot staat een plant, die is groen!

skik

Skik.

Het klinkt helemaal fris en opgeruimd bij jou. Door dit soort draadjes krijg ik ook altijd de kriebels om alles anders te gaan doen. Ik wacht af tot dat weer snel wegzakt.....

Wissewas

Wissewas

04-09-2016 om 16:19

Kan

Kan dat iemand dat wil. Mijn vriendin deed dat ook. Paars en rood op de muren en zelfs het plafond werd meegenomen. In mijn ogen was het toen net een bordeel. Als iemand hier ideetjes vraagt zie je al welk een allegaar aan smaken er is. Prima toch? Ik vind oranje een topkleur maar zou het niet op de muur willen. Als ts dat geweldig vindt moet ze dat vooral doen.

lele

lele

04-09-2016 om 16:59 Topicstarter

Veel ideeën

Wat hebben jullie veel ideeën!
Het help me wel om dingen op een rijtje te zetten. En de eerste beslissing is gevallen: het gele gordijn (erfenis van de vorige bewoners) gaat er uit. Niet mooi genoeg, niet mijn kleur. de eerste nacht vond ik het gordijn spuuglelijk. alles went blijkt wel, maar die gaat weg!

Wat me wel op valt is dat jullie zo veel spullen in de slaapkamer hebben. Ik heb geen planten, sierkussens etc. in mijn kamer. Er staat een tweepersoons bed met dekbed en 2 kussens, een nachtkastje met lampje en wekkerradio, losse staande lamp aan andere zijde. En dat is het. Verder is het een grote lege ruimte.

Skik, alles wit klinkt mooi, maar lijkt me kil? of heb je geen spierwit? en hoe is je vloer?

Ely

Ely

04-09-2016 om 18:11

Even wat ideetjes

Waarvan ik niet zeg dat het allemaal mijn smaak zou zijn

Fotobehang van bijvoorbeeld zee of bos op de lange muur naast de deur
Of
Een mooi (wand)kleed bij voorkeur zelf meegenomen na een mooie reis
Of
Een muur met allemaal fotolijsten met je favo foto's erin
Of
Een patroontjes behang, lekker retro
Of
Een grote muursticker, bijvoorbeeld een boom en dan echt vogelhuisjes met snuisterijen erin ' aan de takken hangen'
Of
Die muur verven in bijvoorbeeld petrol (vind ik een mooie kleur) of een diepe kleur groen met een mooi kleurend schilderij erbij

Ik krijg er zin in haha. 'Helaas' slaap ik onder de balken van een schuin dak en is de rest naar volle tevredenheid. Misschien toch binnenkort maar weer eens een kinderkamer aanpakken

Lele

Ik heb een massief houten, caramelkleurige vloer. Best warm, daar kan al dat stralend wit wel bij zonder dat het kil wordt. Het is vooral licht en fris.

Ik heb behalve één niet al te grote plant verder geen prullaria in de slaapkamer, ook niks aan de muur.

skik

Magalí

Magalí

04-09-2016 om 21:05

Ely - petrol!

Die naam zocht ik in mijn reactie #3! Heel mooie kleur!

Lele, over alles wit: volgens mij moet je dan juist verschillende tinten wit nemen, niet alles in dezelfde tint. En flink variëren in materialen, dus niet alles gladde stof en gladde oppervlakken, maar bijvoorbeeld stof met reliëf erin en kussens of een kruk met een hoes van heel grof breisel. En een muur bekleden met grover gezaagde planken en die wit verven. Dat soort dingen. Anders wordt het kil denk ik. Je vloer die er nu ligt lijkt me er heel mooi bij.

Maar ik ben Skik niet, misschien heeft zij er weer heel andere ideeën over.

Magalí

Magalí

04-09-2016 om 21:06

Oh haha

Ik zie nu pas de reactie van skik...

Jasmijn

Jasmijn

05-09-2016 om 14:16

ook wit

Ik hou van een hotelkamer-sfeer, dus geen bonte dekbedden bijvoorbeeld. Mijn slaapkamer is ook wit, heb één klein raam op het oosten, en geen gordijnen. (vind het heel prettig om wakker te worden met natuurlijk licht) Omdat het wel wat saai voelde, al dat wit, heb ik de muur waar wat dikke (witte) boekenplanken tegenaan hangen zwart geverfd.
Dat witte is wel superhandig hoor (als je bijvoorbeeld een mug zoekt)

Li

Li

05-09-2016 om 15:17

maar

als je die mug dan vindt, blijft de muur niet meer wit...

Jasmijn

Jasmijn

05-09-2016 om 15:53

oh jawel hoor

Ik sla de mug dood en maakt het snel even schoon, kan zijn met zo'n snoetenpoetser waar ik altijd wel ergens een zakje van heb liggen, of desnoods een vochtig washandje, ik heb het zelfs een keer gepresteerd om een sok te pakken (lag in de hoek om in de wasmand gegooid te worden) met spuug erop (yuk.....haha maar het werkte wel)

Marjoleine64

Marjoleine64

05-09-2016 om 16:57

Mooie grote poster

Mooie grote poster op de muur boven het hoofdeind van het bed, wij hebben er één van een groep dolfijnen. Op onze wanden in de slaapkamer zit een blauw behang, nog van de vorige bewoners (we wonen er al 18 jaar). Nooit de moeite genomen om er iets beters op te zetten. Wij hebben een donker gordijn in stroken, verschillende kleuren naast elkaar (verduisterende stof). Dat kan je ook in lichtere stof doen, in de kleurencombi van je keuze, en dan één van de kleuren laten terugkomen op één van de wanden, ik zou de wand van de deur doen. Bijvoorbeeld een mooie diep-paarse kleur gecombineerd met lila in de gordijnen? En dan de andere wanden in een hele lichte grijze of off-white tint, om de rust te bewaren.

lele

lele

06-09-2016 om 09:30 Topicstarter

Bruin of wit

Op het hink ik op 2 gedachten..
Bruin op de muur achter het hoofdeinde en bijpassende effen bruine gordijnen kopen. En al het offwhite en beige hetzelfde houden.

Of Skik-wit. Maar ik ben bang dat dat niet mooi is met het offwhite van de kast en kozijnen. Skik, heb je alles spierwit? of verschillende wittinten door elkaar?

Onze vorige slaapkamer was Wenge met spierwit en petrol. Daarvoor eiken met ossenbloedrood en gebroken wit. Heb in het verleden ook al fuchsia, mintgroen met lila, en grijs-wit gehad. Oh, en zachtgeel met bloemetjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.