Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Knurf

Knurf

27-06-2012 om 17:54

Shampoo zonder sls

Ik ben op zoek naar een shampoo voor de gevoelige/droge hoofdhuid, maar alle standaard middeltjes bij Kruidvat of de DA-drogist blijken SLS (Sodium lauryl sulfate) of een vergelijkbaar troepje te bevatten. Op internet zoek ik me suf, maar omdat veel websites (zoals Schwarzkopff) geen volleidge lijst met ingredienten publiceren, kom ik niet verder.

Wie weet een goede shampoo voor de droge hoofdhuid zonder SLS?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

27-06-2012 om 18:30

Dermolin

Dermolin wellicht?
Dat is anti allergisch en ook zeepvrij.
Of alles van de bio winkel dr hauschka?

Yes to the tomatoes

Deze heeft volgens mij geen sls. Is te koop bij de tuinen.

Tja

sls is hetzelfde bestanddeel wat ook in afwasmiddel zit. Geen wonder dat je daar last van krijgt. SLS (en je hebt volgens mij ook SLA) is eigenlijk heel erg agressief.

De conditioner van Yes to the Tomatoes vind ik ook super fijn.

angel3

angel3

27-06-2012 om 20:05

En hier?

Volgens mij zou dit goed moeten zijn ?

http://www.lavendula.nl/shop.aspx

Yta Chalne

Yta Chalne

27-06-2012 om 20:26

Urtekram

Nog nooit last gehad van de Urtekram shampoo. Ook redelijk geprijsd (8,95 grote fles), schuimt natuurlijk niet zo fantastisch als met SLS (maar dat went). Heel veel keus ook (ik koop het bij een wat grotere biowinkel), met en zonder (uiteraard natuurlijke) parfum.

Tea tree

Dr. Organic Tea Tree Shampoo is vrij van SLS en andere rommel. Ik heb hem in huis. Enige nadeel vind ik dat je haar touw wordt dus eigenlijk moet je de conditioner van dat merk ook hebben. Tis wel prijzig spul. Te koop bij de Tuinen.

Tea tree?

Tea tree oil is dubieus spul. In het archief staat er wel een en ander over. Een vrij recent bericht van PrimaVera: http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?actueel=0&archief=1&thread=169641&forum=32&post=2782287

Genista

Nooit geweten dat het dubieus spul is. Als ik er op google kom ik alleen maar vermoedens tegen. Ook een artikel van de cosumentenbond wat redelijk vaag blijft. Collega die het al jaren gebruikt is erg enthousiast, vandaar dat ik het heb gekocht. Zal eens kijken of ik er meer over te weten kan komen. Altijd interessant

Picasso

Zoek eens in het archief op "tea tree oil" met aantal dagen leeg. Onder meer Prima Vera geeft een link (zie het bericht dat ik noemde), maar ook Tinus_p geeft links. Ik zit nu op de iPad te tikken en heb nog niet door hoe je moet kopiëren, maar ik wil morgen nog wel even voor je kijken, als je wil.

Genista

Hier hetzelfde probleem met iPad En een archief is hier ook niet. Zal morgen wel even op een gewone pc kijken. Wat ik trouwens een bijkomend voordeel van de shampoo vond was dat luizen er absoluut geen fan van zijn. En helaas hadden mijn kinderen daar niet zo lang geleden last van. Dus beide kids 1 keer die shampoo laten gebruiken. Maar goed, als het echt rommel is mik ik het net zo makkelijk weg (nou ja, makkelijk, duur spul....)

Luizensprookje

In mijn vrij lange en zeker uitgebreide carrière als luizenzoeker heb ik helaas de ervaring dat al datgene dat als "preventief" en "hier houden luizen niet van" is gekenschetst, vrijwel allemaal niet werkt. Ik heb luizen gevonden op koppies vol gel en haarlak, op bolletjes van kinderen met luizencapes en ook bij kinderen die volgens hun ouders altijd een paar drupjes tea tree olie door hun shampoo cq achter hun oren cq in hun kraag kregen. Ik zal zelf mijn kinderen niet blootstellen aan tea tree.

Liz earle

Ik gebruik al jaren de huidverzoriging van Liz Earle, naar volle tevredenheid. Sinds enkele maanden hebben ze een shampoo, zonder SLS, die mij erg goed bevalt. Alleen verkrijgbaar via Internet, maar ik ontvang het meestal binnen een dag of 3-4, prachtig ingepakt..
Kosten 8 pond 50, omgerekend zo'n 10 euro.

Groet, Mobylette

Logisch van die luizen

Als die tea tree zulke troep is, is het logisch dat die beestjes hard weg..rennen, springen, strompelen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.