Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bibi63

bibi63

24-12-2013 om 00:23

shampoo, welke, haaruitval

Hoi,
Sinds enige maanden valt mijn haar behoorlijk uit, dat is echt zichtbaar :{. Wellicht te maken met overgang (50) en/of stress. Ook is m'n haar droog en de hoofdhuid schilferig. Welke shampoo e.d. kan ik het best gebruiken. Zie veel reclame e.d. over Plantur en andere cafeine schampoos. Maar is dat echt effectief? Wie heeft ervaring?
Dank alvast.
Gr. Bibi

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

24-12-2013 om 01:32

valt je haar

regelmatig uit of zijn er echt geheel kale plekken op je hoofd?

Voor hielp tegen jeuk en schilferig haar om zo min mogelijk te wassen; geen gel of zelfs spuittroepjes te gebruiken en mijn haar na het wassen met cremespoeling te laten trekken. Even uitspoelen zodat een klein deel erin blijft zitten.

eet je wel goed?

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/80648-voedsel-voor-mooi-haar-mooie-tanden-en-mooie-nagels.html
Gezond eten en genoeg vocht naar binnen krijgen kan je helpen om er gezond uit te zien. Ook tijdens de overgang heb je genoeg gezonde vetten nodig.

Knurf

Knurf

24-12-2013 om 08:57

langs de huisarts

Ik zou even langs de huisarts gaan, misschien heb je seborroïsch eczeem. Dat is een overproductie van roos, gevolgd door een ontstekingsreactie van je hoofdhuid. Als dat zo is, moet je je hoofdhuid juist wel regelmatig wassen, met een goede (medicinale) shampoo. Er zijn ook lotions op de markt (op recept) die de ontstekingsreactie dempen.

Niet zelf gaan dokteren dus, maar gewoon even een afspraak maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.