Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sjoekbal weer glad maken (Sjoelbak)

De titel zegt het al
Google levert van alles op: wel/niet meubelspray, aardappelmeel, peper, talkpoeder.
Iemand ervaring ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geweldige titel!

"Sjoekbal".... Doet me denken aan ballen in de shouk ofzo.

Moest even denken

... maar snap m nu. En ik blijf meelezen, want ik heb ook een stroeve sjoekbal.

Groeten,

Temet

Vic

Vic

23-12-2011 om 13:28

Zo laten!

Ik vind het de leukste vertyping van het jaar!

Huh?

Wát voor bal???

krin

krin

23-12-2011 om 13:54

Een sjoekbal, bromvlieg

je weet wel, zo'n bal met dertig platte schijven
Bij ons thuis vroeger hebben we alles wat je noemde wel eens geprobeerd, geloof ik. Ik denk dat het niet veel uitmaakt, als je maar goed wrijft. En terwijl de een wreef, zat de ander met een mesje het handenvet van de stenen te schrappen. Want anders werd de bak binnen de kortste keren weer even stroef.

Ik hoop dit weekend ook nog Oud-Hollands te gaan sjoekballen. Lekker.

Shonagh

Shonagh

23-12-2011 om 14:10 Topicstarter

Ohhhh

Ik dacht, al wat een reacties :o) Nou ja jullie begrijpen het wel...........Ik heb de Engelse spellchecker altijd aan staan, dus al bijna alle woorden in mijn berichtjes zijn rood onderlijnd, probeer het altijd even na te lezen, maar deze is er tussendoor geglipt, maar wel een originele dus, haha.

Eens kijken of we Amerikaanse schoondochter enthousiast kunnen krijgen, was hier altijd een succesnummer op kinderfeestjes. De "sjoekbal" is ook al eens meegeweest naar school op een spelletjesdag. Ik ga maar eens beginnen met de Pledge, die staat toch al klaar :o)

Pledge spreubelmay

en goed uitwrijven met een zachte dofstoek

Ritueel

Vroegahhhh sjoelde wij heel veel! Er werd een ouderwetse stofdoek verwarmd op de kachel en idd pledge of andere meubelspray werd gebruikt en goed wrijven maar. Ook tussen de potjes door werd er flink gewreven.
Natuurlijk moet de bak ook op kamertemperatuur zijn he

Anonix

Anonix

23-12-2011 om 20:50

Hier

Ik heb een heel oude sjoekbal van mijn opa, met daarin nog de originele gebruiksaanwijzing. En daarin staat dat je een stroeve sjoekbal moet bestrooien met peper... Geen poetsmiddelen dus.

Maar wat een leuk idee, ik haal 'm zeker van zolder met kerst! En wat kan je je knullig voelen als je hardop zit te lachen naar de computer

Risama

Risama

23-12-2011 om 21:06

Vandaag een sjoelbak gekocht

Bij de kringloop. We gaan gourmetten met Kerst en krijgen als cadeau van schoonouders een gourmetset. Ik had nog geen cadeautje voor de kinderen, want vond dat eigenlijk onzin ivm Sinterklaas. Maar vanmorgen bedacht ik me ineens dat bij een gourmetset een sjoelbak hoort, dus ben ik in mijn pauze naar de kringloop gerend en daar stond hij voor 10 euro. Ik vroeg me net af hoe ik hem glad krijg, bedankt dus voor dit draadje! Btw iPad wijzigt sjoekbal direct in sjoelbak, jammer want ik vind sjoekbal veeeeeel leuker!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ody

ody

23-12-2011 om 22:08

Hier ook een sjoekbal

Die glad gemaakt wordt met meubelwas van plegde ... Werkt heel goed. Hij staat al klaar om straks weer lekker te kunnen sjoekken ....

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.