Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Senseo tapt halve kopjes

Ik heb hem al ontkalkt, het water wordt wel heet, maar nog steeds halve kopjes. Iemand nog een idee, of is hij echt na ruim 10 jaar versleten ?

Astrid

Astrid

30-11-2014 om 15:41

Kijk even

1 of het vlottertje niet vastzit in het waterreservoir.

2 Resetten Senseo Koffie Apparaat

Zet uw koffieapparaat helemaal uit druk de knop van 1 kopje koffie in, houd de knop ingedrukt gedurende 15 seconden trek hierna de stekker uit het stopcontact blijf de knop vasthouden na 15 seconden doet U de stekker weer in het stopcontact. Het middelste knopje begint nu heel snel te flikkeren nog 1 seconden vasthouden die knop, nu mag de knop worden los gelaten. Het lampje van ontkalken zal uit gaan en de normale hoeveelheid water zal er nu weer uit gaan komen voor zowel 1 of 2 koppen koffie drinkt U smakelijk!

3 http://www.onderdelensenseo.nl/tips-en-veelgestelde-vragen/941/senseo-bromt-alleen-maar-geeft-geen-water.html (magneetje verroest, slang kapot, enz)

Katniss

Katniss

30-11-2014 om 15:47

10 jaar?!

Ik denk dat je dan wel over de reguliere levensduur zit. Mijn vorige heeft het ongeveer 7 jaar gedaan, waarvan het laatste jaar met kuren.

Hortensia

Hortensia

30-11-2014 om 16:17

Mijn ervaring

De mijne deed dat ook. Op den duur viel hij gewoon uit tijdens het schenken. Ik vond toen dit: http://www.onderdelensenseo.nl/tips-en-veelgestelde-vragen/949/printplaat-reparatie.html

Kaaskopje

Kaaskopje

30-11-2014 om 17:07

Zelfde probleem

met een Senseo die we sinds hooguit een jaar hebben. Ik heb hem net met azijn ontkalkt, dus ik ben benieuwd of het probleem daarmee opgelost is. Daarnaast loopt er steeds water uit. Ik begin de hele Senseo een beetje zat te worden. Of ligt dat toch aan de prijsklasse (een standaard-ding van 59 euro)? Met de vorige gebeurde hetzelfde.

Shonagh43

Shonagh43

30-11-2014 om 17:11 Topicstarter

Bedankt allemaal

Ik heb de tips opgevolgd, resetten help niet, het vlottertje lijkt nog goed te werken. Heb eigenlijk geen zin om er nog veel geld aan te besteden, dus dan maar een nieuwe. Hij wordt maar 1 x per dag gebruikt, maar vind het toch wel erg gemakkelijk, vooral nu ik online pads bij HEMA UK kan bestellen !

Marie

Marie

30-11-2014 om 18:48

een van de eerste

Goh, ik heb een van de eerste Senseo's. Nog met een "knijper" i.p.v. een klepje om de bovenkant open te doen en hij werkt nog steeds prima! Alleem is de ene helft van de knijper eraf, maar kan nog steeds open en dicht.
Nog steeds hete koffie, volle kopjes en veel stiller dan de moderne.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2014 om 17:28

Ontkalken

Ik heb de Senseo inmiddels ontkalkt en zowaar zit er meer koffie in het kopje!

Even los van het onderwerp:

Ik heb op de Margriet Winterfair (was best leuk)een nieuwe senseokoffiehouder gekocht voor losse koffie. Na wat puzzelen lijken we nu de juiste verhoudingen gevonden te hebben. We vinden het ietsje lekkerder dan met de pads, maar het is wat omslachtiger. Koffie erin scheppen als je begint en die koffie er weer uit schrapen als je een ander kopje wilt tappen. Voor een verjaardag met meerdere gasten zou ik voor het gemak dus toch pads gebruiken denk ik óf een grotere afvalbak voor op het aanrecht waar ik die koffieprut in leeg kan kloppen, dat is ook een oplossing. Losse koffie is goedkoper dan pads, dus we halen het er wel uit.

Hortensia

Hortensia

02-12-2014 om 18:45

tip

Investeer in een koffiemolen. Die heb je in soorten en maten. Voor 25 euro heb je er al eentje van Bestron, simpel en goedkoop, maar het werkt. Koop dan koffiebonen. Je leert snel genoeg hoeveel je moet malen voor een kop of in jouw geval een navulpadje (die je ook bij bijv. Blokker kunt kopen).

Ik vind het vele malen lekkerder!

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2014 om 22:48

Hortensia

Soms is het leven simpel We hebben nog een koffiemolen in een laadje liggen! Goed idee van je.

Met een naaldje

Wat hier hielp, was met een hele dunne naald het gaatje van de koffiepadhouder even voorzichtig door prikken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.