Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

01-09-2012 om 22:21

Secondenlijm op de huid

Op een tubetje secondenlijm stond een zin als 'bij contact met de huid of ogen, neem contact op met een arts'. Hoe serieus nemen jullie zo'n advies? Zou je de dokter bellen als er een druppeltje op je vinger komt, wat er niet meer af gaat maar verder geen pijn o.i.d. geeft?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

01-09-2012 om 22:23

Grappig

Hier gebruikt de huisarts juist de een of andere soort secondenlijm om wonden aan elkaar te plakken.... Het werkt goed!

Ely

Ely

01-09-2012 om 22:25

Poosje geleden

Heb ik lopen klooien (excusez my french) met het dopje van de secondelijm, kreeg het niet opgedraaid . Resultaat twee vingers met een plakaatje . Is er gewoon afgesleten. Heb af en toe beetje gepulkt, dat wel . Dokter bellen niet eens in me opgekomen, voelde me wel een beetje dom

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

01-09-2012 om 22:59

Ely

Ah, dus jij had ook zo'n plakkaatje? Het is ook bijna onmogelijk om het niet op je handen te krijgen, want die tubetjes zitten overvol. Na openen stroomde er gelijk lijm uit. Toen ging het nog goed, maar bij het opdraaien van het dopje toch verkeerd omdat er nog iets op zat. Ook gek, dat die secondenlijm dan niet snel opdroogt als hij op zijn eigen dopje zit. Op mijn vinger was het in een tel droog.

merel

merel

01-09-2012 om 23:01

Vaker

Oh dat is me wel vaker overkomen. Een keer zelfs bijna mijn vingers aan elkaar gelijmd, kon ze nog net los trekken. Vervolgens zaten ze dus vol lijm. Meestal ben ik dan de hele avond aan het pulken, vijlen met een kartonnen nagelvijltje of wat handrem wil ook wel helpen om het sneller weg te krijgen.

dc

dc

02-09-2012 om 09:35

Ook 2 keer

Geen ezel dus.

Er staat trouwens op de lijm dat je handschoenen moet gebruiken... Ik heb mijn handen losgetrokken, en heb er niet over gepeinst om naar de dokter te gaan. Na een paar weken slijt het wel. Maar wat een rotspul!

mix

mix

02-09-2012 om 11:01

Vic

je huid maakt nieuwe cellen aan en produceert vet, druppeltje op je vinger laat met een dag of 3 gewoon helemaal los zonder beschadiging achter te laten

Nagellakremover

hiermee kun je het ergste plakaatje eraf krijgen. De rest moet dan idd slijten.
Gr. Rymcke

Ogen

in je ogen is het wel een probleem, op je huid niet. Tenzij je twee vingers aan elkaar plakt... Als je het dan gaat lostrekken als het al echt gedroogd is, krijg je volgens mij een lelijke wond.

Oplosmiddelen

De oplosmiddelen in de lijm kunnen de huid binnendringen en die krijg je dus 'binnen' als de lijm op je huid zit. Maar om een druppeltje zou ik me ook geen zorgen maken. Als je er dagelijks mee werkt is het wel een aandachtspunt. Damp inademen trouwens ook.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Tango

Tango

04-09-2012 om 21:32

Gebeurt me regelmatig

Secondelijm o.i.d. op mijn vingers. Als je ziet wat voor priegelige dingen ik ermee plan, is dat ook niet zo raar. Voornamelijk kinderspeelgoed: plastic poppetjes waar armen of benen af zijn, crocsplaatjes etc.
Ik vind het ideaal spul, maar je moet er erg voorzichtig mee omgaan en vooral niet teveel gebruiken. Ik koop daarom bij voorkeur van die flesjes waar zo'n plastic knijpertje omheen zit, dan komt er niet zoveel tegelijk uit.
Naar de dokter ermee? Echt nog nooit over nagedacht. Na een dag of wat is het laagje weer van je vingers verdwenen.

Merel

Merel

04-09-2012 om 22:02

Die met een kwastje

Ik vind die met een kwastje prettig werken. Hiervoor had ik tubetjes van ik denk metaal. En als je die dan inkneep zonder het dopje eraf te halen, had je een overstroming als je dat vervolgens wel deed. Ook had ik ooit tubetjes van een onbekend merk, maar daar lijmde je dan wel het dopje vast. Dus de tweede keer moest je het hele draaigeval van de tube afdraaien of met pech draaide het tubetje gewoon lek, en dan zitten je handen zéker onder. Vooral het aandrukken is het gevaarlijkste, als je even niet oplet zit je er zelf dan ook aan vast. Maar mijn grootste blunder was iets met een holle vorm dat ik probeerde te plakken. In de holte ging de lijm zitten en die liep terug langs mijn vingers, toen had ik bijna in de lengte mijn wijsvinger en middelvinger vast zitten. Omdat het spul zo vluchtig is, voel je het ook helemaal niet zo snel.

Maar met zo'n kwastje heb ik nog geen gekke dingen gehad. Je kan er ook niet ineens heel veel uitkrijgen of smeren, dus niet zo gauw gedruip of gelek.
Ik denk dat het ongeveer net zo handig is als zo'n knijpertje als Tango hierboven schrijft, maar die heb ik nog nooit geprobeerd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.