Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

+ Brunette +

+ Brunette +

21-10-2014 om 22:07

Sinaasappelpers voor mensen met kinderen die geen "stukjes" in hun sap blieven.

Van de week heb ik een impulsaankoop gedaan waar ik zo blij mee ben dat ik mijn ervaringen graag wil delen. Ik vind dat een lichamelijk gezonde volwassene gewoon z'n sinaasappels met de hand moet uitpersen maar het gedoe met het theezeefje (mijn dochtter wil absoluut geen flietertjes in) was ik een beetje beu. Bij de witgoedwinkel waar ik voor iets heel anders was, zag ik een vrij goedkoop modelletje met een stalen, fijnmazige oplegzeef voor op de plastic standaardzeef. Mijn dochter was sceptisch maar het werkt echt, geen wanklank! En om eerlijk te zeggen gaaf het persen toch ook wel sneller en degelijker dan met de hand, de perskegel heeft een soort uitsteekseltjes waardoor de pulp die op de zeef blijft liggen nog eens wordt nabewerkt, ik heb echt het idee dat ik meer sap uit een sinaasappel krijg dan vroeger dus over een paar jaar heb ik mijn investering er misschien weer uit. Dit klinkt misschien een beetje als vermomde reclame maar nee, echt niet. Voor wie geïnteresseerd is, het is een ding van Moulinex, wit met een beetje rood.

grinnik

Nou, het is dat je hier op dit forum al lang post over van alles en nog wat, maar anders zou ik geloof ik inderdaad Forumbeheer hebben gemeld dat iemand reclame probeerde te maken

Maar zonder dollen: als je kind sap wil zonder fliebertjes erin, waarom koop je dan niet gewoon een pak? Die vitamine C zit daar ook in, de vezel niet maar die filter je er zelf ook uit, en gekocht sap is stukken makkelijker en voordeliger dan zelfgeperst.
Het heeft natuurlijk een minder gezond imago. Maar dat is het ook precies: imago. Vruchtensap is niet vreselijk gezond, dus wat dat betreft kan je het jezelf net zo goed makkelijk maken.

Aan de andere kant: nu je die pers toch hebt moet je m gebruiken ook natuurlijk, anders is het zonde

Groeten,

Temet

+ Brunette +

+ Brunette +

22-10-2014 om 20:06

Waarom we geen sinaasappelsap uit een pak drinken

Sinaasappelsap uit een pak vinden we niet lekker. Ik koop weleens pakken sap maar nooit sinaasappelsap, blegh.

Brunette

Daar zit wat in. Wat wel duidelijk lekkerder is dan een gewoon pak, vind ik, is die versgeperste. Maar ja, dan zitten er weer fliebertjes in

Groeten,

Temet

Ulla

Ulla

23-10-2014 om 10:42

Zeefje

Hier hebben we het ook een tijd door een zeefje gedaan. Tot ik klaar was met het gedoe, toen hebben we langzamerhand weer wat vruchtvlees erdoor gedaan, dat opgebouwd en al snel was het normaal. Ik heb zoon ook gezegd dat die vezels erin beter zijn voor hem. Hij houdt al niet zo van fruit... En volgens mij is het op deze manier wel heel gezond, ik tel het wel als 1 stuk fruit.

Sappen uit pak zijn ook wel gezond, maar de smaak wordt hier ook niet door iedereen gewaardeerd.

Wij hebben overigens een Solis Pro (ook niet de bedoeling om reclame te maken), waar twee filters bij zitten, één grof, één fijn. Wij gebruiken de fijne dus niet meer.

mama2

mama2

23-10-2014 om 11:38

sap centrifuge

Of je koopt een sapcentrifuge. Ideaal en zonder klontjes en velletje!

tonny

tonny

23-10-2014 om 12:25

ha, dat zeefje! -ot

heb ook jaren geutterd met een citruspers en een zeefje - en een dochtertje dat slecht at, geen flintertjes wilde en van mij toch echt heus dat sinaasappelsap moest drinken voordat ze aan haar boterham begon.

En tegenwoordig wordt betoogd dat groente veeel belangrijker is dan fruit.

Ach ach waar heb ik het allemaal voor gedaan

Mijntje

Mijntje

23-10-2014 om 12:45

kiwi

En een kiwi blijkt nu weer veel gezonder dan een sinaasappel dus al die sinaasappelpersen en sapcentrifuges zijn straks in de uitverkoop

Barvaux

Barvaux

23-10-2014 om 19:24

Mijntje

Ik weet niet waar je dat van die kiwi vandaan haalt maar per 100 gram kiwi heb je inderdaad meer vitamine C dan per 100 gram sinaasappel maar die laatste is vaak groter.

+ Brunette +

+ Brunette +

26-10-2014 om 13:16

Ja, maar...

Ik ken het verhaal dat er in kiwi's meer vit. C zou zitten maar mijn dochter lust ze niet. Een sapcentrifuge is zinloos ander fruit blieft ze niet. Groente belangrijker dan fruit? Ook veel groentes lust ze niet dus die sinaasappel blijft er voorlopig wel in. Dol zijn op groente en fruit is beslist niet erfelijk, zelf was ik er als kind al dol op. Op mijn verjaardag koos ik voor witlofsalade in plaats van friet met appelmoes.

tonny

tonny

26-10-2014 om 16:23

houd moed

Herkenbaar Brunette, Ik ben ook jaren met die pers en het zeefje bezig geweest. Vol goede bedoelingen! De andere kinderen waren niet zo kieskeurig, die aten/eten bijna alle soorten fruit.

Uiteindelijk is dochter stukje bij beetje veelzijdiger gaan eten. Ze is inmiddels 18-plus, eet allerlei groenten, maar fruit vindt ze nog steeds vreselijk. Wel eet ze tomaten en kerstomaatjes )- groente of fruit, ik weet even niet waar dit onder valt) en allerlei soorten sla en rauwkost.

+ Brunette +

+ Brunette +

05-11-2014 om 22:59

Inmiddels...

Sinds ik dat nieuwe ding heb, drinken we elke dag sinaasappelsap, het persen is niet zo'n opgave meer. Opmerkingen dat groente gezonder is dan fruit en dat kiwi's meer vitamine C bevatten dan citrusvruchten zijn goed bedoeld maar in ons geval is het een kwestie van meer variatie, kind lust al zo weinig.

Vers geperst in supermarkt

Sinds de supermarkt een apparaat heeft waar versgeperste sinaasappelsap kan worden afgetapt, staat de zware pers onder in de kast. De prijs voor een net sinaasappelen is hoger dan de prijs voor een fles versgeperste sap en je krijgt minder sap uit dat net sinaasappelen.
Geen schoonmaakactiviteiten meer en meer ruimte op het aanrecht.

Jasmijn

Jasmijn

07-11-2014 om 09:55

net als Flanagan

Wij kochten ook van die flessen versgeperst, was goedkoper dan een netje sinaasappelen (een keer getest hoeveel je kan persen uit een netje sinaasappelen) dus tja, sindsdien op de flessen overgegaan. (omdat het goedkoper is) je hebt dan inderdaad wel de kleine stukjes, maar de prijs zou bij mij de doorslag geven en ik zou dan weer met een zeefje aan de gang gaan.
Maar vermoedelijk zijn de sinaasappels waar Brunette woont goedkoper, volgens mij had ik onthouden dat zij in Spanje woont.

+ Brunette +

+ Brunette +

08-11-2014 om 00:05

Jasmijn en Tonny

Tonny, tomaten vallen onder beide categorieën. Aardappelen zijn in Spanje een groente. Ik weet niet hoeveel sinaasappelen in Nederland kosten, maar hier schommelt het rond de euro, met uitschieters naar beneden (momenteel in de supermarkt 63 cent per kilo) en naar boven (1,50 is hier peperduur).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.