Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Injel

Injel

25-11-2015 om 19:24

Sinterklaasmenu

Ik ben op zoek naar een leuk driegangenmenu met als thema Sinterklaas. Het toetje weet ik al, dat wordt pepernotenpudding of speculaaspudding. Maar wat neem ik als voorgerecht en hoofdgerecht? Ik kom niet verder dan dropsoep en pannenkoeken, maar dan wordt het erg zoet en snoeperig allemaal. Ik kan wel wat suggesties gebruiken!

Juno

Juno

25-11-2015 om 19:48

Nou,

Afhankelijk of je gelovers hebt of niet wordt het tapas of mezze .

Turks of Spaans

Tapas of iets Turks. Net waar Sinterklaas vandaan komt.

guera

guera

25-11-2015 om 20:12

misschien

Wortel/aardappelsoep?

Hutspot ?

Er zijn ook gerechten met speculaaskruiden te bedenken. Ik heb eens zeebaars gemaakt met speuclaasachtige kruiden

Pirata

Pirata

25-11-2015 om 21:30

vroeger

Vroeger aten wij met Sinterklaas altijd een grote salade van aardappel, rode bieten en haring. En dat lag op een grote platte schaal, gevormd als een sinterklaas en met oogjes van ei erop, een kruis van augurk op de mijter, etc. Zoiets kan je ook doen, met stokbrood. Het kan ook een ander soort salade zijn.

Gewoon lekker Hollands winters

dus boerenkoolstamppot met worst. Of erwtensoep. Vooraf vind ik lastig. Toetje zou ik idd doen zoals je zegt.

Annie

Annie

25-11-2015 om 21:50

Weggevallen

Als ik een hachee maak gooi ik er altijd koek- en speculaaskruiden door. Stoofpotjes zijn hardstikke hip.

Met sinterklaas eten wij vaak hutspot. Vroeger omdat we een megavoorraad aan wortels moesten verwerken. Later ook omdat we ooit in een kinderboek lazen dat pieten hutspot eten op de weg terug naar Spanje. Hutspot kun je natuurlijk ook wat chiquer presenteren met zo'n perfect gestylde rondje.

Je kunt ook vlees of vis verpakken in bladerdeeg en daar een strik op maken van bladerdeeg zodat het een kadootje lijkt.

Kinne

Kinne

26-11-2015 om 12:39

Spaanse gerechten

Als Spaans gerecht frittata of paella. Turks kom ik niet verder dan shoaa of turkse pizza. En die 2,zijn wel heel lekker maar niet herl gexond. Paprikasoep voor?

Juno

Juno

26-11-2015 om 12:48

Kinne

Mezze zijn de Turkse tapas, heel veel te vinden!

Magalí

Magalí

26-11-2015 om 13:50

Geen suggesties...

Maarre...dropsoep? Ik wist niet dat je van drop ook soep kunt maken!! Is dat iets voor deze dropverslaafde?

Fransien

Fransien

26-11-2015 om 13:54

Mag ik het recept?

Dropsoep? Ik ken een man en een stel kinderen die ik daar heel erg blij mee kan maken

Ieuw!

Dat maakten wij vroeger, dropwater, voor de kaboutertjes . Maar dat is vast wat anders dan dropsoep. Dat hoop ik toch althand .

Injel

Injel

26-11-2015 om 14:27

pierre wind

ingredienten voor de dropsoep:

3 zwarte peperkorrels
1 stokje zoethout
50 gram prei
30 gram wortel
60 gram ui
20 gram verse, gesneden basilicum
1 gram zwart-witpoeder
2 blaadjes laurier
10 gram roomboter
25 gram Drambuie
8 dl kippenbouillon
1 zakje inkt van inktvis (4 gram)
naar smaak peper uit de molen, zout

Magalí

Magalí

26-11-2015 om 15:10

Hm...

Ik weet niet of dat nou zo lekker is...

Fransien

Fransien

26-11-2015 om 15:13

leuk!

Geen idee of het echt lekker is, maar er is maar 1 manier om daar achter te komen.
En ik ben wel in voor iets aparts

Magalí

Magalí

26-11-2015 om 17:14

Haha

Ik wil het ook wel een keer maken, als het niet smaakt dan hebben we altijd de Drambuie nog...

40er

40er

26-11-2015 om 19:36

hiet

Jaren chinees/patat oid gegeten met de hele familie. Dit jaar maken we weer tapas. Niet speciaal Spaans, maar gewoon kleine hapjes. Iedereen neemt wat mee, super gezellig.

Moni

Moni

26-11-2015 om 20:02

Wij eten tortilla's

Meerdere soorten vulling en allerlei ditjes en datjes. Iedereen mag zijn eigen tortilla vullen. Ideaal omdat iedereen zelf bepaalt wat hij lekker vindt.

ik zou denken

als echt Sint-gerecht: Jan in de zak!

Groeten,

Temet

Injel

Injel

27-11-2015 om 07:20

jaaaa

Jan in de zak, die ga ik zeker maken!

Thursday Next

Thursday Next

30-11-2015 om 13:30

toevallig

zag ik dit:
http://www.oudersvannu.nl/peuter/3-jaar-0-3-maanden/voeding/menus-recepten/3x-bijzondere-sinterklaasrecepten/
vandaag en moest aan dit draadje denken.
Soep met kruidnoten, hartige banketstaaf en sinaasappelcreme.

petra

petra

03-12-2015 om 10:50

kook boek

Ik heb een boek van [url=http://www.clint.be/entertainment/wout-bru-moet-flauwe-mijn-restaurant-jury-redden]Wout Bru[/url] gekocht. Ik hoop dat het boek ga mij helpen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.