Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koffieleut

Koffieleut

27-09-2014 om 10:18

Senseo schakelt uit

Ik heb een Senseo, klassiek model, van een jaar of 4-5 oud. Regelmatig ontkalkt. Sinds kort schakelt hij zich vanzelf uit tijdens het koffie maken. Ik heb dan nog geen half kopje vol. Als ik weer op de middelste knop (aanknop) druk, moet hij weer helemaal opnieuw "opladen" (lichtje knippert langzaam). Dat moet ik soms nog 2-3x herhalen.
Zojuist schakelde hij zichzelf al uit tijdens de eerste opwarmsessie!

Dat schiet natuurlijk niet op.

Ontkalken maakt niets uit. Ik ben niet veranderd van koffiepadmerk. De padhouders heb ik ook recentelijk weer ontkalkt.

Wat kan er aan de hand zijn en (hoe) is dit te verhelpen?

Katniss

Katniss

27-09-2014 om 11:27

Klopt wel qua levensduur

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat de gemiddelde Senseo 3 jaar meegaat. Mijn vorige heb ik een jaar of 6 gehad. Hij had het laatste jaar wel mankementen, gaf halve kopjes en lekte aan de onderkant. Ik had hem overigens nooit ontkalkt

Ansjo

Ansjo

27-09-2014 om 11:28

kijk, google

Hier wat opties, via google.

Officiele philipsonderdelen: http://www.onderdelensenseo.nl/

via een forum:
Het"vlottertje" onderin het reservoir is waarschijnlijk verzadigd met water en drijft daardoor niet meer voldoende. Dit vlottertje kun je er uit halen door het klemmetje rechts onderin het reservoir te verwijderen en dan het vlottertje er uit te nemen. er zit in het vlotterje een deksel. Haal deze er uit en maak hem helemaal droog. plaats hem terug en voila.

Ik had ook dit probleem. Ik heb dat vlottertje omhoog getrokken en dit vastgezet met een stokje (met een stukje tandenstoker, die je op maat afbreekt, kan het ook ). Ik kon meteen koffiezetten en er weer van genieten. Je moet wel de watertank op tijd bijvullen, want het apparaat geeft dit niet meer aan.

en een andere link:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/101530/1/senseo+condensator

Koffieleut

Koffieleut

27-09-2014 om 13:48

Dat zou het wel eens kunnen zijn!

Ik ben nu niet thuis, maar ga hem vanavond of morgen dan open maken en kijken of ik ergens een soldeerbout kan bietsen (ik heb in een ver grijs verleden printplaten gemonteerd voor mijn hobbyende vader, dus helemaal onbekend ben ik hier niet mee ).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.