Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

01-12-2014 om 22:39

Sint-vraag, een letter maar niet van chocola

A.s. zaterdag vieren we Sinterklaas met de opa's en oma's en mijn zus en haar zoontje van bijna 2. Iedereen krijgt een chocoladeletter behalve dus neeftje want die mag van mijn zus nog geen chocola eten. Nu wil ik voor hem toch een letter kopen maar dan dus niet van chocola. Zijn naam begint met een S, dus het zou niet heel moeilijk moeten zijn. Iemand een idee?

Angela67

Angela67

01-12-2014 om 22:41

zelf bakken een optie?

van bladerdeeg met geraspte kaas bijvoorbeeld, of van zoet koekjesdeeg?
gr Angela

erin

erin

01-12-2014 om 22:41

Bij de Aldi letters van spekjes

Tijgeroog

Tijgeroog

01-12-2014 om 22:58

Maar

Moet het iets zijn wat hij wel mag eten? Want ik heb wel eens letters van drop gezien, en noten, en spek, maar ik denk dat hij dat dan ook allemaal niet mag eten. En een letter van zeep, maar ik weet niet of dat dan wel leuk is. Als je wil dat hij het kan eten zul je zelf aan de slag moeten. Ik zij denk ik een (zoet) broodje in de vorm van een S maken. En toen onze kinderen klein waren kregen ze al wel chocoladeletters, maar werden die gewoon door ons opgegeten.

Moni

Moni

01-12-2014 om 23:26

Een hartige versie?

Met bladerdeeg kun je makkelijk een letter maken met bijvoorbeeld gehakt erin of de helft van een verse worst.
Heel verantwoord....

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-12-2014 om 08:47

bakker

De bakker hier maakt letters van kaasstengel. Ik kan me zo voorstellen dat ze op 5 december daar wel een voorraadje van hebben.
Maar je kan dat ook zelf maken, van bladerdeeg en geraspte kaas.

Of je geeft hem niets, hij is nog geen 2 en ik denk niet dat hij dat doorheeft.

Barvaux

Barvaux

02-12-2014 om 08:57

inderdaad

Je neemt gewoon van die bladerdeegplakjes, legt er twee op elkaar, snijdt er een S uit, haalt ze van elkaar af en je strooit er kaas of kleine blokjes ham of beide of nog iets anders tussen. Plak ze op elkaar, even bakken en klaar. Mooi doosje of zoiets er om (misschien kun je een chocoladeletterdoosje kopen en de letter eruit halen en deze erin).

sis

sis

02-12-2014 om 09:50

ook aldi

Vond ik wel een leuke vondst van de aldi. Spekkie-letters voor kinderen die geen chocolade lusten of allergisch zijn en toch iets zoets krijgen.

Tango

Tango

02-12-2014 om 09:57

Goede ideeen

Bedankt voor jullie goede tips. We gaan inderdaad zelf iets maken. Ik wilde toch nog kruidnoten bakken met de kinderen, dus hoop ik dat nog in te kunnen plannen in deze drukke week. En anders wordt het iets van bladerdeeg. Leuk idee om het dan in een chocoladeletterdoosje te stoppen. Dat moet ook wel lukken, de kinderen eten hier graag een extra letter.
Spekkie-letters heb ik hier niet gezien bij Aldi. Was ook wel leuk geweest maar ik denk dat mijn zus dit een beter plan vindt.

Mijntje

Mijntje

02-12-2014 om 10:05

bijna 2?

Of een mandarijntje met een S erop. Je kan er een hele mooie S van maken met stift en glitters.

Want ik denk dat het erom gaat dat je zus hem liever niet wil laten snoepen.
Je hebt wel kans dat hij zo'n bladerdeegding niet lust en met een mandartijntje zit je bijna altijd goed.

erin

erin

02-12-2014 om 11:06

Of, om even voor te borduren op dat letter doosje: Je ziet op verschillende plaatsen doosjes liggen met een doorzichtige voorkant in de vorm van een S. Als je het jezelf nu gemakkelijk wilt maken haal je die en stop je daarin wat je wilt. Van pepernoten tot blokjes kaas worst tot blokjes komkommer tot blokjes boterhammen met stroop . Ziet er denk ik wel grappig uit.

erin

erin

02-12-2014 om 11:07

tja

*Voor te borduren, gniffel

Tango

Ik zou even navragen, als dat nog niet duidelijk is, wat nou precies de reden is dat Ukje geen chocoladeletter mag. Mag hij helemaal geen snoep? Dan bladerdeeg. Mag hij geen chocola maar wel andere zoetigheid (waarom???? nou ja, dondert niet), dan zou ik als je toch pepernoten bakt er een aantal tegen elkaar aanleggen in de vorm van een S, dan heb je een pepernotenletter (want dat deeg loopt uit).
Mag hij helemaal niets onverantwoords dan valt ook bladerdeeg met kaas af (want te vet en te zout) en dan zou ik inderdaad brooddeeg nemen in de vorm van een S. En in dat geval gaat die moeder nog een moeilijke tijd tegemoet, maar dat terzijde

Groeten,

Temet

Cupcake

Je kan ook een cupcake maken.....

Een gewone die je dan versiert met een S er bovenop. Of je bakt een platte plaatcake, waar je een S uitsnijdt en die versiert.

Ik vind het trouwens wel heel erg 'boekje' dat het kind geen chocola mag trouwens hoor en niet zo reeel. Niet dat ik een klein kind een hele letter zou geven, maar kan een stukje nou zoveel kwaad? Maar goed, je zus is de baas over het kind he.

Mijntje

Mijntje

02-12-2014 om 12:35

vanzelfsprekend

Wat een vooroordelen meteen. Misschien zijn er wel allergieen in de familie en trouwens, ik gaf mijn kinderen op die leeftijd (< 2!) ook echt geen chocoladeletter. Een klein stukje is tot daar aan toe, maar die letter moet anders meteen hoog worden weggelegd, met alle frustraties van dien

je hebt ook van die doosjes

met van die mini lettertjes erin, wie weet er daar 1 van, de S zit er altijd in weet zij uit ervaring met een kind met een S

Tango

Tango

02-12-2014 om 21:30

Gevonden

Ik heb iets gevonden hoor. Ik ging toch nog even bij de Aldi kijken i.v.m. die spekkie-letter, waarvan ik overigens dacht dat hij die ook niet zou mogen hoor.
Ik vond dus geen spekkie-letter maar wel een doorzichtig plastic S met smarties erin. De smarties heb ik er thuis uit gegooid. Was mijn zoon weer blij mee natuurlijk. En vervolgens de plastic letter gevuld met rozijntjes. Verantwoordelijker kan toch bijna niet? Ik wilde eerst nog kruidnoten doen, maar wist eerlijk gezegd ook niet of hij die wel mag.

En ja, mijn zus is wat dat betreft erg principieel. Haar zoon mag absoluut geen chocola, ook geen chocopasta of hagelslag. En verder volgens mij ook nog geen snoep. Ach, bij de eerste is dat ook nog vol te houden.
Overigens kregen ze bij ons ook nog geen chocoladeletter op die leeftijd. Van onszelf in ieder geval niet, hooguit van opa en oma. Ik weet nog wel dat ik raar stond te kijken toen ik kraambezoek kreeg van mijn tweede en mijn collega voor mijn dochter van 3 een chocoladeletter mee nam. Vond ik helemaal niet passend voor die leeftijd. Die chocola is toch behoorlijk hard en dik. Dochter kreeg toen al wel chocopasta en chocolademelk hoor. Zo streng was ik verder ook niet.

erin

erin

02-12-2014 om 23:16

Helemaal goed, dat waren ook die letters/doosjes die ik bedoelde. Ziet er toch leuk uit denk ik

Tango

En dan kan je over een tijdje, als je zus bedremmeld moet erkennen dat haar zoon toch af en toe snoept, haar erop wijzen dat rozijntjes ook grotendeels uit suiker bestaan en helemaal niet gezonder zijn dan (ander) snoep . Maar voor pakjesavond is je probleem mooi verholpen. Veel plezier!

Groeten,

Temet

Rosie

Rosie

04-12-2014 om 22:21

Ha ha ja temet

Een vriendin van mij is kindertandarts en die zou rozijntjes als zogenaamd gezond kindertussendoortje liefst verbieden... net zo zoet en plakkerig als toffees volgens haar. Dus ik hoop dat het goedkomt Tango en dat niet ook de rozijntjes in ongenade vallen.

en morgen ....

aan de rozijnen-diarree

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.