Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

06-12-2011 om 20:31

Seizoensverwarring

Dat er in augustus pepernoten zijn, dat in september de kerstafdeling van Intratuin wordt opgetuigd en in januari al vrij snel de paaseitjes in de winkel liggen, nou ja, ik moet er maar aan wennen.

Maar waarom staan er nu eind november/begin december al bloeiende bollen bij de bloemenzaak? Die koop ik toch echt pas als de kerstspullen zijn afgetaaid hoor.

Waarom kan niks op het gewone moment? Moeten we het hele jaar door op langdurige voorpret of zo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

06-12-2011 om 21:09

Gelijke gedachte tonny

Aan de ruime (zeer ruime) Sint en Kerst toestanden ben ik in middels wel gewend. Maar........ mijn ultieme voorbode voor het voorjaar zijn bolletjes (en bosjes narcissen e.d.) en die WIL ik pas NA de feestdagen. Dan is het voor mij OP naar de lente. Dan geniet ik van de voorpret. En dat moeten ze niet verpesten door nu al narcissen te verkopen, bleh. Eerst die feestdagen door en DAN op naar de lente.
Gr. Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2011 om 21:39

Een groot feest

Er komt een tijd dat we alles in de lente vieren. 3 Weken feest. Kerst, pasen, hemelvaart, pinksteren. Gezellig onder de kerstboom, naast de paastak en tussen de bloembollen. Je kunt het maar gehad hebben

Leony

Leony

06-12-2011 om 22:48

Hier narcissen uit de koude grond

Vandaag reed ik langs een brede vluchtheuvel in mijn woonplaats. Die staat in het voorjaar altijd barstensvol narcissen. Tot mijn grote verbazing zag ik vandaag her en der groepjes bloeiende narcissen. HUH????
Leony

Tulpen met kerst

is toch niet nieuw?
Mijn oma is al 25 jaar geleden overleden maar die had met kerst altijd een bostulpen en een schaal zelf opgekweekte paperwhite narcissen.

Rafelkap

Rafelkap

07-12-2011 om 07:09

Komt dat niet

door de extreem warme herfst? Telers kunnen dan niet te lang wachten.

Narcissen en amarylissen al 40 jaar.

Al in mijn vroege jeugd had mijn oma rond kerst (vakantie in ieder geval) amarylissen en narcissen staan in potten.
En dat is al meer dan 40 jaar geleden.
Want ik heb een foto, van dat ik een jaar of 2 was en bij mijn oma logeerde waarop ze duidelijk te zien zijn op de vensterbank achter me. Naast me de kerstboom, op tafel een kerstster.
Dus erg 'nieuw' is dat niet.
groeten albana

Foo

Foo

07-12-2011 om 08:43

Ik kan mij ook herinneren dat er vroeger al hyacinthen in het kerstbakje van mijn moeder zaten. Die roken namelijk zo lekker als je beneden kwam. En dan heb ik het ook over 40 jaar geleden. En mijn oma had altijd een amaryllis met de kerst staan. Dus voor mij zijn bloeiende bollen met kerst ook niet nieuw.

Bollen

Ik was laatst in de tuin en daar heb ik alle uitgebloeide bollen van afgelopen voorjaar nog in potjes staan. Ze waren weer aan het uitkomen!

Je hebt helemaal gelijk tonny

..ik zie het zelf als een keuzemaatschappij

Ik loop al tss tss-end langs de pepernoten in augustus, ik koop geen marsepein voor november en Advent begint voor mij pas in de Advent. Zo krijg ik er steeds meer regels bij. Als de winkels het niet voor ons doen dan moeten we het zelf maar aanpakken.

Sancy

Sancy

07-12-2011 om 10:47

"Tonny heeft het toch over eind nov/begin dec? Dat is toch niet de kerstvakantie?"
Klopt, maar je koopt ze ongeveer 4 weken voor Kerstmis zodat ze op tijd bloeien
Mijn moeder had ook altijd een Amaryllis met Kerst.

Sancy

Sancy

07-12-2011 om 10:49

Trouwens

Voor mij heeft een Amaryllis juist daarom nostalgische waarde. De voortschrijdende tijd naar Kerstmis toe werd afgemeten aan de groei van de amaryllis. En telkens als mijn moeder die zo had gevoed en begoten dat die precies met Kerst ging bloeien was ze uitermate blij

Rafelkap

Rafelkap

07-12-2011 om 11:38

Je hebt helemaal gelijk, dan is het toch alleen de commercie. Ze willen dat we kopen kopen kopen!

Izar, elk aanbod schept zijn eigen vraag

Eén van de economische theorieën die ik op school heb moeten leren was 'elk aanbod schept zijn eigen vraag'. Eerst vond ik dat onzin, totdat de schoolkantine tompoucen ging verkopen. Het werkt schijnbaar toch zo dat je niet weet dat je iets wil totdat het je aangeboden wordt.

skik (die tot haar aangename verrassing bij de Koopgoothema een paar dagen voor sint voor alle vier de kinderen met gangbare initialen nog chocoladeletters kon krijgen. Naar keuze het hele setje in melk, wit puur of melk-met-hazelnoot).

Leony, over die narcissen

Zeker weten dat je niet krokus bedoelt? Want dan heb je ws geen krokussen gezien, maar herfststijlloos. En dat is heel normaal dat die in de herfst bloeien.

Margriet*

Margriet*

07-12-2011 om 16:31

Ik zag

ook al narcissen die al zo'n 20 cm boven de grond staken en vol in de knop zaten. Dus geen crocussen.

Sancy

Sancy

07-12-2011 om 16:32

Silone

inderdaad, herfsttijloos. maar dan wel met 1 s en 1 l

Rafelkap

Rafelkap

07-12-2011 om 18:51

Izar

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen maar dat de schappen vol liggen opdat wij consumenten kopen. En als we nou met z'n allen nog geen paaseitjes kopen voor de maand april, dan zijn ze er het jaar erna misschien voor de verandering wat later mee.
Ik erger mij niet, ik verwonder mij wel over dit soort dingen. En vaak zie ik het niet eens.

Primavera

Primavera

07-12-2011 om 21:31

Chocolade eitjes en paashazen in italië gesignaleerd

Ach, en zo probeer ik al een week vergeefs aan van die adventcalenders met chocolaatjes erin te komen voor de kinderen. Nergens te vinden, toen ik het in de zoveelste winkel vroeg werk ik naar een bak met chocoladespul gestuurd, waarin natuurlijk geen aventkalender te bekennen was, maar wel chocolade paashazen en gevulde eitjes. De chocolade kerstmannen zullen dan wel met Pasen verschijnen, denk ik. En de aventkalender ergens in Mei, om terug te kunnen tellen naar het begin van de grote vakantie.

Adventkalenders

Vliegen me hier in zwitserland om de oren, van playmobil, disney, noem maar op.. Amarylissen zie ik ook in de winkel.. En de bollen op het balkon komen ook al naar boven. Alles is dynamisch, zullen we maar zeggen?

app-sent

madelief

madelief

08-12-2011 om 13:06

Of kleding....

Ging een keer in mei zomerschoenen kopen met mijn dochtertje van toen 2 , ja alles weg. Dan had u in maart moeten komen was het antwoord! Volgens mij groeien kindervoetjes heel snel en kunnen ze dan alweer te klein zijn.... Of vorig jaar met de sneeuw nog een warme trui gezocht, nee hoor voorjaarscollectie al in de winkel. En als je in de zomer een jurkje wil kopen hangt de herfstcollectie er al........maar mensen doen het ook: 18 graden in maart betekent slippers aan, 18 graden in oktober dan doe je je laarzen aan.......

tonny

tonny

08-12-2011 om 14:55

Amarylissen

vind ik een ander verhaal. Ik heb nog nooit een voorjaarstuintje met amarylissen gezien, maar dat kan aan mij liggen - heeft iemand die bloemen sowieso in de tuin?

Maar eind november hycinten, narcissen, dat soort bloemen, dat vind ik echt vreemd m,aar ze stonden er al. Rodebeuk heeft gelijk: keuzemaatschappij en dat is een pittige uitdaging voor de consument.

Onze Hema had trouwens op 5 december nog volop letters, en allemaal halve prijs. De AH had er nog twee, maar die lagen zo ver onderop in een schap, die waren kennelijk vergeten.

bibi63

bibi63

08-12-2011 om 15:28

Madelief

Ja, dat vind ik ook zo grappig, betrap me er zelf ook op. In het voorjaar is 18 graden heerlijk weer en ga je zomers gekleed. In de herfst vind je het fris worden en komt de winterkleding uit de kast. Ik denk dat het ermee te maken heeft, dat na een koude winter een temp van 18 graden lekker aanvoelt, maar dat na een zomer, deze temp fris begint aan te voelen. Wel apart ja.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.