Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Musje

Musje

13-05-2013 om 08:33

Sigarettenterreur

Wij wonen naast de familie Tokkie, asociaal tot en met en dat is erg gezellig, niet dus. Al jarenlang worden wij bestookt met sigaretten op onze oprit die de buren er neer gooien, ik vond laatst zelfs eentje in ons konijnenhok in de achtertuin..
Al een aantal keren hebben wij er wat van gezegd, ik heb al eens een briefje in de deur gegooid met het vriendelijk verzoek hier mee op te houden maar ik vind bijna elke dag als ik de voordeur open doe, peuken op de oprit.
Ik ben er vies van, vind het asociaal en een teken van geen respect naar ons toe en wil dat dit ophoudt.
Inmiddels heb ik zeer sterk de neiging om maar eens iets asociaals terug te doen, peuken door de brievenbus terug te gooien maar vrees dat het daar alleen nog erger van wordt.
Hoe zouden jullie dit oppakken?
Mijn man zegt, negeren, maar ook dat helpt niet en ik word woest ervan dat die mensen dat steeds doen. Ik heb geen zin in de viezigheid van een ander rond mijn huis.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

13-05-2013 om 08:42

Ik....

Zeer herkenbaar. Ik heb een tijdlang elke peuk verzameld en op gegeven moment echt een hele berg op hun deurmat gelegd. dat helpt...redelijk.

Merel

Merel

13-05-2013 om 09:01

Jee

Jee daar zou ik ook van balen, kan je ze niet gewoon terug op hun 'grond' gooien? (ik weet niet helemaal hoe de situatie is en of dat kan?) Echt asociaal en ik zou er ook moeite mee hebben hoor, je wilt ook weer niet dat dingen escaleren, dus door de brievenbus zou ik zo snel niet doen.

Vic

Vic

13-05-2013 om 09:39

Tja

Ik woon op de route tussen een supermarkt en een mavo dus je kunt je voorstellen wat ik zoal aantref in mijn voortuin. Ik ruim het lijdzaam op. Als er een stelletje aso's naast me zou wonen zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen. Ik ga geen strijd aan die ik niet kan winnen.

Musje

Musje

13-05-2013 om 09:39

dat doe ik ook, we hebben een gedeelde oprit dus ik veeg ze steeds terug maar ja, dezelfde dag soms of de volgende ochtend liggen er weer een paar peuken. Om moedeloos van te worden.
Door de brievenbus gooien durf ik ook niet zo goed hoor, ik ben bang voor een confrontatie want buurman heeft me vorig jaar als eens uitgescholden toen ik vroeg of hij na tien uur niet meer onder het slaapkamerraam van onze dochter wilde schuren met zijn schuurmachine..
Met oud en nieuw werd er vlak voor onze garagedeur vuurwerk afgeknald terwijl wij daar konijnen hebben zitten. Hebben we ook wat van gezegd maar toen werden we uitgelachen. Dat soort dingen.
We proberen de mensen maar zoveel mogelijk te negeren maar ja met een gedeelde oprit krijg je dit soort dingen en er is ook geen mogelijkheid om er iets tussen te zetten als afscheiding. Heb je ook weer hun toestemming voor nodig trouwens
Peuken verzamelen en op de deurmat leggen is misschien nog een optie, dan ben je ook wel duidelijk. Maar of het helpt?

Musje

Musje

13-05-2013 om 09:40

Vic

Nee daar zeg je wat, je wint de strijd toch niet, maar wat doe ik ondertussen met de stress die ik hierdoor ervaar?

Vic

Vic

13-05-2013 om 09:59

Musje

Loslaten. Je zegt zelf al dat de strijd aangaan geen zin heeft. Het zijn maar peuken, wees blij dat ze hun Doberman of Deense dog niet uitlaten op je oprit

Merel

Merel

13-05-2013 om 11:01

Moeilijk

Loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan, maar je doet jezelf er een enorm plezier mee, dat wel. Kan je niet iets neerzetten om de oprit te delen (een paar grote bloembakken, staan niet vast, dus verplaatstbaar, mocht het ooit nodig zijn) maar je hebt toch een beetje een afscheiding? (ik weet niet of dat mogelijk is hoor) En misschien een ludieke actie, geef ze een grote asbak kado ofzo, wellicht lost het op met een beetje humor of ben je dat stadium allang voorbij?

Mamvantwee

Mamvantwee

13-05-2013 om 11:29

Erfscheiding op jullie eigen grond

Volgens mij mag je een erfscheiding op je eigen grond (dus niet exact op de grens met de buren, maar aan jullie kant) neerzetten zonder toestemming van de buren. Vaak is het wel handig om dat af te stemmen of tenminste aan te kondigen. Maar omdat de vriendschap nu al niet zo diep gaat, kan het bij jullie vast geen kwaad.
Er kunnen wel regels zijn voor schuttingen of hagen e.d. aan de voorkant van je huis. Daar weet de gemeente meer van uiteraard. Zoiets als niet hoger dan een meter bv. Moet je even navragen.

Je moet er wel ruimte voor hebben op jullie oprit natuurlijk. Is de oprit in tweeën gedeeld nog breed genoeg? Dan kun je dus een schutting plaatsen. Op jullie grond dan.

Ik begrijp je stress. Ik kan dat ook niet negeren, of van me af laten glijden. Uit ons vorige huis zijn we min of meer gevlucht, omdat ik gek werd door burenoverlast.

groet, Mamvantwee

Merel

Merel

13-05-2013 om 13:25

Rijdende rechter

Hier trouwens een uitzending van de rijdende rechter die ik op 1 mei zag. Gaat ook over een gedeelde oprit waar uiteindelijk een lage schutting zal worden gezet: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1340332

Tango

Tango

13-05-2013 om 14:22

Wijkagent

Misschien eens vragen aan een wijkagent of zij hier nog iets mee kunnen. Komt hier op OO vaak voorbij, deze tip. En dan niet zozeer i.v.m. die peuken maar ook die andere voorvallen die je noemde (van het schuren en het vuurwerk). Wie weet maakt het wel indruk als een agent er iets van zegt.

Silas

Silas

13-05-2013 om 18:03

Musje

Ik heb niet t hele draadje gelezen maar misschien dat je een asbak kado kunt doen.
Eentje die gewoon buiten kan staan.

Gr

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Musje

Musje

13-05-2013 om 21:13

Asbak

Ja, dat is misschien wel een goeie, haha, het is in ieder geval wel een heel andere benadering. Ik weet alleen niet of ik dat durf want dat is ook weer een confrontatie he, weet niet hoe daar op gereageerd wordt.
Als we een afscheiding maken moet dat idd 50 cm van de grens af en dan kan onze garage niet meer open of dicht dus ook geen optie. Het liefst zou ik een soort van carport er neer zetten zodat ik ze ook niet meer hoef te zien maar ja, dan moet je overleggen.
Ik ben bang dat ik het ook maar lijdzaam moet aanzien en de peuken zoals ik nu doe, steeds terug vegen. En maar denken aan wat voor aso's het nu eenmaal zijn. Aan wijkagenten begin ik maar niet, denk dat ze dan op een andere manier gaan pesten en daar zit ik ook niet op te wChten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-05-2013 om 22:07

Maw

Ik zou toch eens beginnen aan een tijdelijke erfafscheiding, gewoon op de erfgrens en zonder er al te veel woorden aan vuil te maken. Normaal gesproken is dat eigenlijk nooit zo'n probleem, de buren links en rechts hebben beiden voor iets tegen de erfgrens aangezet en hoewel ik bij beiden niet heel enthousiast was, is het gewoonweg nooit in mij opgekomen om daar bezwaar tegen aan tekenen. Bij een van beiden heb ik wel tegen het lelijke hek een mooie buxus geplant en bij de andere buren komt er tegen de mooie buxus een lelijk hek (lang verhaal).

In jouw geval zou ik dus doen alsof ik blond was en investeren in een paar mooie plantenbakken die je op de erfgrens zet en dan eens kijken wat er gebeurt. Zijn ze bij de pinken dan zeg je sorry sorry sorry wist ik niet en zet je ze tegen de erfgrens aan (vziw mag dit bij losse bakken gewoon). Zeggen ze niks, dan die bakken over een tijd vervangen voor een permanente erfafscheiding.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Tijgeroog

Tijgeroog

13-05-2013 om 22:09

Nee hoor

Een heg moet 50 cm van de erfgrens staan, maar voor een schutting geldt dat niet. In principe plaats je die op de erfgrens, in overleg met de buren en worden de kosten dan gedeeld. Maar je mag hem ook vlak naast de erfgrens plaatsen, dan is het helemaal jouw schutting en mogen de buren er dus ook niet aankomen ofzo. Dan moet je dus zorgen dat hij helemaal op jouw grond staat, mA dat hoeft maar een cm naast de erfgrens te zijn.
Hij mag aan de voorkant van het huis trouwens niet hoger dan een meter zijn.

Hier ook

De beruchte rotte appel in het buurtje: gooit lge drankflessen en blikjes naar beneden en dus in onze tuin en die van de buren. Ik heb al ondervonden dat ie ook een naar agressief oftewel emotioneel uitgedaagd persoon is. En die mogen ze van mij echt in een keet in een weiland stoppen, zoals in Denemarken goed schijnt te werken. Vechten tegen de bierkaai/ peuk!
Die asbak zou een idee kunnen zijn, al slopen ze die dan misschien wel? Tja..

Geen schutting

Dat nodigt namelijk uit om peuken erover te pieken, en dan kun je ze moeilijk terugvegen.

Ik zou inderdaad een mooie asbak cadeau doen en gewoob vrolijk fluitend elke ochtend heel vroeg alle peuken hun kant op vegen.

De puberkinderen van mijn buren vinden ook dat je peuken zo ver mogelijk weg moet gooien...ik fluit vrolijk en mik ze terug.

En 't konijn wegzetten

Kan dat konijn niet ergens anders staan?
En die erfafscheiding zou ik niet doen, belemmerd je alleen maar in terugvegen en heeft w.s. het effect dat ze er juist overheen mikken...
groeten albana

Stenna

Stenna

14-05-2013 om 08:55

Verbijten

Ik zou zeker niet de peuken in de brievenbus doen. Wel op hun erf terugvegen inderdaad, liefst op een hoopje zodat het wat opvalt. Daar verder zou ik geen echte confrontatie aangaan, als dat niet op een luchtige of aardige toon gaat of als dat niet helpt. Want echt burenruzie, dat kan je leven behoorlijk gaan verpesten, zeker met zulke types. Kijk maar eens wat rijdende rechter afleveringen. Reactie van de een lokt dan ook steeds weer reactie van de ander uit, zonder dat iemand nog weet om welk wissewasje (peuken?) het is begonnen. Niet doen, doe dan zoals dirksmama doet. Beter wat kleine ergenis verbijten dan jarenlange ruzie en pesterijen.

Musje

Musje

14-05-2013 om 11:20

Nee

De konijnen kunnen niet ergens anders, we hebben ze aan de achterkant van de garage waarbij ze door een opening naar hun buitenverblijf kunnen, een heel bouwwerk dus, geen hokje wat je zo kunt verplaatsen. Maar goed, dat was ook maar eenmalig en ik hoop dat at zo blijft.
Ik denk dat wanneer ik er een afscheiding van losse bloembakken neerzet, de peuken in de bloembakken verdwijnen. Dan moet ik er ook nog met mijn handen aanzitten. Ook geen optie dus en een schutting dan kun je ze idd niet meer gemakkelijk terugvegen.
Ik zal er wel mee moeten leren leven ben ik bang, ik word er alleen zo nijdig om dat die mensen altijd doen alsof hun neus bloedt als je er iets van zegt.
Het soort toestanden wT in de rijdende rechter gebeurt daar zitten we idd niet op te wachten. Diep ademhalen dus

Mamvantwee

Mamvantwee

14-05-2013 om 23:10

Schutting met onderaan ruimte

Kan ook hoor: een schutting met zeg maar 15cm ruimte tot de grond? Veeg je zo alles onderdoor terug naar de buren.

groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.